روز جهانی زمین پاک

گوگل روز جهانی زمین پاک را با پنج Doodle جذاب گرامی داشت

جستجوگر گوگل به مناسبت گرامی داشت روز جهانی زمین پاک از تصاویری استفاده کرده است که همگی در کنار نشان دادن گونه‌های مختلف زیست محیطی، لوگوی این کمپانی را نیز به تصویر می‌کشند.

22 آوریل معادل سوم شهریورماه روز جهانی زمین پاک لقب گرفته است. روزی که با هدف افزایش آگاهی اجتماع عمومی و همچنین قدردانی ایشان نسبت به محیط زیست کره زمین گرامی داشته می‌شود.

ای کاش هر روز هفته را روز جهانی زمین پاک بپنداریم

این روز در سال 1969 و طی اجلاس یونسکو توسط فعال صلح «جان مک کانل» و یک سناتور آمریکایی به نام «گیلورد نلسون» به‌صورت رسمی ثبت شد. در بسیاری از کشورها تنها سوم شهریورماه را به جشن طبیعت می‌پردازند ولی در برخی کشورها این زمان را به مدت یک هفته جشن گرفته و طی این مدت به انجام فعالیت‌های زیست محیطی می‌پردازند. اما چه خوب است که هر روز قدردان این طبیعت زیبا و دوست داشتنی باشیم.

جستجوگر محبوب گوگل نیز در یک اقدامی شایسته روز جهانی زمین پاک را با قرار دادن پنج Doodle طراحی شده توسط «سوفیا دیائو» گرامی داشته است. Doodleهای قرار داده شده همگی نشانگر گونه‌های مختلف حیات کره زمین هستند که به‌طور هنرمندانه‌ای با لوگوی گوگل ادغام شده‌اند. نقطه مشترک این تصاویر استفاده از گونه‌های مختلف حیوانات در لوگوی گوگل است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این Doodleها بپردازیم. همراه ما باشید.

روز جهانی زمین پاک

در نخستین Doodle تصویری از یک خرس قطبی را مشاهده می‌کنید که به عنوان جزئی از لوگوی گوگل بر روی یخ‌های در حال ذوب نواحی قطبی نقش بسته است.

روز جهانی زمین پاک

در دومین تصویر یک روباه قابل مشاهده است که در حال قدم زدن بین درختان جنگلی پهناور است. با کمی دقت لوگوی گوگل بر روی تنه درختان قابل مشاهده است.

روز جهانی زمین پاک

در این تصویر غروب یک دشت بزرگ را مشاهده می‌کنید که از درخت و بوته گرفته تا یک فیل، بر نقش بستن لوگو گوگل سهم داشته‌اند.

روز جهانی زمین پاک

تصویر بعدی مربوط به یک لاک پشت است که در یک بیابان بی آب حرف O از لوگوی گوگل را به خود اختصاص داده است.

روز جهانی زمین پاک

و اما آخرین Doodle مربوط به دنیای زیرآب می‌شود. در این تصویر هشت پایی را مشاهده می‌کنید که به تنهایی چندین حرف لوگو گوگل را به نمایش گذاشته است.

بیایید مراقب طبیعتمان باشیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*