موتورولا موتو جی ۴ رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۱۷

موتورولا موتو جی ۴ رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۱۷

دقایقی پیش بالاخره انتظارات طرفداران موتورولا به سر رسید و این کمپانی از اسمارت فون جدید خود به نام موتورولا موتو جی ۴ (Motorola Moto G4) رونمایی کرد. در کنار این اسمارت فون، یک مدل دیگر با نام موتورولا موتو جی ۴ پلاس (Moto G4 Plus) هم رونمایی شد که در مطلبی جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

در این کنفرانس که در شهر دهلی نو در کشور هند برگزار شد، جدیدترین محصولات موتورولا که قرار است پرچم این کمپانی در قسمت میان‌رده‌ی تلفن‌های همراه هوشمند را بالا نگه دارند، معرفی شده و مشخصات آن‌ها به‌طور رسمی تایید شدند. حالا بیایید ببینیم که آیا تبدیل شدن موتورولا به زیر شاخه‌ای از کمپانی لنوو، مشخصات اصلی دیوایس‌های این کمپانی را دچار تغییر کرده است یا هنوز هم رگه‌هایی از اصالت قدیمی‌شان را حفظ کرده‌اند!

موتورولا موتو جی ۴ رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۱۷

موتورولا موتو جی ۴ از یک بدنه‌ی فلزی برخوردار است و این بدنه ۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. یک تکسچر بسیار محو بر روی پنل پشتی، لبه‌هایی که دارای خمیدگی مخروطی هستند و طراحی کاملا متقارن و مینی‌مالیستیک، ظاهری مدرن به این اسمارت فون داده است و زبان طراحی همیشگی موتورولا نیز در اجزای مختلف آن قابل مشاهده است.

برعکس مدل پلاس، موتورولا موتو جی ۴ از اسکنر تشخیص اثرانگشت برخوردار نیست و نداشتن این قابلیت، آن‌هم در زمانی که اکثر رقبای ریز و درشت موتورولا از آن برخوردار هستند، شاید مهم‌ترین نقطه‌ی ضعف موتو جی ۴ باشد. نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی و با تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ، پنل جلویی موتورولا موتو G4 را تشکیل می‌دهد و یک لایه از شیشه‌ی گوریلا گلس ۳ از تمام این مشخصات محافظت خواهد کرد.

موتورولا موتو جی ۴ رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۱۷

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷ که در فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کلاک شده است، در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ (Adreno) و حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی نیز دیگر مشخصات سخت افزاری موتورولا موتو جی ۴ را تشکیل خواهند داد.

موتورولا موتو جی ۴ ؛ پرچم‌دارِ قابل قبولِ میان‌رده‌های موتورولا

به غیر از قطعات سخت افزاری بالا، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت دیوایس، نقش دوربین اصلی را ایفا خواهد کرد. این دوربین دارای دریچه‌ی نوردهی با مقدار f/2.2 است و از یک فلش دوگانه‌ی ال ای دی با قابلیت متعادل‌سازی رنگ‌ها بهره می‌برد. دوربین ۵ مگاپیکسلی مخصوص سلفی گرفتن نیز در جلوی گوشی Moto G4 قرار گرفته است و لنزهای عریض این دوربین با رنجی معادل ۸۴ درجه، به گرفتن تصاویر سلفی که در آن تعداد زیادی از افراد حضور دارند، کمک خواهد کرد.

باتری موتورولا موتو جی ۴ دارای ظرفیتی معادل ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و فناوری شارژ سریع TurboPower که به‌صورت اختصاص در آن قرار گرفته است، کاربران را قادر می‌سازد تا باتری را تنها به مدت ۱۵ دقیقه به شارژر متصل کنند و بعد از آن بتوانند به مدت ۶ ساعت مداوم از کارایی‌های مختلف اسمارت فون جدید موتورولا لذت ببرند.

موتورولا موتو جی ۴ رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۱۷

موتو G4 همچنین قرار است که به‌صورت پیش‌فرض دارای جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل گوگل یعنی اندروید ۶.۰.۱ (اندروید مارشمالو) باشد و البته رابط کاربری Moto Pure نیز بر روی این سیستم عامل نصب خواهد بود. پشتیبانی از قابلیت اتصال به اینترنت LTE، تماس صوتی اینترنتی با کیفیت بالا (VoLTE)، پشتیبانی از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان و قابلیت اتصال آن‌ها به شبکه‌های 3G و 4G نیز از دیگر قابلیت‌های ارتباطی تلفن همراه هوشمند موتورولا موتو جی ۴ هستند.

موتورولا موتو جی ۴ رونمایی شد؛ نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۱۷

جالب است بدانید که هرکدام از این سیم‌کارت‌ها که فعال باشد، قابلیت‌های «سوایپ برای آنلاک»، «سوایپ برای رد تماس» و «قطع زنگ با بلند کردن گوشی از زمین» برای آن قابل استفاده خواهد بود. گوشی هوشمند موتو جی ۴ قرار است که تا یک ماه دیگر در بازارهای جهانی عرضه شود و اطلاعات مربوط به قیمت و تعداد قابل عرضه را نیز در همان زمان به اطلاعتان خواهیم رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*