وب سایت باراک اوباما

اولین اقدام باراک اوباما به عنوان یک شهروند : راه‌اندازی یک وب سایت جدید!

باراک اوباما (Barack Obama) بعد از هشت سال فعالیت به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، بالاخره قدرت را به شخص دیگری واگذار کرد. مهم نیست در چند روز گذشته مردم نه فقط در شهرهای آمریکا، بلکه در دیگر شهرهای جهان به خاطر به قدرت رسیدن رسمی دونالد ترامپ (Donald Trump) دست به تظاهرات و راهپیمایی زده‌اند، چرا که در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده حدود دو ماه قبل، وی به صورت قانونی رییس جمهور آمریکا شد و باراک اوباما را از مسند قدرت به زیر کشید. حالا شخصی که به مدت هشت سال منصب قوه مجریه قدرتمندترین کشور جهان را به دست داشته، قرار است بعد از ترک سمت به چه کاری مشغول شود؟ راه‌اندازی وب‌سایت باراک اوباما از عدم تصمیم وی برای ترک صحنه خبر می‌دهد.

همان‌طور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، اوباما پیش از هر چیزی تصمیم دارد تا به عنوان یک شهروند عادی به مسافرت رفته و خستگی هشت سال مدیریت آمریکا را به در کند. شاید به نظر برسد کار وی تمام شده و بعد از بازگشت از تعطیلات کوتاه و یا حتی بلند‌مدت خود، به گوشه‌ای خواهد خزید، اما واقعیت چیز دیگری است. درست چند ساعت مانده به زمان تحلیف دونال ترامپ، وب‌ سایت باراک اوباما توسط وی و تیم همراهش با آدرس Obama.org تاسیس شد تا تصمیم اوباما برای باقی ماندن در صحنه را به طور علنی اعلام کند.

وب سایت باراک اوباماوب سایت باراک اوباما توسط بنیاد اوباما ایجاد شده است، بنیادی که تصمیم دارد تا ایجاد مرکز ریاست جمهوری اوباما در شیکاگو را سرپرستی کند. از قرار معلوم ماموریت اصلی وب سایت باراک اوباما، ارائه یک انجمن برای افرادی است که تصمیم دارند تا با همکاری با بنیاد، به بهبود زندگی اجتماعی مردمان ایالات متحده آمریکا و دیگر مردم جهان کمک کنند. باراک اوباما در ویدیوی خبری قرار داده شده در وب سایت خود اعلام کرد مرکز بنیاد در جنوب شیکاگو احداث خواهد شد، اما تصمیم دارد تا پروژه‌های خود را در سرتاسر شهر، کشور و حتی به صورت جهانی پیش ببرد. وی معتقد است بنیاد باراک اوباما، فراتر از یک کتابخانه و یا موزه عادی، برای همیشه سرزنده و سرحال مانده و برای شهروندان فعالیت خواهد کرد. پیام اصلی وب سایت باراک اوباما این است: “ما می‌خواهیم سخنان شما را بشنویم”.

وب سایت باراک اوباماهدف اصلی وب سایت باراک اوباما چیست؟

از جمله‌ی آخر مشخص می‌شود کاری را که باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری خود آن‌چنان توجهی بدان نداشت، تصمیم دارد تا امروز در نقش یک شهروند عادی پیاده کرده و به پای حرف دل مردم در سرتاسر دنیا بنشیند. بنیاد غیرانتفاعی اوباما در سال 2014 تاسیس شد تا به این وسیله فرآیند ساخت و ساز محل استقرار مرکز را مدیریت کند. انتظار می‌رود تا مرکز بنیاد باراک اوباما تا سال 2020 به طور کامل تکمیل شود. در عین حال رییس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا تصمیم دارد تا با گوش دادن به سخنان رهبران جوامع مختلف در وب سایت باراک اوباما و در ادامه همکاری با آن‌ها، «نسل بعدی از شهروندان» را ایجاد کند.

اگرچه این فعالیت‌ها و اهداف آن با وجود روشن‌سازی آینده بنیاد هنوز کمی مبهم مانده است، اما اوباما در هر صورت اعلام کرده بعد از بازگشت از تعطیلات و رفع خستگی کامل، در جامعه عمومی حضور فعالی خواهد داشت. روز گذشته نیز وی طی ارسال یک پست در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) اعلام کرد فعالیت‌های خود را خارج از کاخ سفید ادامه خواهد داد.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*