دلایل انفجار باتری گلکسی نوت 7 رسما از سوی سامسونگ اعلام شد

سرانجام دلایل اصلی انفجار باتری گلکسی نوت 7 از سوی سامسونگ اعلام شد

شرکت کره‌ای سامسونگ پس از دو مرحله فراخوان و بررسی‌ها و تست‌های انجام گرفته، سرانجام امروز به صورت رسمی دلایل انفجار باتری گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) را اعلام کرد. این نتایج از چندین هفته بررسی سه گروه تخصصی مستقل و انجام آزمایشات مختلف به دست آمده است.

به گفته سامسونگ، در طی ماه‌های اخیر، گلکسی نوت 7 از تمام جوانب مانند سخت‌افزار، نرم‌افزار، پروسه‌های مونتاژ و دیگر موارد مورد بررسی قرار گرفته است. در طول این آزمایشات، نزدیک به 700 کارشناس خبره، مطالعاتی بر روی حدود 200 هزار گوشی و 30 هزار باتری انجام دادند که پتاسیل تکرار حوادث گزارش شده از سوی کاربران، شامل گرمای بیش از حد و «شکست حرارتی» را داشتند.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط سامسونگ ، خود گوشی (شامل طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار) در انفجار باتری دخالتی نداشته است. بنابراین، تنها مشکل، باتری گلکسی نوت 7 بود.

همه باتری های نوت 7 یا توسط شرکت سامسونگ SDI (که در تصاویر زیر با نام شرکت A مشخص شده‌اند) و یا توسط شرکت هنگ‌کنگی Amprex (شرکت B) ساخته شده‌اند؛ طبق گزارشات، باتری های ساخته‌شده توسط هر دو شرکت دچار حادثه شدند.

دلایل انفجار باتری گلکسی نوت 7 چه بودند؟

ما قصد نداریم در این مطلب به صورت تخصصی به دلایل انفجار باتری گلکسی نوت 7 بپردازیم. اما آنچه مشخص است، علل این اتفاقات، ترکیبی از ایرادهای موجود در طراحی و ساخت باتری است. به‌ طور ویژه، باتری‌های ساخته شده توسط شرکت SDI به دلیل تغییر شکل در گوشه‌های بالایی و ضخامت بسیار کم جداکننده‌های داخلی، باعث ایجاد اتصال کوتاه در باتری و رخداد حادثه شدند. در حالی که مشکل باتری‌های تولیدشده در شرکت Amperex، از بین رفتن (یا نامنظم بودن) نوار عایق و همچنین جداکننده‌های داخلی بسیار باریک است.

سامسونگ مجددا تایید کرد که تا امروز، 96 درصد از حدود 3 میلیون دستگاه گلکسی نوت 7 موجود در دست کاربران بازگردانی شده‌اند.

این کمپانی جهت افزایش ارتقای امنیت محصولات آینده خود، اقدامات مناسبی شامل «اقدامات امنیتی چندلایه» و «بررسی 8 نقطه‌ای امنیت باتری» را انجام داده است؛ در ویدیوی زیر، می‌توانید اطلاعات بیشتری از این اقدامات را مشاهده کنید؛

سامسونگ همچنین اعلام کرد «گروه مشاورین خارجی و متخصصین علمی و دانشگاهی برای تعیین چشم‌اندازی روشن جهت برقراری امنیت باتری‌ها و ایجاد نوآوری در آنها»، تشکیل داده است. ما نیز امیدواریم همه گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ یا هر شرکت سازنده دیگر، دستگاهی امن و مطمئن برای کاربران باشند.

در تصاویر زیر، مشکلات مربوط به باتری‌های ساخته‌شده توسط دو شرکت SDI و Amprex را مشاهده می‌کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ببین یه باتری چی کار کرد