استعلام شناسه گوشی های موبایل

تشخیص گوشی های قاچاق از قانونی با استعلام شناسه گوشی های موبایل

در حالی که طرح رجیستری از امروز آغاز شد، شما می‌توانید با استعلام شناسه گوشی های موبایل در پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک ایران، قاچاق یا غیر قاچاق بودن گوشی را تشخیص دهید.

از امروز، 28 مهرماه 1396، طرح رجیستری آغاز به کار کرد. البته به گفته مسئولان در فاز اول رجیستری تنها مانیتورینگ شبکه انجام می‌شود و تا چند روز آینده قرار نیست مشکلی برای گوشی های قاچاق به وجود بیاید. با آغاز طرح رجیستری، موضوعی که برای مصرف کنندگان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود این است که بتوانند قاچاق یا قانونی بودن گوشی تلفن همراه را تشخیص دهند.

نحوه استعلام شناسه گوشی های موبایل

برای استعلام شناسه گوشی های موبایل و شناسایی تلفن همراه قاچاق باید اقدامات زیر را انجام دهید:

استعلام شناسه گوشی های موبایل

1. با شماره‌گیری کد #06#* از گوشی خود، کد 15 رقمی IMEI یا همان شناسه بین المللی گوشی موبایل را دریافت کنید.

2. این شناسه 15 رقمی را با شماره درج شده در پشت باتری و روی جعبه مطابقت دهید.

3. کد IMEI خود را به سامانه پیامکی 30008887 ارسال کنید. در جواب، پیامی در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده در سامانه گمرک برای شما ارسال می‌شود. در صورتی که شناسه گوشی در این سامانه ثبت نشده باشد، گوشی شما به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

4. همچنین گمرک ایران، سایتی را برای استعلام شناسه گوشی های موبایل اعلام کرده است و شما می‌توانید با ورود به لینک https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 و وارد کردن کد IMEI در آن، از قاچاق یا غیر قاچاق بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پیشنهاد می کنم نبینید… اگه قاچاق باشه که هیچی، اما اگه قاچاق نباشه با دیدن قیمتی که به کشور وارد شده و قیمتی که به ما فروخته شده، دود از سرتون بلند میشه و متوجه کلاه گشادی که به سرمون می ذارن میشید.