بازار بزرگ گوشی هوشمند

هند به زودی تبدیل به دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند خواهد شد

بازار گوشی موبایل در هند بیش از هر زمان دیگری رونق گرفته و همینطور در حال پیشرفت است. انتظار می‌رود این کشور به زودی تبدیل به دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند شود.

چین در سال 2013، جایگاه ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین بازار گوشی هوشمند را تصاحب کرد. اکنون به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک، هند نیز جایگاه کنونی آمریکا را تصاحب کرده و آن را به رتبه سوم می‌فرستد.

شرکت Canalys چندی پیش اعلام کرد مجموع گوشی های هوشمند ارسال شده به بازارهای کشور هند در سه ماهه سوم سال 2017 به 40 میلیون دستگاه رسیده که رقمی شگفت‌انگیز است. شیائومی را باید بعد از سامسونگ محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند در هند بدانیم. این دو شرکت روی هم رفته 46.5 درصد سهم بازار گوشی هوشمند در این کشور را در اختیار دارند.

بازار بزرگ گوشی هوشمند

آمریکا هرگز مجددا به رتبه دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند باز نمی‌گردد

در هند که تبدیل شدن آن به دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند در دنیا طی چند ماه آینده غیر قابل اجتناب است، در حال حاضر، سامسونگ پرچمداری می‌کند. سامسونگ و شیائومی رقابت زیادی با یکدیگر در بازار هند دارند، در حالی که در بازارهای جهانی اختلاف سهم این دو شرکت بسیار زیاد است. این موضوع نشان می‌دهد شیائومی تبلیغات گسترده‌ای در بازار هند داشته است. از 40 میلیون دستگاه صادر شده به این کشور طی ربع سوم 2017، سهم سامسونگ و شیائومی به ترتیب 9.4 میلیون و 9.2 میلیون دستگاه بوده است. این شرکت چینی بر روی عرضه دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده در بازار هند تمرکز دارد.

بازار بزرگ گوشی هوشمند

طبق برآوردها انتظار می‌رود طی چند ماه آینده، شیائومی با رد کردن سامسونگ تبدیل به برترین برند دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند در دنیا شود. اشتیاق کاربران هندی به دستگاه‌های پایین‌رده سبب شده اپل با وجود دو برابر کردن عرضه گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری، جایگاه خوبی در بازار هند نداشته باشد.

سرعت رشد بازار گوشی در هند به حدی است که پیش‌بینی می‌شود بعد از تصاحب جایگاه ایالات متحده آمریکا توسط آن، آمریکا هرگز مجددا به رتبه دوم بازنگردد. به این ترتیب دو کشور دارای جمعیت بالای یک میلیارد نفر دنیا، تبدیل به بزرگترین بازارهای گوشی هوشمند نیز خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه