کاربران ایرانی در توییتر

فعالیت کاربران ایرانی در توییتر ممنوع نیست؛ حمایت دولت از پیام رسان های بومی

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در مورد فعالیتش در توییتر گفت فعالیت کاربران ایرانی در توییتر ممنوع نیست و حکمی در این مورد صادر نشده است. وی همچنین در مورد حمایت از پیام رسان های بومی توضیح داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از اظهارنظر خبرسازش در مورد عضویت در شبکه اجتماعی توییتر، در صفحه رسمی خود در اینستاگرام نوشت:

در حاشیه همایش شیراز، یکی از جوانان پرسید چرا وقتی توییتر در ایران فیلتر است شما خلاف قانون عمل کرده و در آن فعالیت می‌کنید. در پاسخ به آن جوان عزیز گفتم که اطلاق خلاف قانون برای عضویت در توییتر صحیح نیست. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یا مقام قضایی حکم کلی برای منع دسترسی مردم صادر نکرده‌اند، بلکه فعالیت توییتر در ایران را منع کرده‌اند. صدور حکم کلی برای ممنوعیت همه شهروندان در شان مجلس است، بنابراین فعالیت کاربران ایرانی در توییتر خلاف قانون نیست.

وزیر ارتباطات به تازگی در مورد استفاده از فیلترشکن برای فعالیت در توییتر نیز تاکید کرده بود که از فیلترشکن استفاده نمی‌کند، چرا که برخی افراد با توجه به مسئولیتی که دارند می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند.

آذری جهرمی همچنین در ادامه پست اینستاگرامی خود به موضوع حمایت دولت از توسعه پیام رسان های بومی اشاره کرد و گفت شورای عالی فضای مجازی در این رابطه مصوبه قانونی داشته و وزارت ارتباطات نیز در کنار سایر دستگاه‌ها در آن ماموریت‌های مهمی دارد. اقدامات لازم برای تخصیص امکانات و حمایت از این شرکت‌ها انجام شده و این حمایت‌ها به عنوان یک تکلیف قانونی و شرعی ادامه پیدا خواهد کرد.