هدف در زندگی

هنوز به هدف خود در زندگی نرسیده‌اید؟ این نکات به شما کمک می‌کند

اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنوز به هدف خود در زندگی نرسیده‌اید، ما در این مقاله نکاتی را از زبان برایان تریسی، نماد موفقیت جهان در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌توانند در این راه کمک حال شما باشند.

خیلی ساده باید گفت که افراد موفق، اهداف تعیین شده‌ای دارند. اهداف تعیین شده در تمامی نقاط زندگی ما خودشان را نشان می‌دهند. ما باید برای شغل، روابط، خانواده و دارایی خود هدف داشته باشیم. اهداف نهایی ما نیز زندگیمان را می‌سازند. اهداف نهایی ما راهی که در حال حرکت در آن هستیم را نشان می‌دهند.

متاسفانه برخی از افراد هیچگاه به اهداف نهایی خود در زندگی نمی‌رسند. آن‌ها اعتماد به نفس خود را پایین می‌برند و خودشان را دست کم می‌گیرند.

• گامی که در آن گیر افتاده‌اید را پیدا کنید

یکی از ارزشمندترین تمریناتی که می‌توانید در تنظیم اهداف بلند مدت خود انجام دهید، این است که از خودتان بپرسید گام محدود کننده من چیست؟

هدف در زندگی

یکی از عواملی که سرعت رسیدن به هدف من را تعیین می‌کند چیست؟ یا من می‌توانم در تمام طول پیشرفت خودم به اهدافم هم برسم؟ توانایی تشخیص مرحله محدود کننده‌ی شما، در واقع اثبات توانایی‌های هوش شماست. این یک قدم بزرگ برای ایجاد اعتماد به نفس است. ظرفیت شما برای از بین بردن این گام محدود کننده، در واقع دانستن صلاحیت شما است. شما می‌توانید هرچیزی را که می‌خواهید به دست آورید.

• اعتماد به نفس ، عامل بحرانی

در مطالعه‌ی هر مطلبی که در مورد پیشرفت و موفقیت شخصی صحبت شده، نتیجه‌ی مشخصی وجود داشته است: در واقع سطح اعتماد به نفس شما، عامل مهم شما در هر چیزی است. وقتی اعتماد به نفس کافی داشته باشید، می‌توانید به هر کاری دست بزنید.

از آنجایی که موفقیت عمدتا به معنی میانگین یا احتمال است، باید بیشتر در مواردی سعی کنید که احتمال دستیابی شما به آن‌ها بیشتر است. دقیقا همین چیز درستی برای شما است. با تنظیم کردن اهداف، تلاش بیشتر و جستجو برای فرست‌های بیشتر، احتمال موفقیت شما نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. تنها قدم محدود کننده‌ای که می‌تواند سد راه شما شود، سطح اعنماد به نفس شما است.

وقتی در راه رسیدن به هدفی که هستید، به آن اعتقاد دارید، هیچ مانعی در دنیای خارجی نمی‌تواند شما را متوقف کند.

 • اعتماد به نفستان را افزایش دهید

مهم‌ترین مانع رسیده به موفقیت، همیشه دروغ گفتن به خودتان است. این موانع موقعیت‌های خارجی، احوالات و یا مردم نیستند. با ایجاد اعتماد به نفس ، شما در نبرد درونی خود پیروز خواهید شد. به نظر می‌رسد که نبرد بیرونی شما خودش از پس کار برخواهد آمد.

ما سه ایده مهم برای افزایش اعتماد به نفس در سر داریم. اول، مسئولیت کامل همه چیز را قبول کنید. دوم، قبول کنید که می‌توانید وضعیت خود را تنها با کار کردن بر روی خودتان تغییر دهید. سوم، تنظیم اهداف با زمانبندی‌هایی مشخص برای چیزهایی است که می‌خواهید. سپس هر روز تلاش کنید تا این هدف ها را به واقعیت برسانید.

• مداوم تمرین کنید

برای رسیدن به هدف خود باید تمرین کنید

گرایش طبیعی ما این است که سخت تلاش کنیم تا یک روش یا تکنیک را برای حل مشکلمان پیدا کنیم. فرقی نمی‌کند این تلاش در زندگی، در کار و یا روابط ما باشد. سپس برای برخی از دغدغه‌ها، ما از تکنیک نادرستی استفاده می‌کنیم و به سرعت آن‌ها رها کرده و در راه گذشته به دنبال راه کار می‌کردیم.

هدف در زندگی

تنظیم اهداف و تفکر مثبت به عنوان یک برنامه ذهنی برای رشد شخصیت ما شناخته می‌شود. درست همانند یک برنامه تمرینی که ما در باشگاه‌های ورزشی به دنبال رشد عضلات فیزیکی خود هستیم. اگر انتظار دارید که راه کار انتخابی شما جواب دهد، باید مداوم تمرین کنید و آن را همیشه نزد خود حفظ کنید.

• اصول موفقیت را در زندگی خود به کار ببرید

وقتی که شما این اصول موفقیت را در زندگی خود اعمال کنید و از آن استفاده کنید، شما می‌توانید تغییراتی معجزه آسا را در هر نقطه از زندگی خود ببینید.

هدف در زندگی

هر مرد و زن موفقی در جهان که تا به حال در مورد آن‌ها شنیده‌اید، تقریبا به همین نتیجه رسیده‌اند. با هر مقداری که هست، شما دارای استعداد و توانایی بیشتری از آنچه که می‌توانید در عمر 100 ساله خود داشته باشید،‌ برخوردار هستید. شما به مرور زمان و با به کار گیری این اصول در زندگیتان،‌ می‌توانید از سرعت بالای رسیدن به اهدافتان شگفت زده شوید.

شما چطور؟ هدفی که همیشه می‌خواستید به دست بیاورید اما از بعد رسیدن به آن می‌ترسیدید چه بوده است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. مخام به هدفم برسم مگه این کنکور میذاره

  2. مطالب انگیزشی خوبی بودن بدردم خورد مخصوصا امشب عالی بودن ممنون از نویسنده محترم و سایت گجت نیوز

  3. عالی بودن ممنون
    انگیزه لازمه واسه این هدف ها ما نداریم

  4. خسته نباشید میگم تیترو خوندم پریدم تو مطلب
    استاد تلاش های نافرجام در رسیدن به اهداف هستم اینجانب 🙂

  5. مطلب جالبی بود ممنون

  6. شما چطور؟ هدفی که همیشه می‌خواستید به دست بیاورید اما از بعد رسیدن به آن می‌ترسیدید چه بوده است؟

    جملرو😁👆