فیلتر تلگرام

فیلتر تلگرام تصویب شده است؟!

فیلتر تلگرام در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است. دو نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر، گفتند تلگرام در آغاز سال 1397 فیلتر خواهد شد.

دو تن از نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند که شورای عالی فضای مجازی فیلتر تلگرام را تصویب کرده است. این نمایندگان مدعی شده‌اند که تلگرام در آغاز سال 1397 فیلتر خواهد شد. هر چند برخی مسئولان این خبر را فعلا تکذیب می‌کنند، اما تاکنون دولت و وزارت ارتباطات هیچ واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده‌اند.

تلگرام در سال 97 فیلتر می‌شود

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین و محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای سال 1396 از فیلتر تلگرام در ابتدای سال 1397 خبر داده بودند. محمدرضا نجفی در روز شنبه، 26 اسفند 1396 گفت که اخیرا خبر فیلتر شدن تلگرام را شنیده و ظاهرا شورای عالی فضای مجازی فیلترینگ این پیام رسان را تصویب کرده است. پیش از آن و در تاریخ 21 اسفندماه، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که باید بدون نیاز به فیلتر تلگرام و با تقویت پیام رسان های داخلی کاری کرد که کاربران به سمت پیام رسان‌های بومی مهاجرت کنند.

همچنین سیده حمیده زرآبادی، عضو اصلاح‌طلب مجلس در خصوص احتمال ایجاد محدودیت برای تلگرام در سال جدید گفت:

طبق اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال 1397 به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده و اظهارات اخیر فیروزآبادی، به نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی بوده است.

تا به امروز، دولت روحانی و به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت رسمی و شفاف، واکنشی به این مصوبه شورای عالی فضای مجازی نشان نداده‌اند. زرآبادی در این باره تاکید کرد که انتظار می‌رود دولت یا وزارت ارتباطات، اگر مخالف فیلتر تلگرام هستند، حداقل موضع خود را به صورت شفاف به مردم اطلاع بدهند و با رسانه‌ها مصاحبه کنند و بگویند با وجود مخالفت دولت، چنین اتفاقی در حال رخ دادن است.

علت فیلتر تلگرام

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که فیلتر دائم تلگرام به دلیل مشکلاتی است که پس از اعتراض‌های دی‌ماه شکل گرفت. در زمان اعتراض‌ها، فیلتر تلگرام به صورت موقت انجام شده و این مساله در جلوگیری از گسترش ناآرامی‌ها بسیار موثر بود و مسئولان سعی دارند برای سال آینده، تلگرام را به طور دائمی فیلتر کنند.

فیلترینگ تلگرام

زرآبادی معتقد است فیلتر تلگرام تاثیری در استفاده کاربران از آن نخواهد گذاشت؛ چرا که با وجود ممنوعیت ماهواره، شهروندان هنوز به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند. در صورت فیلتر شدن تلگرام نیز کاربران با فیلترشکن‌ها همچنان از این پیام رسان استفاده خواهند کرد. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت بر خلاف ادعای دبیر شورای عالی فضای مجازی، فیلتر تلگرام، مردم را به سوی استفاده از پیام رسان های داخلی سوق نخواهد داد، چون کاربران به دلیل وابستگی این پیام رسان‌ها به نهادهای دولتی، از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. به گفته زرآبادی، برای راه‌اندازی شرکت‌های پیام رسان باید تجهیزات از کشورهای خارجی خریداری شود، اما خریداری این تجهیزات به طور کامل در انحصار دو شرکت وابسته به نظام است.

لازم به ذکر است که اخیرا مدیر روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد تاکنون شورای عالی فضای مجازی هیچ مصوبه‌ای در مورد تلگرام نداشته است. با این حال، سید ابوالحسن فیروزآبادی در روز 27 اسفند 1396 با انتشار یادداشتی در سایت‌های داخلی، به شایعه فیلتر شدن تلگرام دامن زد. وی ادامه فعالیت تلگرام را به صلاح کشور نمی‌داند و بر این باور است که باید برای آن آلترناتیو داشته باشیم. با این اوصاف به نظر می‌رسد که فیلتر تلگرام بسیار جدی شده و اصلا بعید نیست که در روزهای آینده این پیام رسان محبوب در کشورمان به طور دائم فیلتر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

31 دیدگاه

  1. هیس حواسشون و پرت نکنید هی تلگرام تلگرام بابا بزارید اختلاسشون و بکنن یکی کارهم که درست انجام دادن نمیزارید دیگه

  2. با اینکه میدونن از داخلی استفاده نمیکنیم ولی بازم میخوان خرابش کنن!!! بیمارن ؟!!! مشکل روانی دارن ؟؟! یا با مردم خودشون مشکل دارن ؟؟

    فیسبوک و توییتر هم فیلترن ولی هنوز داریم استفاده میکنیم …

    بس کنین این بچه بازیها رو …

  3. بنده از تلگرام کسب درآمد دارم اونم ناچیز. و در عین حال اکانت سروش هم استفاده می کنم. اونم زمانی عضو سروش شدم که تلگرام چند ماه پیش رفع فیلتر شد. اما اگر تلگرام فیلتر بشه به خداوند بزرگ قسم می خورم اکانتم رو از سروش حذف خواهم کرد و همچنان با ۶ تا فیلتر شکنی که دارم از تلگرام استفاده خواهم کرد.

  4. خوبه که توییتر فیلتر نیست 🙂

  5. خو فیلتر کنن🙄😕فیلتر‌شکن هست😂حالا خوبه خودشونم میدوننا😐😂

  6. فقط بلدین فیلتر کنین اگه کارتون راسته برین یه برنامه ای مثل تلگرام درست کنین بعد بیاین تلگرامو فیلتر کنین

  7. فقط میتونم بگم خدا لعنتشون کنه

  8. پاک کردن صورت مساله ، راه‌ حلی است که همیشه انجام میدهند ! … خودروسازی ضعیف است . اوکی تعرفه خودروی وارداتی را افزایش بدهیم !… مردم واسه مسافرت میرن خارج !؟ اوکی عوارض خروج از کشور رو افزایش بدهیم … یه نفر میره بالا یه بلندی اعتراض میکنه ؟! اوکی.. بریم بلندی رو شیب دارش کنیم …….میبینید ؟ پاک کردن صورت مساله !. راه حلی که درجهان سوم رایج است .

  9. از مردم ایران تقاضا می کنم در مورد فیلتر تلگرام اعتراض نکنند.

    یک شخصی به ااشتباه حق شما رو به نوعی تضییع می کنه و به این شخص میشه اعتراض کرد

    اما، وقتی به ناحق حقی رو از شما دریغ می کنند، اعتراض شما مشروعیتیست به حق خوری وی

    به اینان اعتراض نکنید، اینان را آدم حساب نکنید

    باید گریست

    با تشکر

  10. چشماتون رو باز کنین!
    شمشیر رو از رو بستن براتون چشم دیدنش رو ندارین ؟ انقدر تحت تاثیر رسانه قرار گرفتید؟

  11. آن قدر در جواب ابلهان سکوت کردیم که آن ها پنداشتند سکوت به معنی رضایت است
    این نیز بگذرد…

  12. آفرین به عصبانی کردن ملت ادامه بدین

  13. بهیچ عنوان ازپیام رسان داخلی استفاده نمیکنم درصورتی فیلتربشه ده ها فیلتر شکن هست باهاشون وصل شد

  14. قرار بود انگشت کسی رو فیلترینگ نره

  15. فیلتر کردن، ایجاد محدودیت و ممنوعیت و… با ذات بشر در تضاده!

    به غیر از چند کشور معدود توی جاهای دیگه دنیا هم همچین چیزی نیست! بنده کاملا با فیلتر شدن تلگرام مخالفم! فیلترش هم کنید میریم واتس اپ، میریم اون پیام رسان گوگل چیه اسمش؟ خلاصه نمیایم الو و سلام و….! پیام رسان های مضخرف داخلی

  16. باید به بعضی از این مسئولین (اکثرررر) گفت: با را رها بکن با درد و رنج خویش، ای گرگ مهربان در پوستین میش!

    #نه_به_فیلتر
    #مرگ_بر_ممنوعیت

  17. منم از پیامرسان داخلی استفاده نمیکنم

  18. به نظرم این فیلتر با دیدگاه ایت الله خامنه ای ناسازگار باشه چون هر کی میتونه اختیار تام داشته باشه در انتخاب هر چیزی.

  19. فیلتر تلگرام اشتباه بزرگی به قیمت افزایش اعتراضات برای دولت به همراه داره حداقل 1 میلیون خانوار دارن از طریق تلگرام کسب درآمد میکنن فیلتر تلگرام یعنی بیکاری آنی یک میلیون خانوار
    و فشار روی این قشر که اکثر قشر ضعیف جامعه بودن دوباره موج اعتراضات و راه می اندازه

    • من مخالف فیلترینگ به هر شکلش هستم اما کاش یکی بود به من میگفت این آمار های مسخره و بی اساس رو از کجاتون در میارید!!!!؟؟؟

      یک میلیون شغل ایجاد کرده تلگرام ؟؟ بفرما پاول دوروف رو رئیس جمهور ایران کنیم چون اگه این تونسته با یه اپلیکیشن یک میلیون شغل ایجاد کنه پس رئیس جمهور بشه به جای 80 میلیون نفر 300 میلیون نفر میرن سر کار تو ایران.

      داداش یه چیزی نگو بهت بخندن و لطف کن آمار های احمدی نژادی منتشر نکن

      درد این مملکت ناآگاهیه ملته نه فیلتر تلگرام

      متاسفم واقعا

      • حرف شما صحیح! اول اینکه وضیفه تلگرام پیام‌رسانی هست نه ایجاد شغل!!!!! 😐

        دوم اینکه 1 میلیون دروغه؟ باشه! 100 هزار نفر اصلا! به هر حال بخشی از جامعه دارن از این فضا پول در میارن

        بازم میگم جدای از تمام این ها، حق مردمه دسترسی آزاد به اینترنت و پیام رسان ها

        • واقعا استدلال قوی بود !!!!
          خب دوست عزیز بخشی از جامعه هم دارن از راه دزدی، مواد فروشی و … پول در میارن این که نشد که!

          90 درصد پولی که از تو تلگرام در میاد هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمیکنه. برید تحقیق کنید به حرف من میرسید.
          و باز هم میگم بنده با فیلتر از همه نظر مخالفم چون فیلتر راهش نیست. شما دقت کنید تو همین کشور های غربی چرا تلگرام اصلا راه پیدا نکرده ؟ فیلتر کردن ؟ نه ، ملت آگاهی دارن و میدونن از هر چیزی چطور استفاده کنن. اگر نظام ما پیش از رخ دادن فاجعه فرهنگ سازی میکرد، الان یه پیام رسان چرتی مث تلگرام نمیشد همه زندگی مردم که 80 میلیون ایرانی از صبح تا شب اراجیف ببینن و به قول شما 100 هزار نفر کاسبی کنن!
          واقعا این همه آسیبی که تلگرام داره میزنه می ارزه به 100 هزار شغل؟
          التماس تفکر

      • بیشتر دوستان من دارند با این تلگرام بازاریابی محصولات می کنند. یک میلیون هم درسته خیلی جاها این رقم رو گفتند.

  20. من که به هیچ عنوان از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنم

  21. چیزی که مسلمه این هست که مردم از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنن
    تلگرام هم قطعا فیلتر میشه بنابراین من امروز میرم پرنده فروشی و چندتا کبوتر میگیرم و ادرس خونه دوستام رو بهشون یاد میدم
    درسته که کارا سخت تر پیش میره ولی حداقل بهم نمیخندن و بگن زدیم تو گوشش گفت چشم