لنزهای کلیپسی دوربین موبایل

با لنزهای کلیپسی دوربین موبایل از خرید دوربین حرفه‌ای بی‌نیاز شوید!

لنزهای کلیپسی دوربین موبایل گزینه‌ای ایده‌آل برای افزایش توانایی دوربین گوشی های هوشمند در بخش فیلم برداری و عکس برداری هستند. بهترین لنزهای کلیپسی دوربین موبایل در حال حاضر به دست شرکت Moment ساخته می‌شوند.

چند سال قبل و در جشنواره فیلم ساندنس، یک فیلم با نام Tangerine که از ابتدا تا انتها به وسیله یک گوشی آیفون 5 اس فیلم برداری شده بود توجه همه را به خود جلب کرد. سال گذشته نیز استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)، برای ساخت فیلم Unsane راهکار مشابهی را در پیش گرفت، با این تفاوت که تنها دوربین وی در طول کل پروژه آیفون 7 پلاس بود.

این موضوع که حرفه‌ای‌ترین فیلم برداران، با استفاده از گوشی های هوشمند متداول اقدام به ساخت فیلم‌های تحسین برانگیز می‌کنند، برای کاربران شگفت‌آور است. اما موضوع اینجاست که همه چیز به دوربین بستگی نداشته و مهارت، شرط مهم دیگری است که باید در کنار ابزار وجود داشته باشد. اگر حرفه‌ای‌ترین دوربین فیلم برداری را به دست یک فرد عادی بدهید، یک فیلم نه چندان دلچسب به شما تحویل خواهد داد.

لنزهای کلیپسی دوربین موبایل

معجزه لنزهای کلیپسی دوربین موبایل

اما برای افزایش توانایی‌های یک دوربین گوشی هوشمند به منظور فیلم برداری و عکس برداری چه می‌توان کرد؟ استفاده از لنزهای کلیپسی دوربین موبایل یکی از متداول‌ترین راهکارها است، اما برای فیلم برداری حرفه‌ای که ما به دنبالش هستیم کافی نیست. به همین دلیل در ویدیوی قرار گرفته در انتهای مطلب، شاهد استفاده از چندین لنز، یک میکروفون و یک تثبیت‌کننده هستیم.

لنزهای کلیپسی دوربین موبایل

لنزهای کلیپسی دوربین موبایل انواع مختلفی داشته و بسته به هزینه‌ پرداخت شده، یک لنز دارای قابلیت قرار گرفتن بر روی لنز دوربین اصلی گوشی هوشمند دریافت خواهید کرد که کمترین مزیت آن افزایش میدان دید و کیفیت تصاویر ثبت شده است. یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های سازنده این دسته از لوازم جانبی Moment به شمار می‌آید، اما لنزهای موبایل آن قیمت بالایی دارند، به طوری که باید برای خرید هر یک، چیزی بین 90 تا 100 دلار پرداخت کنید.

برای کاهش هزینه‌های جاری، در ویدیوی داخل مطلب، از یک لنز ارزان ساخته شده به دست یک شرکت ناشناس که در وب سایت آمازون به فروش می‌رسید استفاده شده است. با مشاهده تصاویر زیر می‌توان به تفاوت لنزهای Moment به خوبی پی برد.

در منظره بالا، تصویر سمت راست توسط لنز Moment 2nd gen Superfish و تصویر سمت چپ با استفاده از لنز Ztylus Switch 6 Fisheye استفاده شده است.

برای ثبت یک عکس ماکرو از بدنه این درخت، در سمت چپ از لنز کلیپسی AMIR و در سمت راست از لنز ماکروی Moment 2nd gen استفاده شده است.

در منظره بالا، در سمت چپ برای ثبت عکس از لنز تله Ztylus Switch 6 و در سمت راست، به منظور گرفتن تصویر از لنز تله Moment 2nd gen کمک گرفته شده است. به طور واضح، لنزهای کلیپسی دوربین موبایل Moment کاملا ارزش مبلغ پرداخت شده برای خرید آن‌ها را دارند.

برای گرفتن تصاویر حرفه‌ای، شاید واقعا نیازی به خرید یک دوربین حرفه‌ای نباشد، چرا که هر کاربر تعریفی متفاوت از یک عکس خوب و حرفه‌ای دارد. به همین دلیل بعید نیست لنزهای فوق‌العاده قدرتمند Moment، نیاز شما را برآورده کنند. تصاویر ثبت شده حین استفاده از آن‌ها شارپ، روشن و باکیفیت بوده و با عکس‌هایی که به صورت عادی ثبت می‌شوند متمایز هستند.

البته گزینه‌های ارزانتر در محدوده قیمت 10 دلار نیز وجود دارند، اما طبق ضرب‌المثل قدیمی، به اندازه مبلغ پرداختی آش خواهید خورد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. واقعا عجیب هست تا۱۵یا۲۰سال پیش که من مجله دوربین عکاسی و مجله عکس می‌گرفتم دوربین های که توش تبلیغ میکردم دیگه بهترینش ۳۰مگاپیکسل بود که اون هم تصورکردن همچین چیزی دورازدسترس بود
    ولی حالا بااین دوربین های که روی گوشی هاگذاشتن و خیلی هاش واقعی نیستن دارن پول یه دوربین خیلی خوب روبات یه گوشی میدید وجالبه که عکس گرفتن بااین گوشی شده هنرودارن دوباره باسن لنزهای تبدیل بازار گوشی هاروگرم میکنند
    حیف عکاسی دیگه اون عکاسی که باید باشه نیست وشده دست یک سری ابزاری برای عکسهای عجیب غریبی که میگیرن واسمش روهم گذاشتن هنر
    امیدوارم این کابوس خیلی زود تمام بشه چیه بازگشت به کارخانه برگردیم

  2. سلام ببخشید من ی لنزی میخوام ک بتونم پرتره عکاسی کنم میشه بهم معرفی کنید

  3. و باز هم تبلیغ با پوسته مطلب !!!!

  4. فقط رو ایفون جوابه چون لنز ایفون سوپر جاستیکه

  5. یکی از اینا سر اس9 پلاس ینی دیگه هیچی تا صد سال به هیچی نیاز ندارید برای عکس گرفتن

  6. ایول همه دنبال این بودن گوشی رو به دوربین حرفه ای تبدیل کنن و حالا با این لنز عملی شد

  7. واییی اینارو بندازی سر دوربین 68 مگا پیکسلی چی میشههه

    • کدوم گوشیه که 68 مگا پیکسل داره؟؟؟؟

      • منظورش دوربین ۴۱چهل و یک مگاپیکسلی اُپتیکال کارل زایس بر روی نوکیا ۱۰۲۰ ساخت ۵سال پیش شرکت نوکیا بود که با فناوری پیور ویو به بازار عرضه شد! همون دوربینی که محققان پنج سال پیش از آن به عنوان میکروسکوپ در آزمایشگاهها استفاده میکردند یا مدل ۸۰۸ نوکیا با همین دوربین ۴۱ مگاپیکسل اُپتیکال ساخت کارل زایس