ویدیو گردش بر روی ماه با کیفیت 4K تئوری‌های توطئه سفر به قمر زمین را زیر سوال می‌برد

ویدیو گردش بر روی ماه با کیفیت 4K تئوری‌های توطئه سفر به قمر زمین را زیر سوال می‌برد

ناسا به تازگی یک ویدیو گردش بر روی ماه با کیفیت شگفت‌انگیز 4K را منتشر کرده است که علاوه بر نمایش زیبایی قمر زمین از نمایی منحصر به فرد، به تئوری‌های توطئه در مورد سفر انسان به ماه خاتمه می‌دهد.

اخیرا کلیپی دیدنی با کیفیت 4K از سطح قمر زمین منتشر شده که مجموعه‌ای از تصاویر و اطلاعات ثبت‌شده توسط کاوشگر مدارگرد شناسایی ماه (Lunar Reconnaissance Orbiter) یا همان LRO را در قالب یک تور ویدیویی نشان می‌دهد.

ویدیو گردش بر روی ماه با کیفیت 4K تئوری‌های توطئه سفر به قمر زمین را زیر سوال می‌برد

مدارگرد شناسایی ماه ناسا

با اینکه سطح قمر زمین از روی سیاره ماه به خوبی قابل‌مشاهده است و تلسکوپ‌های مختلف تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی را در این رابطه تهیه کرده‌اند، سازمان فضایی آمریکا، ناسا (NASA)، با انتشار ویدیو گردش بر روی ماه مهم‌ترین ویژگی‌های سطحی قمر زمین را از نمایی جدید، نزدیک و منحصر به فرد به علاقه‌مندان نشان داده است.

ویدیو گردش بر روی ماه با کیفیت 4K تئوری‌های توطئه سفر به قمر زمین را زیر سوال می‌برد

ارنی رایت (Ernie Wright)، یکی از کارشناسان استودیو تصویرپردازی فضایی ناسا در رابطه با ویدیو گردش بر روی ماه می‌گوید که در تور مجازی تهیه‌شده ویژگی‌های تعدادی از مکان‌های شناخته‌شده قمر زمین با دقت بیشتری موردبررسی قرار می‌گیرد و در حالی که برخی از این مکان‌ها به خوبی از سیاره ما قابل رویت هستند و علاقه‌مندان با آن‌ها آشنایی دارند، تعدادی دیگر از خصوصیات سطحی تنها از فضا و توسط تجهیزات پیشرفته خارج از جو زمین دیده می‌شوند.

البته همانطور که رایت اشاره کرده،‌ این کلیپ یک ورژن آپدیت شده از ویدیویی با همین موضوع است که در سال 2011 منتشر شد، اما با گذشت این 7 سال و جمع‌آوری داده‌های دقیق‌تر و گسترده‌تر، جزئیاتی شگفت‌انگیزی از همان مسیر پرواز ویدیوی سال 2011 تهیه شده است.

ویدیو گردش بر روی ماه با کیفیت 4K تئوری‌های توطئه سفر به قمر زمین را زیر سوال می‌برد

در این کلیپ علاوه بر تصاویر دیدنی، اطلاعات علمی جالب‌توجهی هم به بینندگان ارائه می‌شود؛ به عنوان مثال با پرواز از نزدیکی دهانه تیکو (Tycho Crater) که یکی از شناخته‌شده‌ترین خصوصیات ماه به شمار می‌رود، جزئیات این حفره 100 میلیون ساله از نگاهی تازه به نمایش درمی‌آید. در این قسمت از ویدیو درست در زمانی که انتظار آن را نداریم، تصویر در سطحی شگفت‌انگیز به داخل دهانه زوم می‌کند و تخته سنگی با عرض 100 متر که در مرکز تیکو قرار گرفته و قله‌ای در وسط دهانه ایجاد کرده را نشان می‌دهد. جالب است بدانیم که هنوز منشا به وجود آمدن این ویژگی سطحی در وسط حفره تیکو مشخص نیست!

با این حال بسیاری معتقدند که دیدنی‌ترین بخش ویدیو گردش بر روی ماه مربوط به محل فرود فضاپیمای آپولو 17 ناساست که در تصویر دقیق LRO دیده می‌شود.

نکته جالب در مورد ماموریت انجام‌شده این است که نیمه پایینی فضاپیمایی که فضانوردان را در سال 1972 به ماه برد و در پایان ماموریت بر روی ماه رها شد، هنوز هم در دره تاروس لیترو (Taurus-Littrow)، بر روی قمر زمین قرار دارد و حتی می‌توانیم ببینیم که ماه نورد استفاده‌شده در این ماموریت همچنان در محلی است که دانشمندان در هنگام ترک ماه آن را رها کردند. چند لحظه بعد از این قسمت ویدیو، مسیر حرکت دانشمندان ناسا بر روی ماه در ماموریت سه روزه انجام‌شده دیده می‌شود.

ویدیو گردش بر روی ماه با کیفیت 4K تئوری‌های توطئه سفر به قمر زمین را زیر سوال می‌برد

حلقه قرمز رنگ محل فرود فضاپیمای ماموریت آپولو 17 و قسمت پایینی به جا مانده از این وسیله را نشان می‌دهد.

به گفته متخصصان این تصاویر گواه دیگری بر صحت ادعای سازمان ناسا در مورد سفر انسان به ماه است، اما همانطور که انتظار می‌رود، نظریه‌پردازان تئوری‌های توطئه می‌گویند که ناسا در این رابطه دروغ گفته و این ویدیو هم یک مدرک ساختگی و جعلی است!

با این تفاسیر شما را به دیدن کلیپ منتشرشده از ناسا دعوت می‌کنیم:

ویدیو گردش بر روی ماه

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. اون بالا نوشته تور مجازی
    یعنی چی یعنی واقعا فیلم برداری نیست و با یه سری عکس و انیمیشن این ویدئو درست شده بعدشم اون دوستی که کسایی که میگن آمریکا قدم رو ماه نزاشته رو احمق فرض میکنی من نمیدونم با شما چه جوری میشه یه بحث علمی کرد و به نتیجه رسید خیلی رااحت مطمئنی که حرفت درسته چون آمریکا تکنولوژیش خیلی پیشرفتس و ماحصل تکنولوژی آمریکایی امروزه تو زندگی ماها هم هست، پس آمریکا دروغ نمیگه و واقعا رفته به ماه..
    علم یعنی چی
    علم از پرسش‌ها و چراها به وجود اومده و در مورد سفر انسان به وسیله آمریکا به ماه پرسش ها و چراهای زیادی هست که بی جواب موندن و هیچ جواب قانع کننده‌ای ندارن ، همه اینا رو نادیده گرفتی فقط چون تکنولوژی آمریکا پیشرفتس پس درسته و رفته به ماه.
    همین فقط به همین یه علت فکر میکنی درسته؟
    الان احمق کیه به نظر خودت؟

  2. من با نظریه توطئه و حواشی کار ندارم ولی این که کلا انیمیشن بود گردش دور ماه چیه

  3. بسیار عالی با تشکر از شما
    اون تخته سنگ روی قله درون دهانه واقعا شگفت انگیز و در عین حال عجیبه!!

  4. آخه با عقل جور در میاد؟ ماه که دائما تحت بمباران شهاب سنگه اونوقت چه جوری آثار پنجاه سال پیش سالم مونده؟

  5. این ویدیو تماما CGI است و ساختگی. اندکی بعد از انتشار تصاویر lander و مسیر حرکت rover اثبات شد که تماما فوتوشاپ است

  6. قرن 21 ادم به چه چیزایی که برنمیخوره

  7. در ضمن اونها هم نمیان هر چی را که دیدن یا ضبط کردن به تمام دنیا نشون بدن

  8. تا دنیا وجود داره آدم احمق هم وجود داره. روزانه میلیاردا نفر دارن از تکنولوژی های ساخت آمریکا استفاده میکنن باز هم براشون عجیبه که اینها رفتن به ماه یا نه

    • یه عده هستن میگن زمین تخته
      احمق کم نیست

    • اولا که کاملا معلومه این فیلم ساختگی کارتونی بودن از سر و روش میباره
      دوما برو چهار تا کتاب بخون طبق شواهد و مدارک اصلا انسان به ماه نرفته و سفرش جعلی بوده اگه آمریکا راست میگفت الان هم یک سفر دیگه به ماه میکرد تا زه اونموقع تو جنگ جهانی میگفت رفته الان که وضعش از اون موقع بهتره که چرا الان نمیره ؟! البته نمیگم اصلا نرفته آره شاید یکی دوتا فضا پیمای خالی فرستاده ولی انسان نه! در کل این ادعای آمریکا دروغی بیش نیست.
      سوما هم با این حرف های من هم فکر نکن که از این آدمایی هستم که از آمریکا متنفر هستم نه بلعکس اتفاقا عاشقشم ولی در این مورد آمریکا دروغ گوست

  9. بسیار عالیست حتما ببینید

  10. درود به سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا آمریکا |واقعا عالیه پیشنهاد میکنم ببینید! منکه نزدیک 40 تا ویدیو مربوط به ماموریت هاى آپولو 11 و 17 رو دیدم و بسیار لذت بردم!
    🙂
    🙂

  11. ماه به این بزرگی که تو این فیلم کامل نیست که ، تازه اینا عکس هست کنار هم گزاشتن و به احتمال بسیار بسیار زیاد هم سانسور شده است ، هرچند بازم از همین فیلم چندوقت دیگه یک سوتی پیدا میکنن متخصصین نظریه توطئه و به جا هم هستش