انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

راه‌های سریع انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی موبایل

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی کار دشواری نیست، اما آیا با بهترین و سریع‌ترین راه‌های انجام این کار آشنا هستید؟ در ادامه برخی از سرویس‌ها و اپلیکیشن ها برای انجام سریع این کار را معرفی می‌کنیم.

گوشی موبایل و کامپیوتر رومیزی وسیله‌هایی هستند که بسیاری از ما در زندگی روزمره از آنها استفاده می‌کنیم. موبایل اندازه کوچک‌تری داشته و امکان حمل آن وجود دارد، ولی به اندازه کامپیوتر قادر به نگهداری اطلاعات نیست.

با این وجود، بسیاری از کاربران مایل هستند بسیاری از اطلاعات را روی تلفن همراه خود نگه دارند. راه‌های زیادی برای انتقال اطلاعات وجود دارد که ممکن است با بسیاری از آنها آشنا باشید. با این حال، در ادامه به بررسی شش مورد از سریع‌ترین راه‌های انجام این کار می‌پردازیم.

سریع‌ترین راه‌های انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

1. ذخیره اطلاعات در Evernote و دسترسی به آنها از گوشی

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند “Evernote” تنها یک اپلیکیشن نت‌برداری است. اگر شما هم چنین دیدگاهی دارید، بهتر است بدانید به کمک این نرم افزار می‌توان ایمیل‌ها، تصاویر جذاب، وب‌سایت‌هایی دوست‌داشتنی که پیدا می‌کنید و موارد بسیار دیگری را ذخیره کرد. پشتیبانی “Evernote” از قابلیت کشیدن و رها کردن هم اضافه کردن اطلاعات از طریق کامپیوتر را ساده می‌کند.

بعد از ذخیره اطلاعات در این سرویس، کافی‌ست آن را برای موبایل خود دانلود کرده و اجرا کنید. “Evernote” به صورت ابری کار می‌کند و این یعنی مشاهده هرچیزی که روی حساب کاربری خود از طریق کامپیوتر ذخیره می‌کنید، از طریق موبایل امکان‌پذیر است.

دانلود “Evernote” برای Android / iOS (رایگان با امکان تهیه اشتراک طرح‌های پولی)

2. استفاده از قابلیت‌های متنوع وان نوت مایکروسافت

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

با استفاده از قابلیت‌های بسیار خوب “OneNote مایکروسافت”، یک گزینه دیگر برای انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی با سرعتی بالا پیش روی شما خواهد بود. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد لیست‌های مختلف را بسازید، فایل‌های صوتی را به منظور رونویسی آپلود کنید و تصاویر را در آن قرار دهید. وان نوت را روی هم کامیوتر و موبایل خود نصب کرده و سپس از هر جایی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

جدای از تایپ کردن یادداشت‌ها، کاربران می‌توانند محتوای مختلف را به کمک ماوس در کامپیوتر و یا انگشت خود روی موبایل ایجاد کنند. به علاوه، شما می‌توانید با ارسال ایمیل‌ها به آدرسی مشخص، آنها را نیز در وان نوت ذخیره کنید. بعد از تنظیم این ویژگی، شما قادر به مشاهده ایمیل‌ها هم روی کامپیوتر و هم روی موبایل خود خواهید بود.

به این موارد باید همکاری میان افراد مختلف با OneNote از طریق به اشتراک گذاشتن یک دفترچه را نیز اضافه کرد. یک یادداشت روی کامپیوتر و موبایل خود ایجاد کرده و سپس به دوستان‌تان بگویید که آنها نیز به آن دسترسی دارند. این گزینه می‌تواند زمانی که قصد انجام کارهای گروهی، برگزاری رویداد و یا حتی شرکت در جشن تولد دارید، کاربردی باشد.

دانلود مایکروسافت وان نوت برای Android / iOS

3. ایجاد یک لیست با الکسا و دسترسی از طریق موبایل

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

الکسا در واقع مکمل اسپیکرهای هوشمند آمازون است، ولی شما معمولا از آن در مرورگرهای اینترنتی استفاده می‌کنید. نسخه اینترنتی می‌تواند همه کارهایی را انجام دهد که اپلیکیشن آن قادر به انجام آنهاست. احتمالا در صورتی که شما نمایشگر کوچک تلفن هوشمندتان را دوست نداشته باشید، آن را ترجیح خواهید داد.

ابتدا دستگاه Amazon خود را راه‌اندازی کنید. سپس آن را به یک شبکه وای فای و حساب کاربری آمازون پیوند دهید. پس از آن، در گوشی خود وارد حساب کاربری‌تان شوید.

در نهایت، پرتال وب الکسا را در یک مرورگر باز کرده و به محض بارگذاری، “To-Do List” یا “Shopping List” را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

 

لیست‌های مورد نظر را در کامپیوتر ایجاد کرده و سپس اپلیکیشن الکسا را به منظور مشاهده آنها در تلفن هوشمند خود باز کنید. نسخه‌های وب و موبایلی به راحتی محتوای یکسانی را نمایش خواهند داد.

دانلود الکسا برای Android / iOS (رایگان، اما به یک دستگاه سازگار آمازون نیاز دارد)

4. آپلود تصاویر در گوگل فوتوز یا گوگل درایو

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

یکی دیگر از سریع‌ترین راه‌های انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی موبایل، استفاده از سرویس‌های فوتوز و درایو گوگل است.

برای این کار، ابتدا از طریق کامپیوتر وارد وب‌سایت “Google Photos” شده و بعد از ورود به حساب کاربری، از گوشه بالا سمت راست گزینه “Upload” را انتخاب کنید. در این مرحله، باید تصاویر مورد نظر را اضافه کرد. خوشبختانه این سرویس از قابلیت کشیدن و رها کردن نیز پشتیبانی می‌کند تا اضافه کردن عکس‌ها با سرعت بالاتری انجام شود. بعد از آپلود تصاویر کافی‌ست فوتوز را روی روی موبایل خود نصب کرده و به عکس‌ها دسترسی پیدا کنید.

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

استفاده از سرویس درایو را ترجیح می‌دهید؟ ابتدا از طریق کامپیوتر وارد “Google Drive” شده و سپس به دنبال دکمه “New” در گوشه بالا سمت چپ باشید. روی آن کلیک کرده و “New Folder” را انتخاب کنید.

بعد از ایجاد فولدر، شما می‌توانید عکس‌ها را به صورت drag & drop در آن آپلود کنید. علاوه بر عکس، از این سرویس می‌توان برای اشتراک‌گذاری اسناد، ویدیوها و فایل‌های صوتی هم استفاده کرد.

دانلود گوگل فوتوز برای Android / iOS

دانلود گوگل درایو برای Android / iOS

5. انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی با کابل میکرو یو اس بی

برخی مواقع ممکن است شما فایل‌هایی داشته باشید که با سرویس ابری مرتبط نباشند. در این صورت برای انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی اندرویدی می‌توان از یک کابل میکرو USB استفاده کرد.

انجام این کار، بسیار ساده بوده و کافی‌ست بعد از اتصال موبایل به کامپیوتر، پیغام نمایش داده شده برای اشتراک‌گذاری اطلاعات را تایید کنید.

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

حال نوبت به انتقال فایل‌ها می‌رسد. در این مرحله باید اطلاعات مورد نظر را به گوشی منتقل کرد.

معمولا گوشی های موبایل پوشه‌ای اختصاصی برای موضوعات مختلف همچون تصاویر، ویدیوها و آهنگ‌ها دارند. در این صورت شاید انتقال اطلاعات به پوشه مرتبط، تصمیم مناسب‌تری باشد.

در نهایت، بعد از اتمام عملیات کپی، می‌توان موبایل را بعد از قطع کردن ارتباط آن از طریق ویندوز، جدا کرد.

6. استفاده از اپلیکیشن Wi-Fi File Transfer

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی

در مرحله قبل به روش انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی از طریق کابل میکرو USB اشاره کردیم. ولی اگر هنگام استفاده متوجه خرابی کابل شده و یا حتی آن را پیدا نکنید، چه باید کرد؟ اپلیکیشن “Wi-Fi File Transfer” می‌تواند جایگزین مناسبی برای این کار باشد.

ابتدا اپلیکیشن را دانلود کرده و بعد از نصب آن، با مراجعه به بخش تنظیمات، اطلاعات را در شبکه کامپیوتر خود وارد کنید. موبایل و کامپیوتر شما باید از شبکه اترنت یا وای فای یکسان استفاده کنند.

زمانی که شما در نرم افزار روی دکمه “Start” کلیک می‌کنید، یک URL یکتا ایجاد می‌شود که می‌توان آن را در نوار آدرس مرورگر کامپیوتر وارد کرد. به آدرس مورد نظر رفته تا ببینید که نرم افزار چگونه اطلاعات گوشی شما را نمایش می‌دهد. در بخش سمت چپ، بخشی با عنوان “information pane” نیز به منظور انتقال فایل‌ها وجود دارد.

علاوه بر انتقال فایل‌ها، تغییر نام آنها از این طریق هم امکان‌پذیر است. برای این کار کافی‌ست نام مورد نظر را به وسیله کیبورد کامپیوتر خود تایپ کنید. شما حتی قادر به انتقال چندین فایل به صورت هم‌زمان نیز هستید. هرچند، این حالت در نسخه رایگان کمی محدودیت دارد.

دانلود Wi-Fi File Transfer برای اندروید

همواره راه‌ها زیادی برای انتقال فایل‌ها وجود دارد. با این حال، ما تلاش کردیم برخی از سریع‌ترین‌ها را معرفی کنیم. اما آیا روش بهتری برای این کار وجود دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. با همه برنامه های فضای ابری میشه
    چه گوگل چه ماکروسافت چه سایر برنامه ها
    همشون برای آندروید اپلیکیشن دارن و میشه به اطلاعات با موبایل و کامپیوتردسترسی داشت

  2. عالی بود واقعا خیلی ممنون

  3. با این روش ها ویروس هم منتقل میشه؟؟؟