قابلیت Nearby Share

مایکروسافت قابلیت Nearby Share را به اندروید و آی او اس می‌آورد

کمپانی مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2018 (Microsoft Build 2018) اعلام کرد که قابلیت Nearby Share را در آینده‌ای نزدیک در اختیار کاربران اندروید و آی او اس قرار خواهد داد. در ادامه با این قابلیت آشنا شوید.

قابلیت Nearby Share همانطور که از نامش پیداست، برای اشتراک گذاری نزدیک به نزدیک فایل‌ها در ویندوز 10 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2018 خود اعلام کرد که به زودی این قابلیت در اختیار کاربران گوشی های اندرویدی و آی او اسی نیز قرار خواهد گرفت تا بتوانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

خیلی‌ها بر این باورند که برگزاری همزمان کنفرانس دو شرکت بزرگ مایکروسافت و گوگل  اتفاقی تصادفی بوده است، اما هر یک از آن‌ها پرده برداری‌هایی داشتند که می‌تواند نگاه متفاوتی از آنچه که تا به امروز به آن‌ها داشتیم را به ما ارائه کند. همین بهانه‌ای شد تا ما بخواهیم به صورت ریزبینانه‌تر این موضوع را بررسی کنیم.

یکی از صدها رونمایی صورت گرفته مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2018 که مختص توسعه دهندگان برگزار شد، در واقع تایید قابلیت Nearby Share است. این قابلیت همراه با آپدیت آوریل 2018 به ویندوز 10 خواهد آمد و کاربران دو پلتفرم اندروید و آی او اس نیز از وجود آن بی‌بهره نخواهند بود! قابلیت Nearby Share به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را از یک کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 به یک کامپیوتر دیگر انتقال دهند. گرچه هر دو آن‌ها باید به یک وای فای متصل باشند، یا شما آن‌ها را از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل کنید.

قابلیت Nearby Share

قابلیت Nearby Share زودتر از آی او اس در اندروید

مایکروسافت در کنفرانس بیلد به این نکته اشاره کرده بود که قابلیت Nearby Share هم اکنون نیز به نوعی در اختیار کاربران اندروید قرار دارد، اما در آینده‌ای که فاصله‌ی زیادی از آن نداریم، نحوه‌ی استفاده از این قابلیت تغییر پیدا کرده و بهبود خواهد یافت.

قابلیت Nearby Share

متاسفانه مایکروسافت اعلام نکرده است که چه زمانی پشتیبانی از این قابلیت جذاب را به دو پلتفرم موبایلی اپل و گوگل اضافه خواهد کرد، اما اینگونه به نظر می‌رسد که اندروید در این زمینه یک گام جلوتر از آی او اس است. قطعا اگر به جزئیات تازه‌ای در ارتباط با اشتراک گذاری نزدیک به نزدیک مایکروسافت رسیدیم، آن را با خوانندگان محترم سایت به اشتراک خواهیم گذاشت. گجت نیوز را دنبال کنید.