وان پلاس 6

وان پلاس 6 با نمایشگر بدون حاشیه و سخت افزار بسیار قوی معرفی شد

وان پلاس 6 (OnePlus 6) سرانجام با نمایشگر ناچ استایل و قدرت پردازشی بالا معرفی شد. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی، امکانات، زمان عرضه و قیمت وان پلاس 6 خواهیم داشت.

وان پلاس 6 جدیدترین پرچمدار کمپانی چینی وان پلاس است که طی مراسمی رسمی شاهد معرفی آن در لندن بودیم. در این بخش ضمن بررسی مشخصات فنی، امکانات و قیمت وان پلاس 6 را هم زیر ذره‌بین خواهیم برد.

OnePlus از جمله شرکت‌هایی است که با پیروی از طراحی روز و ارائه آخرین فناوری های موجود، تلاش می‌کند محصولی درخور را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد. بعد از عرضه وان پلاس 5T با نمایشگر 18:9 در سال 2017 میلادی، حالا پرچمدار 2018 این شرکت با تقلید از اپل، هواوی و ال جی، به نمایشگر ناچ استایل مجهز شده است. اما آیا تغییر طراحی تنها تفاوت اصلی این گوشی با نسل قبلی است؟

طراحی و صفحه نمایش وان پلاس 6

مهندسان با حفظ ابعاد گوشی 5T، دستگاهی با نمایشگر بزرگ‌تر 6.28 اینچی آمولد را تولید کرده‌اند تا افزایش صفحه ملموس باشد. بر خلاف آیفون ایکس، ناچ یا بریدگی بالای صفحه عرض کمی داشته و کاربران می‌توانند این بخش را به صورت نرم افزاری حذف کنند. همچنین کاهش حاشیه‌های هر چهار طرف صفحه سبب شده نسبت صفحه به تقریبا 84 درصد برسد. در نهایت، پوشش محافظ گوریلا گلس 5 از بخش جلویی در برابر عناصر بیرونی محافظت خواهد کرد.

اگر به دنبال اسکنر اثر انگشت هستید، باید بگوییم این سنسور روی قاب پشتی و زیر دوربین دوگانه عمودی تعبیه شده است. در واقع، سازندگان برای نخستین بار از دوربین عمودی استفاده کرده‌اند تا تغییر شکل ظاهری پرچمدار وان پلاس در هر دو بخش پشتی و جلویی مشخص باشد.

وان پلاس 6

نسخه اصلی این تلفن هوشمند با قاب پشتی شیشه‌ای، فریمی آلومینیومی و رنگ مشکی آینه‌ای (Mirror Black) تولید شده است. وان پلاس ادعا می‌کند این شیشه توسط پوشش گوریلا گلس 5 محافظت شده و یکی از مقاوم‌ترین‌ها در میان تمام گوشی های موبایل است. همچنین طراحی خاص پنل پشتی، افکتی سه‌بعدی و جلوه‌ای خاص به دستگاه خواهد بخشید.

کاربران همچنین می‌توانند رنگ‌های مشکی (Midnight Black) و سفید (Silk White) را با طراحی مات خریداری کنند.

مشخصات فنی وان پلاس 6

محصولات شرکت وان پلاس همواره با لقب قاتل پرچمداران روانه بازار می‌شوند. به همین جهت چندان عجیب نیست اگر شاهد به‌کارگیری جدیدترین سخت افزار موجود در وان پلاس 6 باشیم.

برای نمایش محتوا، از صفحه نمایشی 6.28 اینچی با وضوح 1080×2280 و نسبت 19:9 استفاده شده است تا کاربران با نمایشگری کشیده‌تر رو به رو باشند. زیر قاب، تراشه اسنپدراگون 845 با پردازنده هشت هسته‌ای، به عنوان مغز پردازشگر در خدمت کاربران است و علاقه‌مندان می‌توانند این تلفن هوشمند را در سه نسخه مختلف با 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی و همین‌طور 8 گیگابایت رم + 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. به گفته مدیران، ضمن کاهش 10 درصدی مصرف باتری، قدرت این گوشی در مقایسه با نسل قبلی 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

وان پلاس 6

وان پلاس 6 همانند نسل قبلی از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و به واسطه پشتیبانی از سیستم Dash Charge، شارژ سریع باتری در مدتی کوتاه امکان‌پذیر خواهد بود. Oxygen OS 5.1 بر پایه اندروید 8.1 اوریو هم سیستم نرم افزاری دستگاه را تشکیل می‌دهد. وان پلاس 6 اولین گوشی غیر گوگلی است که اندروید P را دریافت می‌کند. اگرچه همانند آیفون ایکس خبری از تشخیص چهره Face ID نیست، اما به واسطه Face Unlock می‌توان قفل دستگاه را در ظرف 0.4 ثانیه باز کرد.

به این موارد باید ایرفون های بی سیم جدید با نام “Bullets Wireless” را نیز اضافه کرد. این محصول جدید به صورت آهنربایی ساخته شده و کاربران تنها با اتصال آن به یکدیگر می‌توانند هدفون را خاموش کنند. هدفون جدید “Bullets Wireless” که به راحتی می‌تواند با هدفون های 175 دلاری مخصوص موسیقی رقابت کند، با 69 دلار به فروش خواهد رسید.

دوربین وان پلاس 6

یکی از مشخصه‌های اصلی که وان پلاس مانور زیادی روی آن می‌دهد، دوربین است. سازندگان ادعا می‌کنند دوربین دوگانه 16+20 مگاپیکسلی این تلفن هوشمند می‌تواند گوگل پیکسل 2 را به چالش بکشد. همچنین سازندگان باز هم از لنزهای f/1.7 بر روی قاب پشتی استفاده کرده‌اند تا عکاسی در محیط‌های تاریک لذت‌بخش‌تر از همیشه باشد. سیستم‌های مختلفی همچون لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز و تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر به کاربران اجازه می‌دهد صحنه‌های مختلف را به سرعت، با کیفیتی بالا ثبت کنند. توانایی ضبط ویدیوهای صحنه آهسته HD با نرخ 480 فریم بر ثانیه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این تلفن هوشمند است.

عاشقان سلفی می‌توانند لحظه‌های شیرین خود را با دوربین 16 مگاپیکسلی جلویی گوشی ثبت کنند.

قیمت و زمان عرضه وان پلاس 6

وان پلاس 6

فروش دو رنگ “Midnight Black” و “Mirror Black” وان پلاس 6 از تاریخ 22 می (1 خرداد) و رنگ سفید آن از تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد) آغاز خواهد شد.

نسخه‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی پرچمدار وان پلاس، به ترتیب با قیمت‌های 529، 579 و 629 دلار به فروش می‌رسند.

تصاویر وان پلاس 6

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. الان موندم 500 دلار رو با دلار 4تومن حساب کنم یا 7 تومن :/