اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora

اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora برای استفاده در المپیک تابستانی توکیو معرفی شد

اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora معرفی شد. تویوتا برای تولید این اتوبوس از خودرو هیدروژنی تویوتا میرای الگو گرفته است و می‌تواند مسیری تا حداکثر 200 کیلومتر را با هر بار شارژ کامل بپی‌ماید.

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا سرانجام از نسخه‌ی نهایی اتوبوس هیدروژنی Sora پرده برداری کرد. این اتوبوس که درست همانند خودرو سدان تویوتا میرای از سیستم محرک هیدروژنی استفاده می‌کند، قرار است در سیستم حمل و نقل عمومی توکیو مورد استفاده قرار گیرد.

در حالی که دانشمندان خبر از اتمام ذخایر نفتی و گازی در آینده‌ای نزدیک می‌دهند، در اینجا آلودگی هوای ناشی از تکثیر سوخت‌های فسیلی در اتومبیل‌ها و کارخانه‌های صنعتی نیز معضل بزرگی است که خودروسازان را به فکر انداخته تا بیش از گذشته به فکر تولید اتومبیل‌هایی با سوخت پاک و انرژی تجدید پذیر بی‌افتند.

البته در حال حاضر قضیه‌ی مدت زمان شارژ زیاد این وسایل نقلیه به سد بزرگی برای افزایش استفاده از آن‌ها تبدیل شده است، اما شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان در حال دستیابی به روش‌هایی هستند که بتواند خیلی سریع مخزن سوخت خودرو را پر کرد و در عین به صرفه بودن، انرژی پاک را نیز تولید کند. یکی از این گزینه‌ها، سوخت هیدروژنی است که می‌تواند تمامی نیازهای یک خودرو را نیز تامین کند.

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی بر روی خودروهایی با سوخت هیدروژنی کار می‌کنند که یکی از آن‌ها نیز شرکت ژاپنی تویوتا است. این شرکت که با تولید خودرو سوخت هیدروژنی تویوتا میرای به ناوگان توسعه دهندگان این تکنولوژی پیوسته است، حالا به دنبال استفاده از آن در سایر محصولات خودش است. در همین راستا آن‌ها به تازگی از یک اتوبوس مجهز به سیستم محرک هیدروژنی به نام “Sora” پرده برداری کرده‌اند.

اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora

قرار است اوایل سال 2019، دو دستگاه اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora به تولید رسیده به صورت آزمایشی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی شهر توکیو قرار داده شود. هدف نهایی تویوتا تکمیل این پروژه هیدروژنی تا پیش از برگزاری مسابقات المپیک تابستانه توکیو و تولید حدود 100 دستگاه اتوبوس برای استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی شهر توکیو است تا بدون تولید هرگونه آلاینده به جابجایی گردشگران پرتعدادی که برای تماشای این مسابقات به ژاپن سفر می‌کنند، بپردازد.

مشخصات فنی اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora

تویوتا برای تولید این اتوبوس از سیستم محرک خودرو میرای خود، اما در ابعاد و اندازه‌هایی بزرگ‌تر الگو گرفته است. این سیستم متشکل از یک پیشرانه هیدروژنی و دو پیشرانه الکتریکی 113 کیلووات ساعتی از نوع سنکرونیز الکتریم AC است که قادر به توان تولید ترکیبی 306 اسب بخار و گشتاور 670 نیوتن‌متر است. تویوتا یک مخزن سوخت 600 لیتری را نیز برای اتوبوس هیدروژنی تویوتا Sora در نظر گرفته است و انرژی مورد نیاز آن نیز توسط باتری‌هایی با ظرفیت 235 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. این اتوبوس 10.5 متر طول داشته و با هر بار شارژ‌ کامل حداکثر تا 200 کیلومتر را می‌پیماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این مسخره بازیا چیه

  2. این ژاپنی ها چقدر خوبننن