بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

بررسی اولیه وان پلاس 6 (OnePlus 6) ؛ بازگشت پرچمدار مقرون‌به‌صرفه

با توجه به رونمایی از پرچمدار سال 2018 وان پلاس، در این مقاله به بررسی اولیه وان پلاس 6 (OnePlus 6) همراه با مشخصات فنی ، قابلیت ها ، زمان عرضه و قیمت آن خواهیم پرداخت. وان پلاس 6 ارائه کننده امکانات جذابی همچون دوربین دوگانه، قاب شیشه‌ای و نمایشگر ناچ استایل است.

4 سال، کل زمان فعالیت شرکت وان پلاس در بازار موبایل است و این تاریخی است که غول گوشی ساز چینی اقدام به عرضه پرچمداران خودش کرده است. سال 2014 را به خاطر می‌آورید؟ زمانی که ما از معرفی یک گوشی چینی با لقب قاتل پرچمدها، به نام وان پلاس وان سخن می‌گفتیم.

این شرکت همچنان استراتژی «هرگز ساکن نمی‌مانیم»‌‌‌ (Never Settle) را دنبال می‌کند و این را می‌توان از جدیدترین پرچمدار آن‌ها، گوشی وان پلاس 6 به روشنی دید. در طول امسال ما یک حرکت متحد را از سوی گوشی سازها مشاهده کردیم که همگی از آن پیروی کردند، اما وان پلاس نه تنها از آن‌ها پیروی کرد، بلکه بر روی تصمیم خود برای ارائه یک گوشی هوشمند بالارده و امیدوارکننده بدون قیمت سرسام آور استوار ایستاد. در حالی که تمامی چشم‌ها بر روی وان پلاس 6 است، این شرکت زمان دقیقی را برای معرفی پرچمدار جدید خود انتخاب کرده است.

بررسی اولیه وان پلاس 6

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه وان پلاس 6 بپردازیم تا شما را با جنبه‌های مختلف پرچمدار سال 2018 وان پلاس آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

بزرگ‌ترین شگفتی در مورد وان پلاس 6 این است که دیگر آن‌ها از طراحی تمام فلزی گوشی های خود دست کشیده‌اند و در عوض از یک قاب پشتی تمام فلزی که توسط گوریلا گلس 5 از آن محافظت می‌شود، استفاده کرده‌اند.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

صادقانه باید بگوییم که نسخه‌های سفید و میدنایت بلک وان پلاس 6 نمی‌توانند گزینه‌های خوبی برای دوست داران گوشی‌های شیشه‌ای باشند، زیرا از آنجا که این گوشی‌ها از قاب شیشه‌ای هستند،‌ نمی‌توانند آن براقیت مورد نظر را ارائه کنند. در اصل وان پلاس سعی کرده در این نسخه‌ها، طراحی فلزی را بر روی یک قاب شیشه‌ای، شبیه سازی کند تا طرفداران گوشی‌های فلزی را نیز به سمت خود جذب کند. اما نسخه‌ی مشکی آینه‌ای (Mirror Black) این خوبی به خوبی می‌توان نور را انعکاس داده و نمای جالب توجهی را ارائه می‌کنند.

طراحی این گوشی دنباله رو وان پلاس 5 تی است و از نمایشگر کم حاشیه و بزرگ همراه با لبه‌های شیب‌دار ظریف در کنار قاب پشتی برخوردار است. اما حالا دوربین دوگانه به وسط قاب پشتی آمده است. وان پلاس 6 بنا به دلایلی، از سایر گوشی‌هایی که از طراحی شیشه‌ای استفاده می‌کنند، متفاوت است. این موضوعی قابل گفتگو نیست، اما هر چه که هست خوش ساخت و زیبا به نظر می‌رسد. در حال حاضر سه گزینه‌ی رنگ پیش روی شما است، اما ما نسخه‌ی میدنایت بلک را انتخاب می‌کنیم، به خصوص این که پنل پشتی آن طوری طراحی شده تا در هنگام تابیدن نور، الگویی مانند حرف “S” در آنجا نمایان می‌شود.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

شما می‌توانید استدلال کنید که این طراحی از روندهای اخیر طراحی گوشی های هوشمند بازار پیروی کرده است و حاشیه‌های باریکی را در کناره‌های نمایشگر خود می‌بیند. اما خوشبختانه بر خلاف اکثر گوشی سازها، وان پلاس جک 3.5 میلی‌تری هدفون را در محصول خود حفظ کرده است. و خوشبختانه این گوشی شیشه ای جدید، از برخی قابلیت‌های مقاومت در برابر آب نیز برخوردار است.

نمایشگر

پیش از آن که بخواهیم در مورد طراحی ناچ نمایشگر وان پلاس 6 صحبت کنیم، ابتدا باید توضیحاتی در مورد مشخصات فنی آن بدهیم. پرچمدار جدید وان پلاس از یک نمایشگر 6.28 اینچی با وضوح 1080×2280 پیکسلی Full Optic اولد استفاده می‌کند که ارائه کننده‌ی رنگ‌هایی پرجنب و جوش و زاویه دید گسترده است.

بدیهی است که آن نمی‌تواند با پرچمدارانی که از وضوح تصویر فراتر از QHD برخوردارند رقابت کند، اما با بررسی اولیه وان پلاس 6 ما یافتیم که نمایشگر این گوشی زمانی که از یک زاویه استاندارد آن را مشاهده می‌کنید، قادر به نمایش جزئیات بیشتری است. البته در طول آزمایش ما گوشی را به زیر نور آفتاب بردیم و با کاهش محسوس دید مواجه شدیم؛ هرچند این مشکل می‌تواند به خاطر این باشد که ما از یک مدل پیش تولیدی وان پلاس 6 استفاده کرده‌ایم.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

حال کمی به عقب‌تر می‌آییم. قسمت ناچ بالای نمایشگر از عرضی باریک‌تر نسبت به آنچه در بالای نمایشگر آیفون ایکس یافت می‌شود، چیزی شبیه به ال جی جی 7 تینکیو تازه معرفی شده برخوردار است. در ابتدا ما گفته بودیم هیچ گزینه‌ی نرم افزاری به صورت پیشفرض برای محو کردن این قسمت ناچ وجود ندارد. این خبر را حالا با بررسی اولیه وان پلاس 6 می‌توانیم تایید کنیم، اما خوشبختانه در آینده به لطف یک به‌روزرسانی نرم افزاری قابلیت پوشاندن قسمت ناچ نمایشگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در حال حاضر طراحی ناچ استایل به صورت فراگیری توسط سازندگان گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس دیگر نمی‌توان آن را چیز عجیب و غریبی در طراحی نمایشگر گوشی دانست. نسبت ابعاد این نمایشگر نیز 19:9 است که کمی متفاوت از نمایشگرهایی با نسبت 21:9 است که ما پیشتر دیده‌ایم.

رابط کاربری

در کنار ارائه اندروید خام توسط وان پلاس، در اینجا برخی تجربه‌های سفارشی نیز وجود دارد که توسط منتقدان و مصرف کنندگان ستایش می‌شود. این گوشی از رابط کاربری OxygenOS برخوردار است که خالی از هرگونه موارد اضافی و غیرکارآمد برای کاربران خواهد بود. و با خیالی راحت می‌توانیم بگوییم که وان پلاس همچنان به ارائه رابط کاربری نزدیک با اندروید خام در وان پلاس 6 نیز ادامه داده است. نسخه جدید این رابط کاربری مبتنی بر اندروید 8 اوریو طراحی شده است که در اغلب موارد کاربران با ویژگی‌های آن آشنا هستند.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

در اینجا ژست‌های حرکتی جدیدی وجود دارد که جایگزین دکمه‌های منوی اندرود شده است. به طور مثال می‌توان به سوایپ از سمت پایین نمایشگر برای بازگشت به صفحه هوم، نگه داشتن انگشت به سمت بالا برای دسترسی به منوی اپلیکیشن‌های اخیر و سوایپ به سمت بالا از چپ یا راست صفحه به منظور بازگشت به عقب اشاره کرد. این تغییری است که برای آشنا شدن با آن نیازمند کمی تمرین هستید، اما خوشبختانه اجازه می‌دهد تا بیشتر از صفحه نمایش گوشی خود استفاده کنید.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

اکسیژن او اسبه لطف نزدیک بودن به نسخه‌ی خام اندروید، یکی از پاسخگو‌ترین رابط‌های کاربری اندروید است. بنابراین جای تعجب نیست که وان پلاس 6 جای تعجب نیست که وان پلاس 6 تمامی توابع اساسی را نظیر ناوبری در اطراف رابط کاربری به شما ارائه کند. در اینجا نمی‌توان به راحتی از نقش پررنگ اسنپدراگون 845 کوالکام نیز گذشت که باعث این مرور نرم شده است. این گوشی با پیگربندی‌های مختلفی شامل رم 6 / حافظه 64 گیگابایتی، رم 8 / حافظه 128 گیگابایت و رم 8 / حافظه 256 گیگابایتی به عرضه خواهد رسید. بنابراین حتی نسخه‌ی پایه‌ی آن نیز از بسیاری از گوشی های اندرویدی قدرتمندتر است. با این حال، شما قادر به استفاده از درگاه میکرو اس دی در این گوشی نخواهید بود.

دوربین

ما پیشتر با سیستم دوربین دوگانه وان پلاس همراه با گوشی وان پلاس 5 این شرکت آشنا شده‌ایم که ارائه کننده‌ی افکت بوکه برای عکاسی پرتره است، اما حالا این دوربین در وان پلاس 6 دستخوش تغییرات مثبتی شده است. این دوربین دوگانه به سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و سنسور ثانیه 20 مگاپیکسلی مجهز است که حالا قادر به ارائه OIS بوده و 19 درصد بزرگ‌تر شده است تا بتواند نور بیشتری را جذب کند.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

شما حق دارید که به عملکرد نامطلوب وان پلاس 5 تی در شرایط نوری بد اعتراض داشته باشید، اما خبر خوب این که چنین مشکل مشابهی برای دوربین وان پلاس 6 وجود ندارد. فراتر از آن، اگر این دوربین عملکرد خوبی را ارائه کند باید از آن به عنوان رقیبی جدی برای سیستم‌های جدید دوربین همچون دیافراگم متغیر (سامسونگ) و دوربین سه گانه (هواوی) یاد کنیم. البته این رقابت زمانی اتفاق می‌افتد که این دوربین بتواند عکس‌های شفافی را در شرایط نوری کم ارائه کند،

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

در قسمت جلو، شما می‌توانید عکس‌های سلفی پرتره مانند با کمک هوش مصنوعی به ثبت رسانید. از آنجایی که این قابلیت به تشخیص چهره از پس زمینه کمک می‌کند، شما می‌توانید افکت معمولی بوکه یا دیگر افکت‌ها را برای حاصل شدن نتیجه‌ای خوب بر روی تصویر گرفته شده اعمال کنید. اگر از کاربران حرفه‌ای عکاسی با دوربین هستید، خبر خوب حضور حالت Pro در نرم افزار دوربین وان پلاس 6 است که می‌تواند کنترل‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. در بخش فیلمبرداری نیز، وان پلاس یک تثبیت کننده تصویر همراه با فیلمبرداری 4K و یک حالت اسلوموشن جدید با قابلیت فیلمبرداری در حالت HD را اضافه کرده است.

باتری

ظرفیت باتری همچنان مشابه نسل گذشته باقی مانده است، پس یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی با توجه به بهینه‌سازی‌های نرم افزاری صورت گرفته و تراشه جدید اسنپدراگون 845 باید ارائه کننده شارژ دهی بیشتری از وان پلاس 5 تی باشد. خوشبختانه با توجه به پس زدن طراحی فلزی و استفاده از یک قاب تمام شیشه‌ای در قسمت پشتی گوشی، باعث شده تا وان پلاس 6 از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی کند، اما در بررسیه اولیه وان پلاس 6 توسط ما نتوانستیم این قابلیت را مورد آزمایش قرار دهیم.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

شما باید برای بهره‌بردن از قابلیت شارژ بیسیم، یک پد شارژ بیسیم جداگانه خریداری کنید که قطعا این کار به خاطر کنترل قیمت گوشی انجام شده است. در اینجا تکنولوژی شارژ سریع Dash Charge کمپانی کوالکام نیز مورد استفاده قرار گرفته است تا با نیم ساعت شارژ گوشی‌تان، بتوانید تا اواخر روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی خود استفاده کنید.

انتظارها

کمپانی وان پلاس گام‌های موثری همراه وان پلاس 6 برداشته است. در حالی که این گوشی از طراحی تمام شیشه‌ای برخوردار است، اما دو نسخه‌ی سفید و میدنایت بلک آن به سبکی طراحی شده‌اند که از ظاهری مشابه قاب‌های فلزی برخوردارند. بهتر از آن، همچنان وان پلاس 6 قاتل پرچمدارها باقی مانده است. این گوشی علاوه بر ارائه سخت افزار پیشرفته‌ای همچون سیستم دوربین دوگانه، تراشه اسنپدراگون 845 و نمایشگری با حداقل حاشیه اضافی، از قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار است که می‌تواند هر کسی را عاشق خودش کند.

بررسی اولیه وان پلاس 6 - OnePlus 6

قیمت پایه مدل مشکی آینه‌ای وان پلاس 6 معادل 529 دلار است که تنها 30 دلار از وان پلاس 5 تی گران‌تر خواهد بود. گوشی‌های وان پلاس طی سالیان اخیر با رشد قیمت چشمگیری همراه بوده‌اند؛ گوشی وان پلاس وان با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسید. با این حال وقتی وان پلاس 6 پانصد دلاری را با رقبای فراتر از هفتصد دلاری آن مقایسه می‌کنیم، همچنان گزینه‌ای قابل احترام و جذاب به نظر می‌رسد.

اگر واقعا دوربین اصلی این گوشی نتایج دلخواه شما را حاصل کند، این گوشی هوشمند بازطراحی شده ممکن است به یکی از پرفروش ترین گوشی های سال 2018 تبدیل شود! به زودی پیش فروش این گوشی در دسترس کاربران خواهد بود و 5 ژوئن (15 خرداد ماه) نیز فروش آن آغاز می‌شود.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. با توجه به قیمتش گوشی فوق العاده ای به نظر می رسه اما به علت نبود نمایندگی رسمی در ایران خریدش ریسک محسوب میشه

  2. با توجه به قیمت و امکاناتش گوشی فوق العاده ای به نظر می رسه که بزرگترین ایرادش رو میشه عدم پشتیبانی از کارت حافظه برشمرد
    و چون تو ایران نمایندگی رسمی نداره خریدش ریسک محسوب میشه!
    مگر اینکه در چند ماه آینده نمایندگی رسمی در ایران ارائه بشه

  3. منتظر بررسی اختصاصی گجت نیوز هستیم

  4. تصویر شاخص چه زشته!!

  5. اینا همه زیر شاخه اپل بودن جدا شدن

  6. کلا هرچی بجز ایفون بخری مقرون به صرفه س

  7. میگم کی وارده ایران میشه