نظارت بر دانش آموزان

نظارت بر دانش آموزان چینی با فناوری تشخیص چهره!

یک دبیرستان در چین با استفاده از فناوری تشخیص چهره در حال نظارت بر دانش آموزان و تحلیل رفتارهای آنها است. هرچند علی‌رغم دنبال شدن اهداف آموزشی، بسیاری افراد در رابطه با نقض حریم خصوصی نگران هستند.

نظارت بر دانش آموزان با تکنولوژی تشخیص چهره در یکی از دبیرستان‌های چینی آغاز شده است. مدیران با استفاده از این فناوری روی احساسات و تحلیل رفتارهای آنها متمرکز می‌شوند.

این فناوری که در دبیرستان شماره 11 هانگژو مورد استفاده قرار دارد، حالات چهره دانش آموزان را هر 30 ثانیه یک‌بار اسکن کرده و آنها را در دسته‌های مختلف خوشحال، عصبانی، ترسناک، سردرگم و ناراحت طبقه‌بندی می‌کند. این سیستم همچنین کارهایی مثل نوشتن، مطالعه کردن، بلند کردن دست و چرت زدن روی میز را هم ثبت می‌کند.

داده‌های سیستم نظارت بر دانش آموزان چینی روی سرورهای محلی ذخیره می‌شود

معاون دبیرستان می‌گوید در این سیستم، حریم خصوصی دانش آموزان حفظ شده و فناوری مورد استفاده، تصاویر آنها را ذخیره نمی‌کند. به علاوه، داده‌های دریافتی نیز به جای شبکه ابری روی سرورهای محلی ثبت می‌شوند.

سال گذشته، کمپانی چینی Qihoo 360 پس از بالا گرفتن نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی، فعالیت صدها مورد از کانال‌های نظارتی زنده خود را متوقف کرد. این کانال‌ها، فیلم دوربین‌ها را از چندین مکان عمومی همچون استخرهای شنا، رستوران‌ها و کلاس‌های درس پخش می‌کردند که مورد آخر تنها با یک کلمه عبور محافظت می‌شد.

به دنبال افزایش خشونت و رویکردهای سوال‌برانگیز در مهد کودک‌های چینی، محبوبیت سیستم‌های نظارتی در حال افزایش بوده و در پکن، تمام مهد کودک‌ها موظف به استفاده از آنها هستند. گفته می‌شود برخی از این سیستم‌ها به صورت مستقیم به دستگاه‌ها و سیستم‌های نظارتی پلیس محلی متصلند.

استفاده از فناوری تشخیص چهره در چین در حال گسترش بوده و دولت از آن برای بهبود عملکرد پلیس، جریمه عابران متخلف پیاده (رد شدن عابر از خیابان با بی‌دقتی و یا در مسیری که برای عابر پیاده قانونی نیست)، پیدا کردن افراد فراری، ردیابی پاتوق‌های معمول مردم و حتی پیش‌بینی جرم استفاده می‌کند.

چین تنها کشوری نیست که از سیستم‌های نظارتی در مدارس استفاده می‌کند. اوایل سال گذشته نیز هند اعلام کرد که با نصب دوربین‌های نظارتی در تمام مدارس دولتی پایتخت به والدین اجازه می‌دهد وضعیت فرزندان خود را به صورت مستقیم مشاهده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خوبه که از تکنو لوژی عقب موندیم وگرنه هیچ کدوم هیچی رو پاس نمیکردیم