تراشه 7 نانومتری اپل A12

تراشه 7 نانومتری اپل A12 وارد مرحله تولید انبوه شد

تراشه 7 نانومتری اپل A12 وارد فاز تولید انبوه شد. این تراشه که توسط شرکت TSMC به تولید می‌رسد، قرار است در آیفون های سال 2018 اپل مورد استفاده قرار گیرد.

اپل با شرکت TSMC‌ بر سر تولید نسل جدید تراشه های قدرتبخش گوشی های آیفون 9، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس سال 2018 خود به توافق دست یافته است. هرچند نام رسمی این تراشه هنوز مشخص نیست، اما پیرو سیاست نامگذاری که اپل تا به امروز در پیش گرفته ما نیز نام آن را اپل A12 می‌گذاریم. اپل A12 یک تراشه مبتنی بر تکنولوژی پردازشی 7 نانومتری خواهد بود و انتظار می‌رود برای نخستین بار در آیفون های سال 2018 اپل که پاییز معرفی می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

عملکرد و عمر باتری بهتر در تراشه اپل A12

به نقل از منابع داخلی اپل، تراشه اپل A12 به تازگی وارد مرحله تولید انبوه شده است. نسل جدید تراشه A11 (که مبتنی بر طراحی 11 نانومتری به تولید می‌رسید) حالا کوچک‌تر شده است، اما از قدرت بیشتری برخوردار بوده، بهره‌وری انرژی در آن بیشتر است، عملکرد بهتری را ارائه کرده و عمر باتری بیشتری را نیز به ارمغان میاورد.

در بازگشت به ماه آوریل، TSMC اعلام کرده بود که تولید تراشه‌های 7 نانومتری خود را آغاز کرده است، اما این شرکت اعلام نکرده بود که دقیقا چه کمپانی آن‌ها را سفارش داده است. حال به نقل از گزارش بلومبرگ، آن شرکت اپل بوده است که در واقع منبع اصلی سودآوری سالانه تراشه ساز تایوانی، شرکت TSMC است.

وقتی به بخش تراشه وارد می‌شویم، آیفون های سال 2018 اپل شانس بزرگی برای شکست دادن گلکسی نوت 9 سامسونگ خواهند داشت. زیرا نوت 9 به عنوان فبلت بالارده سامسونگ از یک تراشه 8 نانومتری قدرت خواهد گرفت که در مقایسه با تراشه 7 نانومتری اپل A12 از تکنولوژی قدیمی‌تری برخوردار است. اما گفته می‌شود حتی در آن زمان هم سامسونگ از تکنولوژی لیتوگرافی فوق بنفش (EUV) استفاده خواهد کرد که پیشرفته‌تر از روش نوری خاموش TSMC برای ساخت چیپست ها است. این ممکن است اپل را از سوی TSMC بازگردانده و بار دیگر به سوی سامسونگ هدایت کند تا تولید تراشه A13 سال آینده خود را به غول کره‌ای بسپارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. جان خودم اگه سام شرکتی باشه که کم بیاره جلوی tsmc تایوان واقعا سام قدرتی گرفته و اگر هم tsmc چنین تراشه ای تولید میکنه با این توضیح اخری حرفی واسه گفتن دارن cpu سام شرکت سام فعلا از روی تولید پنل واسه اپل که داره این کارو انجام میده باید ببینیم در مقابل tsmc چه کاری می خواد انجام بده

  2. با همین چزا ایفون نابود میشه