آپدیت تلگرام

پاول دوروف اپل را به ممانعت از ارائه‌ی آپدیت تلگرام متهم کرد!

موسس و مدیرعامل تلگرام « پاول دوروف» اپل را متهم کرده که امکان آپدیت تلگرام برای کاربران را نه تنها در داخل روسیه بلکه در سطح جهانی غیرممکن ساخته است.

مقامات روسیه حدود دو ماه قبل دستور فیلترینگ تلگرام در این کشور را صادر کردند؛ اما ظاهرا مشکلاتی گریبان کاربران نسخه iOS این اپلیکیشن پیام رسان در خارج از روسیه را نیز گرفته، چرا که از امکان آپدیت تلگرام محروم شده‌اند.

آپدیت تلگرام

به تازگی پاول دوروف با انتشار پستی در کانال رسمی تلگرامی خود گفت: از زمانی که مقامات روس دستور حذف تلگرام از اپ استور را صادر کردند کمپانی اپل مانع ارائه‌ی آپدیت تلگرام برای نسخه iOS شده؛ این در حالی است که تنها 7 درصد از کاربران تلگرام در روسیه سکونت دارند اما اپل از اواسط ماه آوریل کلیه کاربران تلگرام در سراسر جهان را با چنین محدودیتی مواجه ساخته است.

عدم ارائه به‌روزرسانی برای این اپلیکیشن، مواجهه کاربران با اختلال‌هایی در عملکرد تلگرام (از جمله در بخش استیکرها) پس از انتشار اخیر آپدیت آی او اس 11.4 را در پی داشته؛ ضمن اینکه به گفته‌ی دوروف این اقدام اپل مانع پیاده‌سازی کامل مقررات حافظت از داده‌های عمومی (GDPR) توسط تلگرام در موعد مقرر یعنی 25 می 2018 شده است.

اپل

از طرفی آپدیت تلگرام معمولا شامل ارائه‌ی بسته‌های امنیتی و رفع برخی باگ‌ها می‌شد؛ به همین دلیل چنانچه این روند ادامه پیدا کند کاربران نسخه iOS این پیام رسان در معرض خطرات امنیتی قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزراش‌ها روسیه از اپل خواسته که اپلیکیشن تلگرام را از اپ استور این کشور حذف نماید. این درخواست پس از آن صورت گرفت که تلگرام از ارائه‌ی کلیدهای رمزگشایی سرویس خود به نهاد امنیت فدرال روسیه سر باز زد.

در پی آن تلگرام به حکم دادگاه از ادامه فعالیت در این کشور منع شد و دولت به منظور اعمال فیلترینگ اقدام به بلاک کردن 15.8 میلیون IP در پلتفرم های ابری گوگل و آمازون کرد که مورد استفاده تلگرام قرار گرفته بودند. نهاد امنیتی روس استفاده‌ی تروریست‌ها و جنایتکاران از این پلتفرم رمزنگاری شده را دلیل درخواست خود برای دسترسی به کلیدهای رمزگشایی پیام‌های تلگرام عنوان کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. اپل همیشه عوضی بازی زیاد در میاره

  2. چه عجب اینا ضد هم شدن

  3. خیلی خوش حالم که تلگرام غربی فیلتر شده . باید قانون وضع کنن که هرکی تلگرام داره به حبس ابد محکوم بشه یا اعدام . مردم باید زورکی از محصول ایرانی استفاده کنن