آی او اس 12

آی او اس 12 اپل با تمرکز بر واقعیت افزوده معرفی شد

اپل سرانجام از آی او اس 12 (iOS 12) خود برای آیپدها و آیفون ها پرده برداری کرد. نسخه جدید iOS ارائه کننده‌ی قابلیت‌های مختلف واقعیت افزوده و عملکردی بهبود پیدا کرده از نسل گذشته خود است. در ادامه با قابلیت های این آپدیت جدید آشنا شوید.

کمپانی اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود رسما از آپدیت آی او اس 12 پرده برداری کرد. واقعیت افزوده، ARKit 2، اشتراک گذاری و شرتکات‌ها تنها بخشی از قابلیت های جدید این پلتفرم موبایلی هستند. دو قابلیت نخست، تجربه واقعیت افزوده جدیدی را به آیفون ها و آیپدهای اپل اضافه می‌کنند.

اپلیکیشن The Measure یکی از افزونه‌های مرتبط با واقعیت افزوده در آی او اس 12 است که به شما اجازه می‌دهد تا اجسام سه بعدی را در دنیای واقعی قرار دهید. کاربران می‌توانند با لمس هر شئ به صورت سه بعدی آن را مشاهده کنند. اپلیکیشن Photos نیز به روزرسانی را دریافت کرده که حالا با شناسایی افراد در عکس‌ها، پیشنهادهایی را به اشتراک می‌گذارد. این چیزی است که پیشتر در اپلیکیشن Google Photos دیده بودیم، اما حالا به صورت پیشفرض در داخل آی او اس جدید اپل قرار گرفته است.

اپلیکیشن Shortcuts یکی دیگر از افزونه‌های آی او اس 12 است که شامل شرتکات‌های صفحه اصلی برای عملکردهای سیری یا پیشنهادهایی برای کارهایی است که شما به صورت روزانه انجام می‌دهید؛ نظیر سفارش یک کافی از طریق اپلیکیشن Starbucks. اپلیکیشن Apple News نیز حالا با دریافت یک به روزرسانی در کنار اپلیکیشن Stocks، می‌تواند اخبارهای بیشتری از سهام‌های جهانی را به کاربران ارائه کند.

دیگر اپلیکیشن به روز شده CarPlay است که حالا از اپلیکیشن‌های مبتنی بر خدمات نقشه نظیر گوگل مپس و ویز پشتیبانی می‌کند. در این مورد، کاربران CarPlay سرانجام می‌توانند به خواسته‌ای که مدت‌ها از اپل داشتند برسند. اپل توجه زیادی را برای ارتقاء سطح امکانات سلامت آی او اس داشته است؛  به خصوص آن‌ها بخش سلامت دیجیتال را با یک اپلیکیشن جدید همراه ساخته‌اند. محدودیت‌های استفاده از اپلیکیشن، اسکرین تایم، قابلیت Do Not Disturb قابل تنظیم‌تر و نظارت خانوادگی برای والدین تا بر روی استفاده فرزندانشان از دیوایس نظارت داشته باشند دیگر قابلیت‌هایی است که اپل در پلتفرم جدید خود آن‌ها را اعمال کرده است.

با یک به روزرسانی جدید برای Animoji که هرجایی با نام Memoji شناخته خواهد شد، به نظر می‌رسد اپل به شدت سعی دارد تا قابلیت‌های واقعیت افزوده را در آی او اس 12 خود در اختیار کاربرانش قرار دهد. این به کاربران آی او اس اجازه می‌دهد تا انیموجی شخیص خود را بسازند و آن را با افکت‌ها و انیمیشن‌های مختلف جذاب کنند.

فیس تایم یکی از بزرگترین به روزرسانی‌ها را در آی او اس 12 دریافت کرده است. حالا شما می‌توانید فیس تایم گروهی تا سقف 32 نفر را برقرار کنید. این قابلیت همچنین به اپلیکیشن Messages نیز با پشتیبانی از استیکرها، انیموجی و اسکرین تایم اضافه شده است.

برخی از دیگر موارد مهم نسخه جدید iOS به بخش عملکرد مربوط می‌شوند. از این موارد می‌توان به اجرای 40 درصد سریع‌تر اپلیکیشن‌ها، کیبوردهای 50 درصد سریع‌تر و اجرای اپلیکیشن دوربین 70 درصد سریع‌تر در گوشی های قدیمی اشاره کرد.

عرضه آی او اس 12 به صورت رایگان از همین حالا برای آیفون ها و آیپدهای اپل آغاز شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بایدم اینطور باشه
    بقیه برند ها هم همینو میخان ولی نمیتونن