آداپتور جک صوتی به پورت لایتنینگ

آیفون های 2018 فاقد آداپتور جک صوتی به پورت لایتنینگ هستند

آیفون‌ های سال 2018 شامل گوشی آیفون 9، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس، تا مدتی دیگر به صورت رسمی رونمایی می‌شوند. بر اساس اخبار جدید، دیگر همانند دو سال اخیر خبری از آداپتور جک صوتی به پورت لایتنینگ برای این سه گوشی جدید اپل نخواهد بود!

تا کمتر از دو ماه دیگر، گوشی های آیفون 2018 به صورت رسمی رونمایی خواهند شد. بر اساس اخبار منتشر شده تا امروز، اپل همانند سال قبل و برخلاف روال همیشگی خود، امسال نیز سه گوشی هوشمند عرضه می‌کند. سال گذشته دو گوشی عادی و یک گوشی پرچمدار رونمایی شد، اما در 2018 شاهد دو گوشی پرچمدار با صفحه نمایش‌های به ترتیب 5.8 اینچی و 6.5 اینچی و یک گوشی عادی با نمایشگر 6.1 اینچی خواهیم بود.

امسال هر سه گوشی آیفون ناچ استایل بوده و سیستم امنیتی پیشرفته فیس آیدی در همه آن‌ها به کار خواهد رفت. طبق یکی از جدیدترین اخبار، یکی از این سه مدل دارای نسخه دو سیم کارته نیز خواهد بود. ابتدا تصور می‌شد این مدل آیفون 9 است، اما کمی بعدتر انگشت اشاره به سمت پرچمدار غول‌پیکر 6.5 اینچی رفت.

حذف آداپتور جک صوتی به پورت لایتنینگ

یکی دیگر از ویژگی‌های آیفون های 2018 همانند محصولات اپل از سال 2016 و به بعد، حذف درگاه جک صوتی استاندارد 3.5 میلی‌متری و جایگزینی آن با درگاه لایتنینگ محسوب می‌شود. تا امروز، به صورت پیش‌فرض در جعبه گوشی های اپل، یک تبدیل‌کننده وجود داشت، اما در محصولات سال جاری آداپتور جک صوتی به درگاه لایتنینگ حذف شده است.

آداپتور جک صوتی

طی دو سال اخیر و به لطف وجود آداپتور جک صوتی به پورت لاتینینگ کاربران همزمان با شارژ شدن گوشی قادر بودند با استفاده از هدست‌های سیمی متداول به موسیقی گوش بدهند، اما از این پس باید به منظور در اختیار داشتن چنین قابلیتی، هزینه بیشتری پرداخت و آداپتور جک صوتی را به صورت جداگانه خریداری کرد. چند ماه قبل نیز چنین خبری منتشر شده بود، اما اکنون دیگر از آن اطمینان پیدا کرده‌ایم.

در فروشگاه اینترنتی خود شرکت اپل، قیمت این تبدیل‌کننده 12 دلار است. به نظر می‌رسد برای کاربرانی که با تصمیم ناگهانی اپل رو به رو شده‌اند، پرداخت این هزینه بسیار معقول‌تر از خرید هدست‌های بی‌سیم چند صد دلاری محسوب می‌شود.