سامسونگ گلکسی نوت 9

سامسونگ گلکسی نوت 9 رسما معرفی شد

سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) سرانجام معرفی شد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی، امکانات، قیمت و زمان عرضه گلکسی نوت ۹ همراه گجت نیوز باشید.

سال گذشته، سامسونگ با استفاده از نمایشگرهای کم‌حاشیه Infinity، جان تازه‌ای به پرچمداران خود بخشید و موفقیت به دست آمده باعث شد تا از این زبان طراحی در گلکسی اس 9 و حتی محصولات میان رده نیز استفاده شود. حالا بیش از یک سال می‌گذرد و گلکسی نوت 9 باز هم با طراحی آشنا پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است. هرچند، امسال سیستم دوربین کاملا متحول شده و طبق گفته مدیران، «ثبت تصاویر بد، تقریبا غیر ممکن خواهد بود.»

اما آیا کره‌ای‌ها با توسعه و عرضه این محصول قدرتمند می‌توانند فروش پایین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را جبران کنند؟

طراحی سامسونگ گلکسی نوت 9

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سامسونگ باز هم از نمایشگرهای Infinty با حاشیه‌هایی پایین و نسبت بالای صفحه به بدنه استفاده کرده است. شاید در نگاه اول هیچ تفاوتی میان این تلفن هوشمند و گلکسی نوت 8 وجود نداشته باشد، اما سامسونگ با حفظ ابعاد قبلی، این‌بار از پنل بزرگتر 6.4 اینچی (به جای 6.3 اینچی در نوت 8) بهره برده است. در نسل جدید، ظاهرا انحنای بخش‌های کناری کمی کاهش پیدا کرده و حاشیه پایین نیز اندازه کوچکتری در مقایسه با قبل دارد.

همانند دیگر محصولات این خانواده، نمایشگر بزرگ Galaxy Note 9 با پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen در اختیار کاربران قرار گرفته است. برای نخستین بار، سازندگان با اضافه کردن بلوتوث به این قلم هوشمند، کنترل از راه دور بسیاری از ویژگی‌های پرچمدار جدید خود را امکان‌پذیر کرده‌اند. در بخش مربوط به این قلم، به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

خوشبختانه یا متاسفانه، در بخش پشتی نیز خبری از تغییری اساسی نیست و فقط، اسکنر اثر انگشت پایین‌تر از دوربین‌ها قرار گرفته است تا استفاده از آن آسان باشد. استاندارد IP68 به منظور مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، یو اس بی نوع C، جک 3.5 میلی‌متری صدا، پشتیبانی از شارژ بی سیم، پوشش محافظ گوریلا گلس 5 و کلید مخصوص دستیار صوتی بیکسبی هم از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این فبلت هستند.

گلکسی نوت ۹ در بازار اغلب کشورها در سه رنگ آبی (Ocean Blue)، مشکی (Midnight Black) و مسی متالیک (Metallic Copper) به فروش خواهد رسید. رنگ بنفش (Lavender Purple) هم با کمی فاصله از عرضه اولیه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی نوت 9

شباهت‌های بالا میان پرچمداران سال‌های اخیر سامسونگ سبب شده این تلفن های هوشمند از نظر سخت افزاری تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند. با این حال، کره‌ای‌ها با در نظر گرفتن برخی قابلیت‌های جدید، این فبلت تازه‌نفس را از سایر پرچمداران متمایز کرده‌اند.

سامسونگ گلکسی نوت 9

سامسونگ گلکسی نوت 9 به صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1440×2960 تجهیز شده و تراشه اگزینوس 9810 با پردازنده هشت هسته‌ای 2.8 گیگاهرتزی به عنوان قلب تپنده دستگاه در خدمت کاربران خواهد بود. همانند گذشته، امسال برای نسخه مخصوص بازار کشورهای آمریکا و چین، نسخه مجهز به اسنپدراگون 845 با پردازنده 2.7 گیگاهرتزی هم در نظر گرفته شده است. خریداران مدل پایه این فبلت قدرتمند از 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهند شد، در حالی که مدل قوی‌تر با 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد. همچنین برای نخستین بار، گلکسی نوت 9 با حافظه داخلی 512 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به این موارد، پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت را هم اضافه کنید تا فضای ذخیره‌سازی فوق‌العاده بالا در انتظار شما باشد.

سامسونگ برای اولین بار در محصولات خانواده Galaxy Note، از یک باتری بزرگتر 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری بزرگ با پشتیبانی از فناوری های شارژ سریع و شارژ وایرلس، متضمن طول عمر بالای باتری خواهد بود. نسل جدید گلکسی نوت با 201 گرم وزن و ضخامت 8.8 میلی‌متر، سنگین‌تر از گذشته شده است، اما به خاطر استفاده از باتری بزرگتر احتمالا بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

از دیگر موارد قابل توجه در مورد دستگاه پیش رو می‌توان به پشتیبانی از شبکه فوق سریع LTE، ان اف سی، بلوتوث 5.0، رادیو FM (برای نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون) و اندروید اوریو اشاره کرد. دستیار صوتی بیکسبی هم نقش پررنگی را در انجام سریع‌تر و راحت‌تر کارهای ایفا خواهد کرد.

قلم هوشمند اس پن

قلم هوشمند سامسونگ برای نخستین بار به بلوتوث مجهز شده و از کلید تعبیه‌شده در بخش بالایی آن می‌توان برای کنترل دستگاه از راه دور استفاده کرد. به گفته سامسونگ، این قلم ثبت تصاویر، ورق زدن اسلایدها در سخنرانی و حتی کنترل اپلیکیشن بدون لمس دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت 9

S Pen به لطف پشتیبانی از 4096 سطح حساس به فشار، دقت فوق‌العاده بالایی داشته و حس قلم و کاغذ واقعی را منتقل خواهد کرد. مثل گذشته، کاربران می‌توانند از این قلم برای یادداشت‌برداری سریع و ارسال پیام‌ها نیز استفاده کنند. در حالت پیش‌فرض، حالا رنگ بخش Screen Off Memo با رنگ فیزیکی قلم شما یکسان است. به عنوان مثال، خریداران مدل آبی گلکسی نوت با یک قلم زرد رنگ، در محیطی زرد یادداشت‌برداری خواهند کرد، در حالی که رنگ صفحه برای خریداران مدل مسی به رنگ قهوه‌ای روشن و برای خریداران مدل مشکی به رنگ خاکستری روشن خواهد بود.

سامسونگ دکس

پشتیبانی از حالت DeX یکی دیگر از نقات تمرکز سازندگان بوده است. بر خلاف محصولات قبلی، دسترسی به حالت دسکتاپی در گلکسی نوت ۹ بدون نیاز به داک مخصوص امکان‌پذیر است. در عوض، در صورتی که نیاز باشد، کاربران با استفاده از کابل USB-C به HDMI می‌توانند دستگاه را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنند. خوشبختانه در این حالت امکان یادداشت‌برداری نیز برای کاربران وجود دارد.

سامسونگ گلکسی نوت 9

البته این به معنی عدم عرضه دکس پد نیست و همانند قبل، این گجت کاربردی با امکان شارژ دستگاه در خدمت شما خواهد بود.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9

دوربین قدرتمند، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های فنی گلکسی نوت 9 بوده و سامسونگ با بازبینی کامل دوربین (که البته از گلکسی اس 9 پلاس گرفته شده)، تحولی بزرگ در سیستم نرم افزاری آن ایجاد کرده است.

این سیستم از دو دوربین 12 مگاپیکسلی، یکی با دیافراگم متغیر F1.5/F2.4 و دیگری با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.4 تشکیل شده و سنسورهای آن توسط خود سامسونگ تولید شده‌اند. شاید تا اینجا همه‌چیز مثل گلکسی +S9 باشد، اما زمانی که هوش مصنوعی را اضافه می‌کنیم، داستان تغییر خواهد کرد. قابلیت‌های انقلابی جدید، تقریبا ثبت عکس‌های بد را غیر ممکن خواهد کرد چرا که گلکسی نوت 9 هوشمندانه تشخیص می‌دهد که به چیزی نگاه می‌کنید. این دوربین قدرتمند، تنظیمات رنگ مثل کنتراست، بالانس رنگ سفید، اکسپوژر و موارد دیگر را بهینه می‌کند و با تشخیص بخش‌های تار یا سوسو زدن قسمت‌های مختلف، می‌توانید مجددا صحنه مورد نظر را با کیفیتی بالاتر ثبت کنید.

علاقه‌مندان به عکاسی سلفی می‌توانند از دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با قابلیت‌های همچون HDR خودکار و فیلم‌برداری 2K استفاده کنند.

وجود لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و زوم دو مرحله‌ای اپتیکال هم از دیگر ویژگی‌های مهم دوربین اصلی هستند.

قیمت و زمان عرضه سامسونگ گلکسی نوت 9

پیش‌فروش سامسونگ گلکسی نوت 9 از امشب آغاز می‌شود و تا 23 آگوست (1 شهریور) ادامه پیدا می‌کند. از تاریخ 24 آگوست (2 شهریور) نیز فروش رسمی پرچمدار تازه‌نفس سامسونگ آغاز خواهد شد. هرچند، متناسب با بازار کشورهای مختلف، زمان عرضه تغییر خواهد کرد.

نسخه‌های 128 و 512 گیگابایتی گلکسی نوت 9 به ترتیب با قیمت‌های تقریبی 999 یورو و 1200 یورو به فروش می‌رسند.

تصاویر سامسونگ گلکسی نوت 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چقدر بدبختیم که داشتن یه موبایل تبدیل شده به یه آرزو.
    آخرین باری که موبایل خریدم سه سال پیش بود و اینطوری نیست که مصرفگرا باشم و بخوام هر چند ماه یه موبایل بخرم.
    با این ارزش پولی که دستپخت مدیران فاسد و بی سواده؛
    هر روز بدبخت تر از دیروز میشیم.

  2. جونمم برم قیافه رو

  3. کسی سمتشم نمیتونه بره رسماا

  4. باشه مبارکه خارجی ها ما در حد دیدن عکس ها هسیم وقتی یه میان رده سامسونگ مثل a8 شده 4میلیون تومن