سرفیس پرو 6

چرا سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ تاپ 2 به درگاه USB-C مجهز نیستند؟

سرفیس پرو 6 (Surface Pro 6) و سرفیس لپ تاپ 2 (Surface Laptop 2) مایکروسافت فاقد درگاه مدرن USB-C هستند. حال مدیر بخش طراحی سرفیس مایکروسافت در مورد این قضیه توضیحاتی را ارائه کرده است.

چند روز پیش بود که هواوی تعدادی از دیوایس‌های جدید خانواده سرفیس خود را معرفی کرد. درمیان آن‌ها، سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ تاپ 2 به آخرین تراشه‌های نسل هشتمی اینتل مجهز هستند و متعهد به عملکرد بهتر 85 درصدی شده‌اند. با توجه به این واقعیت که سیستم عامل ویندوز توسط خود مایکروسافت توسعه داده شده است، رقابت دیگر سازندگان کامپیوتر با سرفیس های مایکروسافت بسیار سخت و دشوار است. با این حال متاسفانه این دیوایس ها همچنان از درگاه USB-C پشتیبانی نمی‌کنند. پانوس پانای، مدیر بخش طراحی سرفیس مایکروسافت در ارتباط با این موضوع صحبت‌هایی را ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

تغییرات اندک سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ تاپ 2

گرچه وی در این مورد صحبت‌هایی را ارائه کرده است، اما از نظر ما توضیحات پانوس رضایتبخش نیست. به گفته‌ی وی، اضافه کردن یک درگاه USB-C به معنای حذف یک درگاه USB-A کامل در سرفیس پرو 5 است. طراحی سرفیس پرو 6 امسال تغییر قابل توجی نسبت به نسل پیشین نداشته است. پانوس بر این باور است که اگر آن‌ها بخواهند هر سال سرفیس را مجددا طراحی کنند، در نتیجه هیچگاه یک محصول عالی و بی‌نقص را نمی‌توانند ارائه کنند.

این درحالیست که درگاه USB-C بر روی دیگر دیوایس‌های خانواده سرفیس شامل سرفیس استودیو 2، سرفیس گو و سرفیس هدفونز قرار گرفته است. پانوس پانای در پاسخ به این پرسش چنین می‌گوید:

ما قصد داریم به صورت علمی، محاسبه شده و با گذشت زمان صبور باشیم تا اطمینان حاصل کنیم محصولات مناسبی را در زمان مناسب عرضه می‌کنیم، اما همچنین کیفیت آن‌ها عالی بوده و مملو از نوآوری باشند.

شاید این توضیح حقیقت استراتژی مایکروسافت را بیان کند، اما چنین پاسخی باب میل کاربران معمولی نیست که قصد دارد ویژگی‌های سودمند را در این دیوایس‌ها در اختیار داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. وا خوب این جوری دیگه چه کار بردی داره

  2. هرچی بگن باز قابل قبول نیست

  3. اینجوری که بدرد نمیخوره