کارت حافظه نانو هواوی

کارت حافظه نانو جایگزین microSD در پرچمداران تازه هواوی

در مراسم رونمایی از گوشی های خانواده میت ۲۰ هواوی، یک محصول جذاب دیگر نیز معرفی شد؛ نوع جدیدی از حافظه جانبی موسوم به کارت حافظه نانو (Nano Memory Card) که به عنوان جایگزین کارت حافظه میکرو اس دی در هواوی میت 20 و میت 20 پرو کاربرد خواهد داشت.

به گفته‌ی سران هواوی، ابعاد کارت حافظه نانو دقیقا مشابه سیم کارت نانو و 45 درصد کوچکتر از کارت‌های میکرو اس دی است. این حافظه‌ جانبی حداقل 128 گیگابایت ظرفیت دارد و نسخه‌ای از آن که روی استیج مراسم رونمایی از گوشی های میت 20 به نمایش گذاشته شد، دارای سرعت انتقال 90 مگابایت بر ثانیه بود.

کارت حافظه نانو هواوی

امکان تبدیل شدن کارت حافظه نانو هواوی، به استاندارد جدید ذخیره‌سازی

البته این کارت حافظه در هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو، می‌بایست درون یکی از دو خشاب سیم کارت قرار بگیرد و تصمیم‌گیری در مورد برخورداری از فضای ذخیره‌سازی مضاعف یا استفاده همزمان از دو سیم کارت، برعهده کاربران خواهد بود.

ظاهرا در حال حاضر نانو مموری کارت هواوی، هم از لحاظ امکان تولید و هم از لحاظ پشتیبانی گوشی های هوشمند از آن، منحصر به همین کمپانی چینی است (همانند مموری استیک سونی که حدود 20 سال قبل عرضه شد)؛ اما امید می‌رود که در آینده، فراگیر شده و به استاندارد جدیدی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در گوشی های هوشمند دو سیم کارته بدل شود.

البته در مقطع فعلی باید منتظر ارائه اطلاعات پایه‌ای از سوی هواوی باشیم؛ چرا که هنوز تاریخ عرضه و قیمت کارت حافظه نانو اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ینی چی دوو تا سیم همزمان میخوره؟؟