کیبورد آیپد پرو 2018

کیبورد آیپد پرو 2018 با خاصیت آهن‌ربایی و دو زاویه تایپ معرفی شد

کمپانی اپل، نسخه‌ای ارتقا یافته از کیبورد آیپد پرو را برای مدل 2018 این تبلت معرفی کرد. این کیبورد جدید که Smart Keyboard Folio نام دارد، با خاصیت آهن‌ربایی خود به دستگاه متصل می‌شود و از آن محافظت هم می‌کند. همچنین برخلاف کیبورد فعلی، می‌توان در دو زاویه مختلف با آن تایپ کرد.

به نظر می‌رسد پروسه اتصال کیبورد آیپد پرو 2018 نسبت به نسخه قبلی آن، که سه سال پیش و تحت نام Smart Keyboard عرضه شد، تسهیل شده باشد. طراحی اسمارت کیبورد به گونه‌ای بود که در حالت تاشده، نقش یک کاور محافظ را ایفا می‌کرد و برای تایپ، باید آن را به سمت بیرون باز می‌کردیم. برای اتصال آن به آیپد پرو نیز، از درگاهی موسوم به Smart Connector استفاده می‌شد؛ اما با خاصیت آهن‌ربایی نسخه جدید، این کار به مراتب راحت‌تر شده است.

کیبورد آیپد پرو 2018، به کیبورد مایکروسافت سرفیس شباهت بیشتری پیدا کرده است.

از طرفی اپل قیمت‌ها را نیز بالا برد؛ به طوری که حالا کیبورد مدل 11 اینچی آیپد پرو، به قیمت 180 دلار و کیبورد آیپد پرو 12.9 اینچی، در ازای مبلغ 200 دلار به فروش می‌رسد.

«جان ترنوس» قائم مقام بخش مهندسی سخت افزار اپل در توصیف تبلت ساخت این کمپانی می‌گوید: هیچ دستگاه دیگری به اندازه آیپد، نمی‌تواند خود را با نیازهای کاربران وفق دهد. ادعایی جسورانه‌ که شاید مایکروسافتی‌ها، آن را گستاخانه بیابند؛ چرا که ترنوس با این بیان جمله، تبلت‌های سرفیس را که مدت‌هاست از قلم دیجتال، تاچ، کیبورد و ماوس پشتیبانی می‌کنند نادیده گرفته است.

با وجود این ادعا اما، باید در عمل دید که آیا «اسمارت کیبورد فولیو» در آیپد پرو، به خوبی «کیبورد تایپ کاور» در سرفیس عمل خواهد کرد یا خیر؟ اما آنچه واضح است اینکه اپل نیز همانند مایکروسافت، به ارائه کیبوردی کارآمدتر برای تبلت‌های خود روی آورده است.

هم آیپد پرو و هم سرفیس، در ابتدا با کیبوردی همراه بودند که امکان تایپ را تنها از یک زاویه فراهم می‌کرد؛ اما نسل دوم کیبورد آیپد پرو با تبعیت از سرفیس پرو 2، دارای دو زاویه تایپ است. بنابراین امید می‌رود نسل سوم کیبورد اپل، همانند آنچه که در سرفیس پرو 3 شاهد هستیم، چند زاویه برای تایپ داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه