آیپد پرو 2018

آیپد پرو 2018 اپل معرفی شد؛ فیس آی دی، USB-C و حاشیه باریک

آیپد پرو 2018 اپل (Apple iPad Pro 2018) رسما معرفی شد. جدیدترین نسل تبلت های آی او اسی اپل به فیس آی دی، درگاه USB-C و حاشیه‌های باریک‌تر نمایش تجهیز شده‌اند. در ادامه با دیگر مشخصات فنی آیپد پرو جدید اپل بیشتر آشنا شوید.

پس از ماه‌ها شایعات، اپل سرانجام از آیپد پرو 2018 خود همراه با حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر، فیس آیدی، یک درگاه USB-C و سخت افزاری به مراتب قدرتمندتر از مدل قبلی آن پرده برداری کرد. مطابق سال‌های گذشته، امسال نیز شاهد رونمایی از آیپد پرو در دو نسخه مختلف 11 اینچی و 12.9 اینچی بودیم. مدل 11 اینچی از ابعاد و اندازه‌های یک تبلت 10.5 اینیچ برخوردار بوده، در حالی که مدل بزرگ‌تر نیز ابعاد و اندازه‌های به مراتب کوچکتری در مقایسه با نسل پیشین خود دارد.

معرفی آیپد پرو 2018 با طراحی متفاوت

آیپد پرو 2018 اپل نخستین آیپد این شرکت لقب گرفته است که فاقد کلید هوم خواهد بود. این به اپل اجازه داده تا بیشتر فضای جلو را به نمایشگر اختصاص داده و در نتیجه حاشیه‌ها از هر چهار طرف کوچک‌تر شود. درست همانند آیفون ایکس،‌ اپل نام نمایشگر این تبلت جدید را Liquid Retina گذاشته است.

آیپد پرو 2018

فیس آیدی

هر دو آیپد پرو 2018 به فیس آیدی و دوربین TrueDepth مجهز شده‌اند که برای نخستین بار در آیفون ایکس با آن‌ها ملاقات کردیم. اما برخلاف گوشی های آیفون ایکس، ایکس اس و ایکس آر، این آیپد جدید فاقد یک قسمت ناچ است: در حقیقت حاشیه‌های بالای صفحه برای میزبانی از این سیستم‌های پیچیده کای بوده است. برای استفاده از فیس آیدی همچنین شما باید در حالت افقی از تبلت خود استفاده کنید، به طور مثال زمانی که آن به یک کیبورد متصل است.

تراشه جدید A12X Bionic

تبلت های جدید اپل از تراشه‌ی A12X Bionic قدرت می‌گیرد که شامل پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 7 هسته‌ای است. این باعث 35 درصد عملکرد بهتر تک هسته‌ای شده و تا 90 درصد نیز وظایف در حالت چند هسته‌ای سریع‌تر انجام می‌شوند. از نظر پردازشگر گرافیکی نیز Jon Ternus در مراسم رونمایی اعلام کرد: «آیپد پرو ارائه کننده کلاس عملکرد گرافیکی ایکس باکس وان اس در مجموعه‌ای کوچک‌تر است».

آیپد پرو 2018

آیپد اپل برخلاف آیفون‌ها از درگاه لایتنین فاصله گرفت و حالا از USB-C استفاده می‌کند. این درگاه جدید درب دنیای تازه‌ای را به روی آیپد پرو باز می‌کند؛ به طور مثال آن حالا می‌تواند قدرت یک گوشی متصل به خود را نیز تامین کند.

قلم و کیبورد جدید

در کنار خود آیپد، اپل از یک قلم Apple Pencil جدید نیز پرده برداری کرد. روشی که نیازمند بود قلم برای شارژ مستقیما به خود آیپد متصل شود تغییر پیدا کرده است؛ حالا آن از طریق یک بخش مغناطیسی به آیپد می‌چسبد یا شما می‌توانید آن را با شارژرهای بیسیم موجود در بازار، شارژ کنید. با قلم به آرامی بر روی صفحه آیپد خود ضربه بزنید،‌این کار باعث روشن شدن صفحه و اجرای خودکار اپلیکیشن Notes می‌شود. اپل همچنین کیبورد قدیمی آیپد را ارتقا بخشیده و آن را با نام Smart Keyboard Folio معرفی کرده است که می‌توانید در دو زاویه مختلف با آن تایپ کنید.

تیم کوک ادعا کرده است که بیش از 400 میلیون دستگاه آیپد در سراسر جهان به فروش رسیده است که می‌تواند از محبوبیت این تبلت آی او اسی خبر دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اصلا نمیتونم درک کنم که بعضیا میگن آیپد خز شده، من خییییلی از آیپدم استفاده میکنم، واسه کار و مطالعه و سرچ و ….. واقعا واسم مفید و کارامده، مگه واسه مد بودن ازش استفاده شده که حالا خز شده باشه، جلل الخالق!

  2. دیگه خز شده کی استفاده میکنه اخه

  3. فک نمی کنم کسی دیگه از شون زیاد استفاده کنه

  4. کی دیگ الان آیپد دست میگیره خیلی کارامد نیس به نظر من .جایگزین های بهتری هست براش