هشدار اپل به کاربران آیفون بابت جاسوسی

هشدار اپل به کاربران آیفون: مواظب جاسوس ها باشید

اپل با ارسال پیغامی به کاربران آیفون هشدار داد مراقب حملات جاسوسی باشند. این شرکت همچنین اعلام کرد که چرا کاربران iPhone تحت خطر هستند.

آخرین اخبار تکنولوژی حاکی از این است که اپل نوتیفیکیشن‌هایی به کاربران آیفون در 92 کشور و منطقه ارسال کرد. این شرکت آمریکایی با ارسال این نوتیفیکیشن‌ها به کاربران بابت احتمال وقوع حملات به گوشی‌هایشان از طریق جاسوس‌افزارها هشدار داد؛ اما دقیقاً چه اتفاقی افتاده است که کوپرتینویی‌ها را مجبور به ارسال پیام هشدار به کاربران آیفون بابت خطر جاسوسی کرده است؟

پیام هشدار اپل برای تهدید امنیتی جدید آیفون

اپل مدتی قبل یک حمله جاسوس‌افزاری پیچیده را شناسایی کرد که اپل آی‌دیِ کاربران آیفون را هدف می‌گرفت. این شرکت هویت فرد یا افرادی را که می‌خواستند از آیفون‌ها جاسوسی کنند مشخص نکرد. با وجود این، در پیام ارسالی خود به کاربران ذکر کرد که هر کاربر می‌تواند هدف چنین حمله‌ای قرار بگیرد؛ صرف نظر از این‌که کیست یا چه فعالیتی می‌کند. این شرکت همچنین اشاره کرد که هیچ‌وقت نمی‌توان این دست از حملات را «به‌صورت دقیق» شناسایی کرد و کاربران باید این هشدار را جدی بگیرند.

هشدار اپل به کاربران آیفون بابت جاسوسی

مثل همیشه کاربران در مواجهه با خطرات امنیتی باید اصول اولیه امنیت سایبری را رعایت کنند. آپدیت مداوم دستگاه‌ها و برنامه‌ها، قرار دادن پسوردهای پیچیده با انواع کاراکترها، فعال‌سازی تایید چندمرحله‌ای، نصب برنامه‌ها از منابع معتبر و پرهیز از کلیک روی لینک‌های ناشناس برخی از اقداماتی‌اند که هر کاربر می‌تواند جهت جلوگیری از خطر حمله سایبری انجام بدهد.

اپل در راستای حفاظت از دستگاه‌ها در برابر حملات سایبری حالت Lockdown را در سال 2022 برای iPadOS 16 ،MacOS Ventura ،iOS 16 و watchOS 10 ارائه داد. با فعال‌سازی این حالت، انواع ضمیمه به پیام، برخی از فناوری‌های مشخص وب و تماس‌های فیس‌تایم از دستگاه‌های جدید مسدود می‌شوند. کاربران آیفون از جمله آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس همچنین بهتر است از فعال بودن این حالت اطمینان حاصل کنند.

هشدار اپل به کاربران آیفون بابت جاسوسی

اپل در مواجهه با حواشی مربوط به این هشدارهای امنیتی تلاش کرده است از چالش‌آفرینی خودداری کند. به همین خاطر، جزئیات زیادی درباره آن‌ها به اشتراک نمی‌گذارد؛ مثل همین مورد جدید که اپل در توضیح آن از اعلام منشا تهدید و نسبت دادن آن به گروه یا دولت خاص خودداری کرد. به گفته این شرکت، تشخیص چنین خطراتی کماکان دشوار است و به مرور زمان حتی دشوارتر می‌شود.

از دست ندهید:
چینی ها به سرطان آیفون تبدیل شده‌اند سرانجام خودرو اپل چه شد؟ افسوس برای رویایی که به حقیقت نپیوست دولت آمریکا از اپل شکایت کرد؛ دردسر بزرگ برای غول فناوری آیفون ۱۴ و ۱۵ اپل چگونه بدون رجیستر کردن در ایران آنتن می‌دهند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*