اختلال در اینستاگرام

اختلال در اینستاگرام 16 آبان 97؛ چرا اینستاگرام در ایران قطع شده است؟

کاربران زیادی در ایران اختلال در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی اختصاصی (VPN) را گزارش کرده‌اند. اما دلیل این قطعی اینستاگرام چیست و چه زمانی برطرف خواهد شد؟

از اوایل روز گذشته، گزارش‌های مختلفی مبتنی بر اختلال در اینستاگرام توسط کاربران به دست ما رسیده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شبکه اجتماعی اینستاگرام 24 میلیون کاربر فعال در ایران دارد و این اختلال می‌تواند ناراحتی بسیاری از کاربران را به همراه داشته باشد.

علت اختلال در اینستاگرام چیست؟

البته این گزارش دربرگیرنده‌ی تمامی کاربران نمی‌شود، اما تعداد زیاد این گزارش‌ها نشان می‌دهد که مشکل جدی است و هنوز پس از گذشت 2 روز نیز برطرف نشده است. حالا گزارش‌هایی به جز قطعی اینستاگرام نیز به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد زیرساخت‌های اینترنت ایران دچار مشکل شده است. بسیاری از شرکت‌ها که از شبکه‌های مجازی اختصاصی (VPN) استفاده می‌کنند نیز در گزارش‌های خود به اختلال در اتصال به این شبکه‌ها اشاره کرده‌اند.

در حال حاضر خودش کمپانی اینستاگرام و وزارت ارتباطات و فناوری ایران هیچ پاسخ رسمی به اختلال در اینستاگرام و شبکه‌های مجازی اختصاصی نداده‌اند. این اختلال، محدود به ارائه کننده‌ی اینترنتی خاصی نیست و کاربران اغلب سرویس دهنده‌ها در ایران دچار این مشکل شده‌اند.

اگر شما هم با اختلال در اینستاگرام مواجه شده‌اید، از طریق بخش نظرات همین مطلب به ما بگویید که از چه ارائه کننده‌ی اینترنتی سرویس می‌گیرید.