ارز دیجیتال ایران

ارز دیجیتال ایران برای دور زدن تحریم‌ها به زودی راه‌اندازی می‌شود

به زودی ارز دیجیتال ایران با مشارکت بانک مرکزی راه‌اندازی می‌شود. ارزهای رمزپایه و دیجیتالی، یکی از بهترین راهکارها برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی به شمار می‌روند و به همین دلیل، این موضوع به طور جدی در حال بررسی است.

مدتی است که فشار‌های تحریمی آمریکا چندین برابر شده و سرویس مالی سوییفت دسترسی‌های ایران را قطع کرده است. از طرفی ایران بدون این سیستم مالی قادر به واردات و صادرات بر مبنای دلار نخواهد بود و به این ترتیب در تبادل مالی خود دچار مشکل می‌شود. دستگاه‌های دولتی به ویژه بانک مرکزی به دنبال راهی برای دور زدن تحریم‌ها هستند تا بتوانند برای مبادله‌های مالی خود روش مناسبی را پیدا کنند. البته ایران برای کاهش فشار‌های اقتصادی خود از معافیت شش ماهه برخوردار است. به همین دلیل بانک مرکزی به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال ایران بوده تا مشکلات اقتصادی پیش رو را برطرف سازد.

ارز دیجیتال ایران

ارز دیجیتال ایران تحریم‌ها را دور می‌زند

سید ابوطلاب نجفی، مجری طرح ارز دیجیتال ایران در این خصوص عنوان کرد قصد داریم به بانک‌های اقتصادی کشور زیرساخت‌های بانکداری بلاک چین (زنجیره بلوک‌ها) را اختصاص دهیم تا بانک‌ها بتوانند برای معامله‌ها و واریز‌های بانکی از این ارزها به عنوان ابزار پرداختی استفاده کنند. ارز دیجیتال ایران مانند بیت کوین (ارز رمزپایه) عمل می‌کند و ایران می‌تواند با آن معامله‌های مالی را در بلاک چین ذخیره کند. البته بر خلاف ارز بیت کوین، ارز دیجیتال ایران را دولت به خوبی کنترل می‌کند؛ چرا که زیرساخت‌های آن جزو زیرمجوعه‌های بانک مرکزی بوده و کنترل آن به آسانی انجام می‌شود. این طرح با پشتیبانی از ریال ایران طراحی شده و تمامی مراحل آن در حال انجام است و اکنون فقط منتظر تصویب نهایی بانک‌ مرکزی هستیم تا بتوانیم آن را در بین بانک‌های کشور توزیع کنیم.

ارز دیجیتال ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بعید میتونم بتونن کار بزرگی کنن

  2. چی جوری می خوان دور بزنن

  3. ن بابا اینا ک میگفتن حرومه

  4. باز خوبه به یه دردی خورد >>>>؟؟؟