مشکل امنیتی اینستاگرام

مشکل امنیتی اینستاگرام می‌تواند رمز اکانت شما را فاش کند

مشکل امنیتی اینستاگرام در ابزار “Download Your Data”، برای این شبکه اجتماعی بزرگ دردسرساز شد. ظاهرا کلمه عبور کاربران، ساده‌تر از چیزی که تصور کنید لو می‌رود!

اینستاگرام در حال مطلع کردن برخی از کاربران به خاطر وجود یک رخنه امنیتی است که می‌تواند به افشای کلمه عبور حساب کاربری افراد منتهی شود. سخنگوی اینستاگرام طی گفتگویی با وب‌سایت “The Information”، اذعان داشت که این مشکل توسط شرکت پیدا شده و اکانت تعداد بسیار کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

این رخنه امنیتی در “Download Your Data” وجود داشته؛ بخشی که با هدف مطابقت با قوانین “EU GDPR” طراحی شده است. به‌نظر کلمه عبور برخی از افراد، در URL مربوط به لینکی که برای دانلود دیتای آنها ارسال شده، وجود داشته است. در این صورت، اگر آنها از سیستمی جز رایانه شخصی خود برای دانلود اطلاعات‌شان استفاده کرده باشند، آن لینک، کلمه عبور اکانت آنها را در معرض دید قرار می‌دهد.

مشکل امنیتی اینستاگرام

اگرچه دیگر بهره‌برداری از مشکل امنیتی اینستاگرام امکان‌پذیر نیست، اما ذخیره کلمه‌های عبور در متون ساده می‌تواند امنیت این شبکه اجتماعی و عملکرد آن را در حفظ حریم خصوصی کاربران زیر سوال ببرد.