مقایسه و بررسی چیپست های اسنپدراگون، اگزینوس و تگرا+ مقایسه ی تمام مدل های نوت ۴

چندی پیش مقاله ای با عنوان ” ۱۵ اسمارت فون برتر بازار” نوشتم که در آن برای بسیاری از دوستان، سوالات و ابهاماتی در مورد دو مدل چیپست اسنپدراگون و اگزینوس پیش آمده بود و تعدادی از دوستان هم در مورد مدل های مختلف گلکسی نوت ۴ سوال داشتند. در این مقاله، علاوه بر اگزینوس و اسنپدارگون، چیپست تگرای انویدیا راه هم در مقایسه گذاشته ایم. در پایان هم به مقایسه ی مدل های مختلف نوت ۴ که به همین مقوله مربوط است، پرداخته ایم.با گجت نیوز همراه باشید.

مقایسه اجمالی دو چیپست اسنپدارگون و اگزینوس

سامسونگ برای محصولات خود از دو نوع چیپست استفاده می کند: اگزینوس(ساخته ی خود سامسونگ و البته از نظر مالی به صرفه تر) و اسنپدراگون. مثلاً گلکسی نوت ۴، دارای مدل های مختلفی است که هر یک برای مناطق خاصی در نظر گرفته شده اند. (در پایان همین پست می توانید لیست و جدول مقایسه ای این مدل ها را ببینید) که در بعضی از این مدل ها از چیپست اگزینوس و در بعضی دیگر از اسنپدارگون استفاده شده است. به منظور فهم بیشتر و سریع تر، تفاوت این دو نوع چیپست را در جدول مقایسه ای بیان کرده ایم. اما تفاوتی که در این جدول به آن اشاره نشده،  استفاده ی اگزینوس از تکنولوژی HMP، است که باعث استفاده ی بهینه از پردازشگر می شود.(یعنی در زمان بیکاری دستگاه، تمام هسته ها، جز یکی می توانند خاموش شوند)

 مقایسه ی چیپست های اسنپدراگون ، اگزینوس و تگرا

نکسوس ۶ از راه رسید و برای نخستین بار پردازنده ی ۶۴ بیتی اندروید، یعنی سوک تگرا انویدیا K1 در دسترس قرار گرفت. چندی پیش نیز سامسونگ مشخصه های پردازنده ی اگزینوس ۷ Octa  را اعلام کرد که شبیه به اگزینوس ۵۴۳۳ ARMv8 به نظر می رسد.

اگر چه ساپورت ۶۴ بیتی و معماری جدید، ویژگی های خوبی هستند اما تست واقعی این چیپ ها بستگی به عملکرد آنها دربازار اسمارت فون ها دارد. خوشبختانه در حال حاضر مجموعه ای از بنچمارک ها برای هر سه سوک موجود است که در هر قسمت، مقایسه ی خود را به کمک آنها انجام میدهیم. در زیر جدول مقایسه ای این سه چیپست را مشاهده می کنید:

(Exynos 7 Octa (5433
Snapdragon 805
(Tegra K1 (Denver
هسته هایCPU۴x Cortex-A57 + 4x Cortex A53۴x Krait 450۲x Nvidia Denver
کلاک هایCPU۴x 1.9GHz + 4x 1.3GHz۴x 2.7GHz۲x 2.5GHz
GPUMali-T760Adreno 420۱۹۲ CUDA core Kepler
 کلاک GPU۶۹۵MHz۶۰۰MHz۹۵۰MHz
حافظهLPDDR3LPDDR3LPDDR3
۶۴ بیتی؟بلهخیربله
پردازش۲۰nm۲۸nm۲۸nm
دوربین ماکسیممنامعلوم۲x 55MP۲x 20MP
نمایشگر ماکسیمم۱۶۰۰p۲۱۶۰p۲۱۶۰p

 طراحی CPU

عملکرد CPU در اسنپ دراگون ۸۰۵، نسبت به اسنپ دراگون ۸۰۰ و ۸۰۱، تغییر چندانی نکرده است. سرعت معمولی کلاک در محدوده ی ۲.۵ GHz است، بنابراین  اسنپ دراگون ۸۰۵، با سرعت کلاک ۲.۷ GHz پیشرفت کرده است.

از طرف دیگر اگزینوس سامسونگ به سمت طراحی هسته ی پردازنده ی  Cortex-A53 و Cortex-A57 رفته که درمقایسه با طراحی های Cortex-A15/A7، هم در عملکرد و هم در بهره ورری انرژی بهبود قابل توجهی را نشان می دهد.سرعت کلاک برای Cortex A53 و Cortex-A57 به ترتیب ۱.۳ GHz و ۱.۹GHz است.

تگرا K1 انویدیا دارای سرعت کلاک ۲.۵ GHz است. معماری CPU، پردازنده ای با عملکرد بسیار بالا به دست می دهد.  انویدیا هسته های پردازنده ی دنور خود را با حافظه ی کش ۱۲۸ MB، برای ذخیره ی کدها، مناسب کرده است.

Nexus 9

انویدیا این فرآیند را «بهینه سازی کد داینامیک» می نامد که با اپلیکیشن های مبتنی بر ARM کار می کند. این پردازنده، پرکاربردترین دستورالعمل ها را ذخیره کرده و آنها را به ترتیبی کاملاً بهینه شده قرار می دهد، که باعث عملکردی بسیار عالی برای پرکاربردترین اپلیکیشن ها می شود. اما اگر کد، در حافظه نباشد، پردازنده باید دستورالعمل های را خودش، پردازش کند که ممکن است عملکرد را در مقایسه با پردازنده ی ARM  واقعاً آهسته کند.

Denver CPU Optimization

برای حل این مسئله، پردازنده ی دنور، یک میکرومعماری سوپراسکالر ۷ روشی را به کار می گیرد، که اجازه ی اجرای ۷ دستورالعمل برای کامل کردن هر دستور در هر کلاک می دهد که ظرفیت پذیرش بسیار بیشتری نسبت به پردازنده ی معمولی ARM دارد، اما عیب آن این است که انرژی اضافی و مقدار بیشتری فضای مرده را اشغال می کند. انویدیا تلاش کرده که با تلفیق قدرت و بهینه سازی دستورالعمل های پرکاربرد، نسبت به رقبایش، پردازنده ی با کارآیی بالا بسازد.

مقایسه ی عملکرد GPU

Geekbench، تنها تستی است که روی پردازنده ی دنور انویدیا انجام شده است، بنابراین باید مقایسه ی عملکرد را تنها براساس یک بنچمارک انجام دهیم. البته  بنچمارک ها فقط یک نمونه  از مقایسه ی عملکرد در دنیای واقعی هستند و ممکن است خطا داشته باشند.

GeekBench 3 single core

نخست عملکرد تک هسته را بررسی می کنیم،  همانطور که می بینید قدرت فوق العاده ی هسته های دنور، به راحتی در این زمینه پیشی می گیرند، چیپ اگزینوس ۷، که در نوت ۴ موجود است، به ویژه با توجه به سرعت کمتر کلاک هسته های Cortex-A57 ، در مقایسه با اسنپدراگون ۲.۵GHz+ و تگرا Cortex-A15 ، عملکردی قوی نشان می دهد. همانطور که انتظار می رود، اسنپدراگون ۸۰۵، نسبت به اسنپدارگون ۸۰۰، پیشرفت بسیار اندکی داشته است.

GeekBench 3 multi core

در مورد عملکرد چندهسته ای، می بینیم که اگزینوس سامسونگ به خاطر ماهیت ۸ هسته ای خود برنده می شود. طراحی جدید، اگزینوس ۵۴۲۰ قدیمی را شکست داده و دستاوردهای بزرگی را در سری های ۸۰۰ اسنپدارگون به دست می آورد.

در این قسمت، چیپ دنور انویدیا،  تنها با یک چیپ دو هسته ای، خوب عمل می کند. اسنپدراگون ۸۰۵ ،  عملکرد ضعیف تک هسته ای خود را با هسته های اضافی جبران کرده و به ویژه در برابر چیپ جدید طراحی اپل A8، خوب عمل می کند. اما فاصله ی زیادی بین پردازنده های نسل ARMv7 و ARMv8  وجود دارد.

قدرت گرافیکی

عملکرد اسنپدراگون ۸۰۵ آدرنو ۴۲۰، نسبت به آدرنو ۳۳۰، حدود ۴۰% بهبود یافته، در حالیکه تگرا K1، دارای نسخه ی بسیار بهره ورتری از نظر انرژی است. چیپ اگزینوس سامسونگ نیز از چیپ گرافیکی فوق العاده قدرتمند Mali-T760 استفاده می کند.

برای تست GPU، بنچمارک های «نمایشگر خاموش» که در زیر لیست شده را بررسی می کنیم. این رویکرد به ما اجازه می دهد تا عملکرد را  بدون ویژگی های خاص یک دیوایس، مانند رزولوشن نمایشگر و سرعت رفرش بررسی کنیم؛ چرا این موارد، نتایج را تحت تاثیر قرار می دهند.

GFX TRex offscreen

Futuremark Ice Storm

 

دوباره تگرای انویدیا، به لطف  معماری GPU کپلر قدرتمندش، در صدر قرار می گیرد. ادرنو کوآلکام ۴۲۰، بهبود ۴۰ درصدی عملکرد را با پیشی گرفتن از ۳۳۰، و  T-760 نشان میدهد.

در بنچمارک T-Rex، به نظر می رسد Mali-T760، فراتر از انتظار ظاهر شده است. از طرف دیگر چیپ A8 اپل، اگرچه در تست GFXBench خوب عمل کرده است، اما در تست Futuremark، افت می کند.

این بنچمارک ها، در مورد بهره وری انرژی اطلاعات زیادی  به دست نمی دهند. چیپ های اسنپدارگون و اگزینوس برای اسمارت فون هایی که معمولاً باتری های کوچک تری دارند، مناسب ترند، در حالیکه تگرای انویدیا، برای تبلت هایی با باتری های بزرگتر مطلوب است. خروجی گرما هم مسئله ای است که با این چند بنچمارک نمی توان در مورد آن چیز فهمید.

منبع:androidauthority

جدول مقایسه و معرفی  تمام مدل های گلکسی نوت ۴

نام مدلبازار هدفچیپست به کار رفتهمیان افزاردو سیمکارته
SM-N9100چینQualcomm Snapdragon 805N9100ZCU1ANIFبله
SM-N9106Wچین یونیکامQualcomm Snapdragon 805N9106WZNU1ANIFبله
SM-N9108Vچین موبایلQualcomm Snapdragon 805N9108VZMU1ANIEخیر
SM-N9108Wچین موبایلQualcomm Snapdragon 805N9108WZMU0ANGHبله
SM-N9109Wچین تلکامQualcomm Snapdragon 805N9109WKEU1ANIEبله
SM-N910Aآمریکا AT&TQualcomm Snapdragon 805خیر
SM-N910Cآسیا ، آمریکای جنوبی ، اروپاSamsung Exynos 5433N910CXXU1ANIFخیر
SC-L24ژاپن AUQualcomm Snapdragon 805SCL24KDU1ANIKخیر
SC-01Gژاپن DocomoQualcomm Snapdragon 805SC01GOMU1ANIKخیر
SM-N910FاروپاQualcomm Snapdragon 805N910FXXU1ANIEخیر
SM-N910FDامارات متحده عربیQualcomm Snapdragon 805خیر
SM-N910FQترکیهQualcomm Snapdragon 805خیر
SM-N910Gسنگاپور,سریلانکا,هندQualcomm Snapdragon 805N910GDTU1ANIEخیر
SM-N910Hآسیا-اقیانوس آرامSamsung Exynos 5433N910HXXU1ANIFخیر
SM-N910Kکره KT+Samsung Exynos 5433N910KKTU1ANIFخیر
SM-N910Lکره LG+Samsung Exynos 5433N910LKLU1ANIFخیر
SM-N910Pآمریکا SprintQualcomm Snapdragon 805N910PVPU1ANIEخیر
SM-N910R4آمریکا US.CellularQualcomm Snapdragon 805N910R4TYU1ANIGخیر
SM-N910Sکره SKTSamsung Exynos 5433N910SKSE1ANIFخیر
SM-N910Tآمریکا T-MobileQualcomm Snapdragon 805N910TUVU1ANIGخیر
SM-N910T1آمریکا T-MobileQualcomm Snapdragon 805خیر
SM-N910Uهنگ کنگ ,تایوان,استرالیا,نیوزیلند,شیلیSamsung Exynos 5433N910UXXU1ANIFخیر
SM-N910Vآمریکا VerizonQualcomm Snapdragon 805خیر
SM-N910W8آمریکای شمالیQualcomm Snapdragon 805N910W8VLU1ANIGخیر
SM-N910Xآزمایش دموQualcomm Snapdragon 805N910XZCU1ANI6_LLKخیر

منبع: droidviews

  امیدوارم دوستان علاوه بر آشنایی بیشتر با این چیپست ها، به پاسخ سوالاتشان هم رسیده باشند.

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی، فوتبال و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است. ( لینکدایناینستاگرام )

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

237 دیدگاه

  1. سلام. ..بالاخره تراشه اگزینوس بهتره یا اسنپ دراگون؟ میخام J7 2016 بگیرم موندم با کدوم تراشه بهتر کار میکنه؟ جواب بدین ممنون میشم

  2. سلام ببخشید نفهمیدم چیشد الان میخوام گلکسی اس6 بگیرم چون پردازندش اگزینوس هست نگیرم؟

  3. داداش اگه میگم بعداز فلش رام شماره سریال گوشیتو چک کن به خاطر این هس الان که رام کارخانه رو گوشیت نصبه شماره سریال گوشیت یکی باشه ممکن هس بعداز فلش رام سری وی شماره سریال گوشیت تغییر کنه ویا به اصطلاح بپره واین به خاطر اصل نبودن گوشی هس

  4. راه حاش اینه رام سری وی رو روش فلش بزنی بعد از فلش رام وبوت شدن گوشی برو داخل تنظیمات قسمت security قسمت statusوشماره سریال گوشی رو چک کن ببین شماره سریالش عوض نشده باشه اگه شماره سریالش اخل گوشی وروی کارتون یکی بدون بدون گوشیت صدرصد اصل هس واگه نبود بدون صدرصد رفرش هست وبهترین راهشم همون سایت چک کردن شماره سزیال هس که تو بالا گذاشتم

  5. داداش اون چیزی که تو تنظیمات گوشی زیاد تاثیر نداره گوشیت رو ببر به محیط دانلودینگ باگرفتن همزمان دکمه هوم وولوم پایین وفشاردادن دکمه پاور توی محیط دانلودینگ یهت میگه رام گوشیت چیه اگه تو بوت نوشته سری v پس باید رام سری v رو روش فلش بزنی

  6. سلام گوشی من داخل رانش نوشته f منم با این فرضیه رامشو اندروید شیش از fنصب کردم موقع نصب تو بوت متوجه شدم نوشته سری v و رام سری اف فیلد داد الان وی هست گوشی من رام f تو اون چیکار میکونه من سردر گم شدم

  7. سلام.ازنظرکاربردی بین مدل c,h,g کدوم بهتر وقویتره.لطفا راهنمایی کنید.

    • دوست خوبم، این پست بیش از 200 کامنت خورده که اکثر اونا هم سوالشون همین بوده و منم تاجایی که تونستم اکثرشو جواب دادم، اگه یه نیگا میفرمودید، قطعا جوابتون رو پیدا میکردین. مدل h بهینه ترین مدل برای ایران هست و میشه گفت بدون هیچ دردسری میتونین ازش استفاده کنین. اما خب 4g نداره

  8. میخواستم بدونم اگر مدل c رو بخریم ممگنه در آینده برامون مشکلی پیش بیاد

  9. سلام.
    خانوم ریاحی فقط میخواستم از توضیحات جامع وکاملتون تشکر کنم.واقعا عالی وکاربردی بودش.

  10. سلام خانم ریاحی خسته نباشید من میخوام نوت ۴ بخرم ولی همچنان موندم اکسینوس یا اسنپ دراگون . من اکثرا عکس چت و برنامه های زیادی به گوشی میریزم میترسم هنگ یاسرعت سی پی یو کم بیاره اسنپ دراگوس ۲.۷ چهار هسته ای یا اکسینوس ۱.۹ و۱.۳ هشت هسته ای کدوم بهتره لطفا کمک کنین ما چند وقته نتونستم جوابشو پیدا کنم ممنون با تشکر

    • اگه هنوز نخریدی حتما وصددر صد سناپ دراگون یا همون چهارهستهای بگیر تا مجبور نشی هرچند ماه باطری عوض کنی همون بلایی که من در گوشی اس 4 هشت هسته ای گرفتار شدم .باور کن همون خره فقط پالانشو عوض کردن . من ضرر کردم لااقل شما ضررنکنید

  11. سلام
    من حمید اولادی .کارشناس ارشد مترجمی هستم. برای همکاری در زمینه ترجمه اماده ام…

    تماس ۰۹۱۹۴۷۵۰۰۴۶

  12. درود بر کسانی که علم خود را بی هیچ چشم داشتی نشر میدهند.
    یک تبلت ۱۲ اینچ می خواهم که اینترنت ۴G، حداقل حافظه ۳۲ G ساپورت کند و رزولیشن بالا داشته باشد.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

  13. با سلام خدمت خانم مهندس .
    من تمام کامنت ها رو خوندم و باید همین جا اعلام کنم که من به هیچ وجه سمت نوت ۴ نخواهم رفت ، با این همه مدل که وجود داره آدم گیج میشه …
    گوشی های سامسونگ به گرم کردن معروف هستن ، و من گوشی میخوام که اصلا گرم نکنه که فکر نمیکنم نوت ۴ نتونه گرم نکنه …
    از بین این مدل ها ، یه مدلی رو معرفی کنید که هم ۴ جی ساپورت کنه و هم گرم نکنه ممنون میشم . :Sad:

  14. سلام من مخوام گوشی نوت۴ بخرم اما ی موبایلی مگه مدلHبهتره ی موبایلی هم مگه C بهتره من موندم میگن با هم هیچ فرقی ندارند فقط تفاوتشون سی فرجی میشه اما اچ فرجی نمیشه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

  15. سلام… من تا حدودی متوجه تفاوت انواع سری این گوشی شدم.. لطفا اتمام حجت کنید تا برم بخرم….

  16. سلام… خسته نباشید دوستان. من مطالب روخوندم و به این نتیجه رسیدم سری hرو بگیرم. درسته سری های دیگه قوی تر و عملکرد بالایی دارن. .. لطفا یه نظز بدین تا من برم بخرم بی گوشی موندم.

  17. سلام و ارادت
    در مورد گوشی نوت ۴ نسخه دمو طلاعات میخواستم
    همینایی که سیمکارت روشون جواب نمیده
    اگه ممکنه اطلاعات کاملی را برام ایمیل کنید
    با تشکر

  18. سلام وقت شما بخیر
    من گوشی نوت ۴ مدل G رو قراره بخرم
    آیا این گوشی خوب هست یا نه؟
    و اینکه تو ایران جوابگو هست و با زبان فارسی سازگاری داره
    و اینکه کلا نظرتون در مورد این مدل از نوت چیه ؟
    ممنونم ازتون من قراره گوشی بخرم و به شدت به این راهنمایی شما احتیاج دارم

  19. با سلام خدمت شما خانوم ریاحی چند تا سوال داشتم واقعا سردرگم هستم ممنون میشم اگه پاسخ بدین.
    ۱-آیا در گوشی نوت ۴ رنگ فریم فلزی دور گوشی به مروز زمان میرود؟؟در صورت پاسخ مثبت چاره چیست؟و چه قاب یا گاردی رو پیشنهاد میکنید؟؟مثلا گارد ژله ای خوبه؟؟
    ۲-آیا فریم فلزی در نوت ۴ همانند نوت ۳ که ترک میخورد،باز هم ترک میخورد یا که فقط فریم های پلاستیکی سامسونگ های نظیر نوت ۳ و اس ۳ و.. دچار ترک میشود(به طور خودبه خودی و بدون هیچ ضربه یا فشاری!!)آیا این مشکل کماکان وجود دارد یا برطرف شده؟؟؟
    ۳-آیا نوت فور مدل سی ۶۴ بیتی است؟؟یا ۳۲ بیتی است؟؟یا بهتر بگم نسخه اگزینوس هشت هسته ای ۶۴ بیتی هستند؟؟
    ۴-آیا صحت دارد که مدل های ۴ هسته ای همیشه مصرف باتری بیشتری نسبت به ۸ هسته ای ها دارند؟؟یا یه جور دیگه آیا در مصرف باتری ۸ هسته ای ها بهینه تر عمل میکنند؟؟
    ۵-آندروید نسخه ۵.۰.۱ لالی پاپ بهتره یا همون۴.۴.۴ کیت کت؟؟در صورتی که مدل کیت کت رو آپدیت کنیم(در نوت ۴ مدل سی)مشکلی پیش نمیاد؟؟مثلا باگ نرم افزاری و…
    ۶-آیا دو مدل h و c غیر از۴g تفاوت دیگری هم با هم دارند؟؟مثلا بعضی ها میگن نسخه c در ایران با اشکالاتی نظیر آنتن دهی و آپدیت های نرم افزاری سامسونگ همراه نیست؟؟آیا نسخه c از منو فارسی و زبان نوشتاری فارسی پشتیبانی میکند؟؟
    ممنون میشم از دوستانی که نوت ۴ داشتن نیز منو راهنمایی کنند.با سپاس.

    • دوست خوبم در مورد سوال اولتون، من نمی تونم کمکی کنم، چون نوت ۴ ندارم، اما دوستان دیگه که این گوشی رو دارن، میتونن کمکتون کنن. در مورد سوالهای بعدیتونم همگی در کامنت ها پاسخ داده شده، نه یکبار، بلکه چندبار. در مورد سوال ۵ هم، مقاله ی مقایسه ی کامل اندروید ۵ و کیت کت رو مطالعه بفرمایید.

      • با سلام خانم ریاحی،یعنی واقعا تایپ ۱۶۰ تا کاراکتر اینقد ازتون وقت میگیره؟؟؟من چندین بار کامنت ها رو خوندم!برای پیدا کردن جواب چند تا سوال باید کلی کامنت بخونم؟!واقعا وقت دیگران مهم نیست براتون؟؟خب اگه جواب سوالات بنده رو هم میدادین مشکلی بوجود می اومد؟؟واقعا که 🙁 :Tears:

  20. گوشی من مدل – sm-n915s واگزینوسه آپدیت کردم به اندرویید ۵-۰-۱ حالا از کجا بدونم ۶۴ بیتی شده لطفا پاسخ بدهید

  21. باسلام،مدتی بودبرای خرید گوشی مشغول تحقیق بودم که بالاخره به این نتیجه رسیدم که نوت ۴گوشی ایده آل من است درکامنت ها شماسریhرا برای ایران مناسب دانستیدکه این درحالی است که این سری۴Gراساپورت نمیکنه حالا موندم چیکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید.

  22. سلام
    بهترین نسخه نوت ۴ کدومه چون همش یه چیزی میگین ادم گیج میشه
    مدلی که
    ۱-داغ نکنه
    ۲-باتریش قوی باشه و زودتموم نشه
    ۳-حافظش زیاد باشه
    ۴-از اینترنت ۴g پشتیبانی کنه
    ۵-دوربینش با کیفیت باشه
    ۶-بازی های سنگین رو راحت باز کنه
    ۷-هنگ نکنه
    لطفا کمک کنید چون قصد خرید دارم.
    :Happy: :Happy-Grin: :Happy-Grin: :Happy-Grin: :Happy:

    • فقط نسخه هشت هسته ای نگیر که پشیمون میشی . چون تو داغ کردن معروفن مثل پدربزگش اس 4 هشت هسته ای که منو سرویس کرد. هرچند ماه یک باطری عوض میکردم. این چشم بامیا زیاد به فکر من وتو نیستن

  23. سلام
    واقعا بهترین سایتی که همه ی مدل های نوت ۴ رو گذاشته خیلی راهنمایی خوبی بود.

  24. سلام
    با توجه به تحقیق در سایت های مختلف بنده به این نتیجه رسیدم که مدل snapdragon کاملا نسبت به exynos عملکرد پردازشی بهتری داره اما شما در هر زمینه مرتب بر مدل هشت هسته ای تاکیید می کنید .لطفا اگر ممکن من رو هم دراین مورد قانع کنید.
    و همچنین در مورد اختلالات مدل های دیگر سری نوت اگر اطلاعاتی دارید لطفا مارو هم مطلع کنید .

    • داداش کاملا درست میگی. اسناپ دراگون به مراتب بهتر از اکسینوس هست . حتی اپدیتهای سامسونگ ابتدابرای نسخه اسنپ میاد به برای اکسی . اس 4 هشت هسته ای که یادت میاد؟

  25. با سلام خدمت شما
    میخواستم بدونم بین این دو نوع cpu , gpu کدومش بهتر عمل میکنه و قوی تره ؟
    ۱ ) Snapdragon 615 Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A53 CPU
    ۱.۷ و ۱.۰ گیگاهرتز
    ۶۴ بیت
    Adreno 405

    ۲) Exynos 5 Octa 5430 2x Quad Core Cortex-A53
    ۱.۵۰ & ۱.۱۰GHz گیگاهرتز
    Mali-T628 MP6

    با تشکر از سایت خوبتون

  26. سلام درود بر دوستان گرامی
    کامنت ها رو خوندم یه جواب کلی با اجازه استاد عرض میکنم
    دوستان تولید کننده با توجه به کشور و منطقه گوشی ها رو با سری های مثلا F-FD-P-H-T به بازار ارایه میدهند بیشترین تفاوت این سری در رام و ارایه اپدیت زمانی و مکانی هست..نسخه های ۴G و سازگاری با شرکت های مخابراتی هست
    سامسونگ از چیپ های اگزینوس در گوشی های جهانی خودش (H) استفاده میکنه چیپ ۵۴۳۳ فقط از معماری ۶۴ بیتی استفاده میکنه بقیه ۳۲ بیتی هستن و امکان ۶۴ بیتی شدن در اپدیت رو هم ندارن…در حالت کلی اندروید فعلا امکان استفاده از هسته ۶۴ بیتی رو نداره گرچه شرکت تولید کننده ها رو این عدد مانور میدن اما در کارایی عمکردی واقعی ندارن…اندروید سیستم عامل ۶۴ بیتی نمیباشد.سری های که مثلا C نوت F , FD اس ۵ از نسل چهارم برخوردارن که این به معماری مودم چیپ مربوطه و اکثرا سری F با برخورداری از اسنب دراگون وارد کشور و ۴G انها غیر فعال نیازی به روت برای فعال سازی دارن…که ایران متاسفانه سرعتش نسل چهارم که ایرانسل داده مطابق استاندارد جهانی نیست و کت۴ و۶ مفهومی نداره….اخرش همون ۱ مگ هست البته من گوشی Z2 سرعت دانلود ۱.۹ مگ رو تجربه کردم در مشهد…
    نسل جدید اگزینوس هم طبق گفته های سامسونگ همه چیز مودم و رم و گرافیک در خود سی پی یو بارگذاری خواهد شد.

    در مورد رام راسمی و کاستوم
    رام های رسمی که مشخصه همون شرکت ارایه دهنده..اما رام کاستوم از رام های اصلی پورت میشن با تغییر قیافه و ساختار بهینه سازی شده و کارایی بالا..که برای هر گوشی باید نسخه مخصصو خودش ارایه بشه ریختن رام کاستوم گوشی های دیگه بر روی دیگری باعت بریک میشه…ریختن رام در برند ها فرق میکنه مثلا سونی و هواوی البته بعضی گوشی هاش علاوه بر روت و ریکاوری کاستوم باید انلاک بوت لودر شن تا انلاک نشدن روت نمیشن و رویکاوری هم نمیشه فلش کرد..بعضی ها باید روت و ریکاوری و فلش رام که

    مشکلات زیادی در رابطه صفحه نمایش دیده شده که رنگ اها در مقابل نور افتاب تغییر میکنه حتی این مشکلات در اس ۳ اس ۵ و نوت ۴ به وضوح دیده میشن

  27. سلام . من ۳ تیر سوالم رو پرسیدم ولی شما جواب ندادین .
    سوالمو تکرار میکنم لطفا زودتر جوابم بدید . ممنون :
    سلام خانم ریاحی
    من یه بیست روزی هست نوت ۴ سری c خریدم و چندتا سوال دارم .
    نکته : نوت من به صورت کارخانه ای اندروید ۵ دارد و دوستم هم که چندروزی قبل از من خریده بود هم اینجور بود .
    سوال ۱ – چرا وقتی به شارژ میزنم هم شارژر و هم صفحه گوشی خیلی داغ میشه ؟؟؟ و آیا این طبیعی هست ؟؟؟
    سوال ۲ – کلا در حالت طبیعی و استفاده معمولی چقدر شارژ میده ؟؟؟
    سوال ۳ – چرا در حالت عادی حدود ۲ گیگ از رم مشغول هست و اینقدر گوشی با استفاده عادی داغ میشه ؟؟؟
    ممنون از سایت عالی و کاربردی شما

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم منم درگیر بودم و کامنتتون رو ندیدم و گرنه که حتما جواب میدادم. پس بهتره بیشتر از اینا صبور باشین! ۱- همه ی اسمارت فون ها موقع شارژ شدن داغ میشن و این به هیچ وجه غیرطبیعی نیست ۲- بستگی داره تعریف شما از استفاده ی معمولی چی باشه، اگه این استفاده رو به صورت صحبت کردن مداوم در نظر بگیریم، نوت ۴ حدود یک شبانه روز بیشتر، دووم میاره. برای گشت و گذار مداوم در وب، حدود ۱۰ ساعت و برای تماشای ویدئو به صورت مداوم، حدود ۱۸ ساعت دووم میاره. ۳- قرار نیست تمام رم شما خالی باشه! بلکه با برنامه های پیش فرض حدود همین ۲ گیگ رو لازم دارن. و در مورد داغ شدن هم، همه ی گوشی ها داغ میشن، اما نوت ۴ و به ویژه مدل با چیپ اگزینوس، به خاطر ۸ هسته ای بودنش، زودتر داغ میکنه.

    • گوشیتو با یک چهار هسته ای مقایسه کن بعد پی به اشتباهت میبری

  28. سلام خانم ریاحی.من میخواستم سری f بخرم.خواستم بدونم از نظر شما سری f خوبه؟ واینکه f بهتره یا h؟

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم اگه کامنتا رو بخونین، چندین و چندبار در مورد همه ی مدل ها توضیح دادم و گفتم که مدل H بهترین مدل برای ایرانیانه

  29. سلام خانم ریاحی
    من یه بیست روزی هست نوت ۴ سری c خریدم و چندتا سوال دارم .
    نکته : نوت من به صورت کارخانه ای اندروید ۵ دارد و دوستم هم که چندروزی قبل از من خریده بود هم اینجور بود .
    سوال ۱ – چرا وقتی به شارژ میزنم هم شارژر و هم صفحه گوشی خیلی داغ میشه ؟؟؟ و آیا این طبیعی هست ؟؟؟
    سوال ۲ – کلا در حالت طبیعی و استفاده معمولی چقدر شارژ میده ؟؟؟
    سوال ۳ – چرا در حالت عادی حدود ۲ گیگ از رم مشغول هست و اینقدر گوشی با استفاده عادی داغ میشه ؟؟؟
    ممنون از سایت عالی و کاربردی شما

  30. سلام ممنون از سایت خوب و مطالب جالبتون
    من به تازگی گوشی ای از امریکا مدل n910p به دستم رسید ولی سیم کارت رو نمیخونه
    لطفا راهنمایی کنید

    • دوست خوبم من چندبار توی همین کامنت ها گفتم که بهینه ترین مدل برای ایران، مدل h هست و طبیعیه که بقیه ی مدل ها در ایران دچار اختلالاتی باشن. توصیه ی من اینه که در وهله ی اول، گوشیتونو ببرین نمایندگی. راه دوم: اینه که اندروید کیت کت رو دوباره روی گوشیتون فلش بزنین. راه سوم: ریست فکتوری. البته حتما راه اول رو برین و اگه نتیجه ای نداشت، بقیه ی راه ها. امیدوارم مشکلتون حل بشه

  31. با سلام …
    چند روز پیش یک گوشی note 4 مدل n910h خریدم،متوجه شدم سنسور دوربینش IMX سونی هست،با اینکه در مدل Exynos باید از چیپ ISOCELL استفاده میشد.خواستم دلیلش رو بدونم

  32. سلام ببخشید مزاحم میشم من از یه مغازه ای می خوام موبایل بیارم که میگه سری N هستش ولی در این سری های که شما گذاشتی سری N وجود مداره می تونم بپرسم چه تفاوت با این سری ها داره وایا از سری C و H بهر هست یا نه ؟ :Thinking: :Thinking: :Thinking: :Thinking:

    • دوست خوبم ابتدای همه ی این سری ها حرف N قرار داره، مثلا N910c احتمالا منظورش همون بوده!!! ولی ما وقتی نام یه مدل رو می بریم منظورمون دقیقا حرف آخرش هست، مثلاً مدل N910c به نام مدل c شناخته میشه. تفاوت سری c و h فقط در داشتن ۴G هست. اگه این امکان براتون مهم نیست، همون مدل h رو بخرید که بهترین مدل برای ایرانه.

  33. با عرض سلام خدمت خانم ریاحی من تو ی تحقیقاتم متوجه چیزایی شدم که از شما برای انتخاب کمک میخام
    ۱- فهمیدم لنز بعضی از مدل ها ساخت سونی و بعضی از مدل ها ساخت سامسونگ است ولی نمیدونم کدوم مدله
    ۲- هر دو مدل اچ و سی مثل اینکه اگزینوس دارن ولی چیپست ها فرق دارن بعضی ها cotex a57 وcotex a53در مدل های c ولی در مدل های اچ cortex a15 و cortex a7 قرار داره و کدوم مدل قویتره جفتشونم اگزینوس هستن
    ۳- در بعضی سایت ها هر دو نسخه اچ و سی هشت هسته ای هستن .
    ۴- هشت هسته ای بهتره یا چهار هسته ای
    ۵- دوربین سری اچ ۳۰ فریم در ثانیه و دوربین سری سی ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری میکنه کدوم مدل بهره
    ۶- در ضمن من یه دوست دارم که گفت اگه خواستی گوشی بخری دیتا و رجیستر گوشی رو بگو برات اورجینال نصب کنه
    ۷- و ایا میشه روی مدل اچ که ۴gنداره ۴g رو بدیم بیرون برامون نصب کنن
    ۸- بدون توجه به ۴جی داشتن یا نداشتن کدوم مدل بهتره ۹۱۰ اچ یا ۹۱۰ سی من میخام قدرت سخت افزاری و دوربین و کیفیتش از همه لحاظ بهتر باشه
    ۹- بعدش میگن توی بازار جنس درجه یم هست تا درجه پنج چجوری تشخیص بدم که جنس درجه یک کدومه
    ۱۰- کدوم مدل نوت ۴ در اندروید ۶۴ بیتی هست
    ببخشید که زیاد شد ولی لطفا جوابمو بدین خیلی برام مهمه میخام ۶ تا نوت ۴ برا استفاده خانواده بخرم

    • دوست خوبم جواب بسیاری از سوالاتتون در همین کامنت ها جواب داده شده: ۱- نسخه ی اگزینوس از لنز خود سامسونگ یعنی ایزوسل و نسخه ی اسنپدراگون از لنز سونی، یعنی IMX240 استفاده میکنه، لنز سونی در روز بهتره و لنز سامسونگ در شب بهتره. ۲-اصلا تفاوت مهمی نداره ۳-هر دو ۸ هسته این ۴- هشت هسته ای ۵-فرق نداره! ۷- g4 یک ویژگی سخت افزاری درون گوشیه و قابل افزودن نیست! ۸-یکی هست در مورد دوربین هم توضیح دادم ۹- ازنمایندگی ها خرید کنید که جنس اصل دارن ۱۰- تمام نسخه های اگزینوس، ۶۴ بیتی هستند

      • خانم ریاحی با عرض سلام و خسته نباشید ممنون از اینکه مواردو توضیح دادین ولی ممنون میشم در این مورد که نصب دیتا و رجیستری اورجینال برام یه توضیح کوچیکی بدین ممنون میشم در ضمن کدوم مدل از اون یکی مدل بهتره ینی از همه لحاظ سرتره ممنون میشم وقتتونو بزارین این سوال منم جواب بدین در ضمن اگه بخوام به جای نوت۴ گوشی دیگه ای رو انتخاب کنم شما چه گوشی رو به جز اپل پیشنهاد میکنین که در حد نوت ۴ و حتی بالاتر از اون باشه از همه لحاظ قیمتشم زیاد برام مهم نیس ممنون از سایت خوبتون و شما افراد تلاشگر

        • دوست خوبم این اصطلاحات رو فقط یه سری فروشنده ی سودجو به کار می برن که میخوان از این راه پولی به جیب بزنن. در مورد بهترین مدل، اگه فرض کنیم که مدل های اگزینوس بهتر از اسنپدراگون باش، مدل H بهینه ترین برای ایرانه. بارها گفتم که انتخاب بهترین گوشی، کاملاٌ شخصی و سلیقه ای و مرتبط با نیازهای هر فردیه. ولی به نظرم به حز اپل، گلکسی اس ۶ انتخاب خوبیه.

          • ممنون از راهنمایی هاتون ولی منم فکر میکنم ۴Gتو ایران کارایی نداره که بخوام به خاطرش هزینه اضافه بدم و همین طور طبق گفته شرکت سامسونگ سری Hکه از پردازنده اگزینوس استفاده میکنه و چیپست هاش هم مدل های cortex a15 وcortexa7 هست خیلی قویتر از مدل cهست و حتی توی ازمایشات سری اچ بهتر بوده فقط فرقشون یه ۴gکه معلوم نیس تا چند سال دیگه تو ایران کاربرد داشته باشه در ضمن شما میگین که نصب دیتا یا رجیستر اصطلاحه پس چرا تو یه سری نظرات گفته بودین رام فابریک براتون نصب بشه .درضمن من دو تا فامسلامون نوت ۴ دارن اونی که میگه براش اینکارو کرده خیلی از گوشیش راضیه ولی اون یکی میگه گوشیم خیلی باگ داره و زود داغ میکنه و هنگش بالاس در ضمن هر دو از یه مکان و در یک روز خریداری کردن که کی این کارو کرده و دیگری نه یعنی این که میگن الکیه

            • دوست عزیز رام دو نوع داریم، رسمی و کاستوم. برای نصب کاستوم رام باید روت کنید و ممکنه یه سری مشکلات هم پیش بیاد. ولی رام رسمی که روی خود گوشی هست، نیازی به نصب نداره!

              • خانم ریاحی ببخشید یکم سوالات من زیاده فرق نمایشگر خازنی از نوع Super AMOLED با نمایشگر Super AMOLED در چی هست فرقشون چیه کیفیت کدوم بهتره

  34. باعرض سلام و خسته نباشید
    با توجه به اینکه آخرین کامنت مربوط به بهمن ماه ۹۳ هستش امیدوارم بتونم جواب سوالمو بگیرم
    من چند ماهه نوت ۴ مدل sm-N910H خریدم و موقع خرید آندروید ۴.۴.۴ نصب شده بود(اطلاعی از آندرید اولیه نوت۴ نداشتم)
    بعد از چند ماه از سایت SAMSUNG-UPDATES.COM رام آندروید ۵.۰.۱ دانلود کردم و یکی دوستان اونو برام روی گوشی نصب کرد ولی متاسفانه از زبان فارسی برخوردار نبوده و فقط کیبورد فارسی قابل راه اندازیه و در حال حاظر استفاده میکنم.
    الانم قصد خرید ساعت GEAR S دارم ولی ۱.نمیدونم اولا ساعتو با توجه به کشور سازنده کدومشو بگیرم (فکر کنم کره و فنلاند باشه) و اینکه ۲.برا فارسی کردن منو گوشیم با توجه به مدل گوشیم که حدس میزنم فارسی هنوز براش ارائه نشده چیکار کنم و حتی تا جایی پیش رفته که تصمیم به تعویض مدل نوت۴ داشتم که هم فارسی شه هم با ساعتش بخوبی سینگ شه…لطفا راهنمایی کنی..با تشکر

    • سپاسگزارم دوست عزیزم؛ اما شما خوب دقت نکردین چرا که کامنت های این صفحه بر اساس لایک هاشون، مرتب میشن، نه بر اساس تاریخ! این صفحه تقریباً هر روز داره رفرش میشه و دوستان عزیز نظرات تازه ای میدن و بنده هم جواب میدم سوالاتو. اما در مورد سوال اولتون، خب شما کار زیاد درستی نکردین، من به دوستان دیگه هم توی همین کامنتا کفتم صبر کنن تا آپدیت لالی پاپ برای رامشون عرضه بشه. حالا دوباره باید رام قبلی رو روش بزنید تا دوباره تمام قابلیت های فارسیش برگرده.
      در مورد سوال دومتون هم راستش شنیدم مدل کره، یه باگ های کوچیکی داشته؛ میگن مدل ویتنام بهتره، ولی بازم مطمئن نیستم. برای سینک کردن با گوشی هم باز بهتره همون رام قبلیشو استفاده کنین

  35. سلام ببخشید من میخوام گوشی Galaxy A7 بخرم که چند مدلش تو بازار هست یکی با
    پردازنده:Exynos 5 Octa 5430 Chipset 2x Quad Core Cortex-A53 CPU’s
    و پردازنده گرافیکی Mali-T628 MP6
    و مدل دیگه با این مشخصات
    پردازنده:Snapdragon 615 Chipset Quad-core Cortex-A53 + quad-core Cortex-A53 CPU
    و پردازنده گرافیکی Adreno 405

    کدوم ۶۴ بیتی هست ؟
    کدوم رو بخرم بهتره ممنون از سایت خوبتون

    • دوست خوبم مدل اسنپدراگون ۶۴ بیته و اگزینوسش ۳۲ بیتی. اما در مورد اینکه کدوم بهتره، خل هرکدوم یه مزایا و معایبی دارن که باید خودتون انتخاب کنین. اما در کل مدل F اون که اگزینوسه در مقایسه با مدل H بهتر و قوی تره.

  36. با سلام خانم ریاحی
    من واقعا بین دو مدلcوhگیج شدم می خواستم بپرسم اگر من مدل cرا بگیرم هنگامی که می خواهم با قلم فارسی بنویسم به مشکل بر می خورم یا نه ؟
    چون از موبایل فروشی ها که می پرسیدم می گفتند هردو گوشی قلمش از زبان فرسی پشتیبانی می کند و تنها تفاوتش در۴Gاست ولی من حرف سایت شما را بیشتر قبول دارم چون واقا سایت کاملی هست و موبایل فروش ها برای فروش جنسشون اینا را می گن

    حالا با این وجود به نظر شما من اگر مدلc را بخرم هنگام فارسی نوشتن با قلم یا حتی انتن دهی برایم مشکلی پیش می اید؟

    با تشکر

    • سلام خانم ریاحی چرا جواب نمی دهید لطفا هرچه سریع تر جواب دهید منتظرم اخه جوابه سوالم به طور دقیق تو کامنتای قبلی پاسخ داده نشده

      • دوست خوبم من درگیر بودم و تازه کامنتتون رو دیدم، اتفاقا که جواب سوالتون نه تنها دقیق، بلکه چندبار توی کامنتای دیگه داده شده، مدل c اگه از رام های عربی باشه، از دستخط فارسی پشتیبانی میکنه

  37. سلام
    خواستم ببینم در نهایت نوت۴، سریs بهتره؟یا سریc
    و آیا میشه رامhرو روی این دو سری نصب کرد و از دستخط فارسی بهره برد؟مشکلی برای گوشی پیش نمیاد؟مثلا استفاده از اینترنت۴g

  38. سلام ببخشید به نظر شما گوشیsony xperia t3با امکانات و چیپست آن برای بازی های سنگین مناسب میباشد.
    پردازنده
    چیپست::: Qualcomm MSM8228 chipset
    پردازنده ‌ی مرکزی::: Quad-core Cortex-A7
    فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی::: ۱.۴ گیگاهرتز
    پردازنده ‌ی گرافیکی::: Adreno 305
    حافظه داخلی::: ۸۱۹۲ مگابایت
    حافظه RAM ::: ۱۰۲۴ مگابایت
    نسخه سیستم عامل :THANK-YOU: ::: ۴.۴ KitKat

    • دوست خوبم t3 برای گیم های متوسط و همچنین برای بازی های ریسینگ کاملاً مناسبه و دچار لگ زیادی نمیشه. اما برای بازی های سنگین از نظر گرافیکی، نمایشگر ۷۲۰p اون نمیتونه به اندازه ی یک نمایشگر full HD، گرافیک رو به صورت عالی نشون بده.

  39. سلام
    ببخشید تو نسخه N910C میشه رام هر کشوری رو نصب کرد(همه‌‌ی رام های مربوط به نسخه C )؟؟؟
    و اینکه آیا بعد از نصب در صورت تمایل میشه دوباره رام یه کشور دیگه رو نصب(جایگزین) کنیم؟؟
    میخوام رام کشور لهستان رو نصب کنم چون هنوز اندروید ۵ برای ایران نیومده فعلا میخوام رام لهستان بریزم تا وقتی واسه ایران اومد اونو نصب کنم.

  40. یه راهنمایی درباره خرید گوشی میخواستم.۱-کدام مدل از نوت ۴ چهار هسته ای است و ۴g هم داره؟۲-آیا خرید مدل اروپایی برای ایران مشکلی ندارد؟۳-شنیدم چیپ ست اسنپدراگون بهتره و بهتر پشتیبانی میشه چون مال اروپاست.بیشتر مدل اروپایی رو پیشنهاد دادن n910f. شما کدام را پیشنهاد میدهید؟۴-تفاون مدل های n910f-n910c-n910s در چیست؟کدام برای خرید بهتر است؟(حتما ۴ هسته ای باشد و ۴g هم داشته باشد).۴-در بعضی از سایتها مدل n910c رو ۴ هسته و بعضی ۸ هسته ای معرفی کرده بودن.این مدل جند هسته ای است؟۵-مدل ۴ هسته ای یا ۸ هسته ای بخرم؟؟؟؟(استفاده روزمره- وب گردی-دوربین بالا-نصب برنامه های کاربردی -خواندن کتاب -کار با فایل های افیس و پی دی اف-بازی و موسیقی)در کل زیاد با گوشی ور میرم.۶-بپیشنهاد گوشی های دیگر مثلا اس ۶ یا سونی یا …؟؟؟

    • دوست عزیزم، تمام سوالات شما رو، نه یکبار، بلکه چند بار در کامنتا جواب دادم، خواهش میکنم کامنتا رو با دقت بخونین تا جواب تمام سوالاتتون رو بگیرین

  41. سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدتون….

    تنها چیزی که متوجه نشدم نمایشگر ماکزیممه که توی اگزینوس زدین ۱۶۰۰P ولی توی اسنپدراگون ۲۱۶۰ ؟؟؟؟

    مگه تفاوتی دارن؟؟منظور از نمایشگر ماکزیمم همون رزولوشن صفحه‌ست یا چی؟؟

  42. سلام خانم مهندس ریاحی. وقتتون بخیر. از مقاله خوبتون ممنون.
    من چندتا سوال داشتم امیدوارم که پاسخ خوب ازتون بگیرم. فقط اگه ممکنه زود جوابمو بدید چون گوشی م خیلی اذیتم میکنه و باید زودتر یه گوشی بخرم.
    ۱- میخواستم بدونم نوت ۴ همون مدل اچ که شما توصیه کردید برای ایران مناسبه، برای من که استفاده م بیشتر محیط های مجازی و اینترنت و عکس گرفتن هست، مناسبه یا نه؟
    ۲- ساخت کدوم کشور باشه بهتره؟
    ۳- شما پیشنهاد میدید از کجا گوشی رو خریداری کنم که تقلبی نباشه؟
    ۴- و آیا مدل گوشی که اچ هست یا سی و ساخت کدوم کشور رو روی جعبه مینویسه یا نه؟
    و آخر اینکه شما اگه موارد استفادتون مثل من بود این گوشی رو میخریدید یا یه گوشی دیگه؟ (اسم گوشی رو اگه چیز دیگه ای میخریدید رو هم بگید لطفا. سپاس.)
    قبلا ممنونم از پاسختون.

    • مرسی یلدای عزیز. پاسخ سوالاتت خیلی روشنه، برای همین کوتاه میگم: ۱- بله همون طور که بارها هم گفتم مدل h بهترین و بهینه ترین مدل برای ایرانه
      ۲- همه ی این مدل ها ساخت یه جان، ولی هر کدوم برای یه منطقه ی جغذافیایی بهینه شدن. پس بهتره ما مدلی رو که برای منطقه ی خودمون درنظر گرفتن بخریم یعنی h
      ۳-قطعا نمایندگی های رسمی سامسونگ
      ۴-اره مدل رو که قطعا مینویسه و کاملا واضحه، اما در مورد اینکه برای کدوم منطقه ی جغرافیایی بهینه شده، باید کد منطقه ای یا csc اون منطقه رو روی جعبه پیدا کنین. در مورد این کدتوی همین کامنتا خیلی توضیح دادم به دوستان دیگه. بخونید متوجه میشید.
      ۵- همون طور که بارها و بارها گفتم، انتخاب گوشی کاملا سلیقه ایه ، اما در کل نوت ۴ گوشی فوق العاده و انتخاب خوبیه.

  43. سلام.ببخشید من یه سوال دیگه هم داشتم و اون اینکه ایا در مدل های مختلف نوت ۴ کیفیت صفحه نمایش متفاوت هست؟ یکی از اشناهامون دو تا نوت ۴ رو باهم مقایسه کرده بود که طبق گفته ی ایشون در این دو مدل تفاوت در صفحه نمایش مشاهده شده و یک مدل نسبت به دیگری صفحه نمایش بهتری داشته…ایا واقعا این تفاوت وجود دارد ؟ در صورت وجود داشتن میتونین بهم بگین کیفیت صفحه نمایش در کدوم مدل بهتره که بنده همون مدل رو بگیرم؟ من نظرم بیشتر رو مدل c هستش ولی هرکدوم که بدونم صفحه نمایش بهتری داره همون رو میگیرم.راستی یه سوال دیگه اینکه ایا امکان داره که در دو گوشی که هر دوتا مدل c هستن تفاوت در صفحه نمایش مشاهده بشه؟

    • دوست خوبم متاسفانه مجالی نیست که سوالاتتون رو مفصل توضیح بدم. اما به طور خلاصه:۱- به هیچ وجه منظور من این نیست که با آپدیت به لالی پاپ، یهو چیپست اگزینوس جادو بشه و تبدیل به ۶۴بیتی!!!!!! بلکه چیپست اگزینوس از نظر سخت افزاری همون ۶۴بیته، منتها در اندروید کیت کت، حالت ۳۲بیتی اون فعال شده و پس از آپدیت به لالی پاپ، حالت ۶۴بیتی اون از نظر نرم افزاری قعال میشه، امیدوارم گرفته باشین قضیه رو! ۲- تفاوت این دو گوشی رو نمیشه در یه کامنت بیان کنم، توصیه میکنم مقایسه های تفصیلی بسیاری رو که در وب موجوده بخونین ۳-صفحه نمایش این دو هیچ تفاوتی با هم ندارن، بلکه تنها یک گرم در وزن و تفاوت بسیار ناچیزی در جنس بدنه دارن.

      • سلام خانم مهندس من چند وقته واقعا گیج شدم که مدل sبگیرم یا مدل cوhخواهشا دقیق جواب بدید

        • دوست خوبم اگه کامنتا رو بخونین، من نه یک بار، بلکه چندبار توضیح دادم که مدل h بهینه ترین مدل برای ایرانه.

          • سلام خانم ریاحی. وقتتون بخیر. من اطلاعات فنی زیادی ندارم. اما دوست دارم بدونم پردازنده ۴ هسته ای بهتره یا هشت هسته ای؟ و دیگه اینکه ایا موقع خرید گوشی باید به شرکت سازنده پردازنده هم توجه کرد؟ اخه چند وقته من هر گوشی موبایلی میخرم زود باتری خالی می کنند و فرقی هم نداشته که چهارهسته ای باشند یا هشت هسته ای یا کمتر. میلی آمپر باتری هم تاثیر چندانی در این جریان نداشته. گیج شدم نمیدونم چه کار کنم

          • لطف کنید تصحیح کنید مدل H از ۴G ساپورت نمیکنه چرا میگید بهترینه؟
            :Disapproval: :Disapproval:

  44. با سلام.مقاله تون خیلی عالی بود…میدونم خیلی وقت از موقع انتشار مقاله تون گذشته ولی از اونجایی که من تازه میخوام نوت ۴ بگیرم چندتا سوال واسم پیش اومد…اولا اینکه مدل n910 c واقعا اگه به اندروید پنج مجهز بشه سی پی یوش از ۳۲ بیتی به ۶۴ بیتی تبدیل میشه؟ مگه ممکنه یه همچین چیزی؟دوما اینکه به نظر شما اس ۶ صرف نظر از بحث قیافه و از لحاظ سخت افزاری فرق زیادی با نوت ۴ داره؟ میشه واسم توضیح بدین تفاوتشون رو؟

  45. سلام خانم ریاحی از راهنمای هاتون ممنون من به تازگی نوت ۴ n910h گرفتم واقعا ازش راضی هستم اینترنت رایتل با سرعت ۱m رایتل دارم که سرعتش خیلی عالیه پس دوستان زیاد دنبال ۳g یا۴g بودن نباشید برین سیم کارت رایتل بگیرید حالشو ببرین ممنون پیگیر راهنماییهاتون هستم

  46. سلام خانوم مهندس
    من یه بار با گوشی اینجا یه سوال پرسیدم ولی نمیدونم چی شد سوالم!!!
    اول باید بگم که بحث های خیلی مفیدی اینجا مطرح شده که خیلی بهم کمک کرد
    من تا قبل از دیدن این صفحه دنبال سری S، F یا G نوت ۴ بودم
    چون چندتا نکته برام جای سوال بود که ممنون میشم راهنمایی کنید
    ۱- تو اکثر سایت ها کیفیت دوربین سری اسنپ دراگون رو بالاتر از اگزینوس دونستن که شما اینجا گفتین نسخه ی اگزینوس کیفیتش بهتره
    ۲- چون نسخه ی اگزینوس از ۸ هسته تشکیل شده همه ی سایت ها نوشتن که مصرف باطریش بیشتره و زود شارژ خالی میکنه
    ۳- نسخه ی اگزینوس میگن داغ میکنه ( خیلی بیشتر از نسخه ی اسنپ دراگون )
    تنها دلایلی که جلوی من رو برای خرید سری C گرفت این ۳تا هستن
    ممنون میشم نظرتون رو بگین

    • دوست خوبم، در مورد دوربین که به یکی از دوستان دیگه توضیح داده بودم و اون زمان عکس دو نسخه رو گذاشته بودم ولی چون قابلیت بارگذاری تصویر در کامنت ها برداشته شده، اون دو عکس هم پاک شد،که کیفیت اگزینوس در شب بسیار بهتر از اسنپ دراگون بود. در مورد باتری، خب همیشه ۸ هستش در حال کار نیست و بنابراین مصرف باتریش خیلی بیشتر از اسنپ نیست و در مورد داغ کردن هم سری های قبلی اگزینوس اینطوری بودن، ولی در سری های جدید، مشکل داغ کردن نداره.

  47. با سلام خدمت شما خانوم مهندس
    این سوال جوابارو که خوندم خیلی از مسایل در مورد note 4 برام روشن شد
    بهتون خسته نباشید میگم
    اما یه چندتا مورد هست که ذهن منو مشغول کرده
    من تا قبل اینکه این صفحه رو ببینم دنبال سری s ,g یا f بودم چون تو اکثر سایتا ایراداتی به نسخه ی اگزینوس گرفته شده بود از جمله کیفیت پایین تر دوربینش نسبت به نسخه ی اسنپ دراگون و اینکه میگفتن چون اگزینوس از ۸ هسته بهره میبره زود داغ میکنه و زودهم شارژش تموم میشه
    دوربین رو که با توجه به یکی از جواباتون گفتین نسخه ی اگزینوس بهتره
    ممنون میشم در مورد اون مساله ی داغ شدن و شارژش که میگن زود تموم میشه نظرتون رو بگین چون این ۲ تا دلیل تنها دلیلایی هستن که جلوی من رو برای خرید سری C گرفتن.
    ممنون

  48. سلام خواستم ببینم مدل n910h چند هسته ای و ایا مدل خوبی هست که برم بگیرمش

  49. خیلی ممنون واقعا مقاله خوبی بود

  50. به نظر بنده چیپست های چینی واقعا رشد کردند

  51. ببخشید یکبار این سئوال رو پرسیدم ولی پاسخ ندادید… دوباره میپرسم:
    با سلام و عرض تشکر :
    ۱-با توجه به معرفی نسخه ۵ اندروید برای نوت ۴ آیا بهتره صبر کنیم تا گوشی هایی که به صورت کارخانه ای دارای این نسخه هستن بیان تو بازار یا همین موجود ها هم با آپدیتی که میشن فرقی با نسخه فابریک نخواهند داشت؟
    ۲- آپدیت به ورژن ۵ برای گوشی های موجود بدون مشکل و با دانلود فایل آپدیت توسط خودمون میتونه انجام بشه یا باید به نمایندگی مربوطه مراجعه کنیم؟ (علت این سئوالم اینه که یکی از نمایندگیهای مایکروتل در زمان یکی از آپدیتهای اندروید حدود ۲ سال پیش میگفت که آپگریدی که خودتون انجام میدید تک فایله است و ناقصه و ممکنه مثلا وای فای بپره و مشکلات دیگه ایجاد بشه و توصیه میکرد که به نمایندگی مراجعه کنید تا آپگرید ۳ فایله رو براتون انجام بدیم)

  52. با درود
    ببخشید ممکنه بفرمایید دقیقا بهیته شدن برای ایران یعنی چه امکاناتی؟ چون من هرگز از منوی فارسی گوشی استفاده نمی کنم و تنها فقط برای پیام کوتاه نیازمند کیبورد فارسی هستم و نرم افزارهایی مثل نرم افزار بانک ها که فارسی هستند. با این توضیح آیا مدل های که بهینه نشده اند مخصوصا نوع ۲ سیم کارته برای من مشکلی ایجاد می کند؟
    سپاس از توجه شما

  53. با درود
    چند سوال داشتم
    ۱- با توجه به شرایط اینترنت در ایران چه تفاوتی بین LTE cat 4 و LTE cat 6 وجود دارد و کدوم مدل دارای LTE cat 6 برای ایران مناسبتره
    ۲- با توجه به ۴G بودن اکثر مدل های نوت ۴ ولی همه آنها ۴G ایرانسل را پشتیبانی نمی کنند مثلا مدل S (با توجه به سایت رسمی ایرانسل) ممکن است بفرمایید کدوم مدل از آنهایی که LTE cat 6 دارند ۴G ایرانسل را ساپورت می کنند.
    با سپاس از توجه و زحمات شما.

  54. با درود فراوان:
    سوالی داشتم در مورد LTE cat و اینکه خیلی تفاوت بین cat 4 و cat 6 وجود داره و آیا این تفاوت در ایران با توجه به شرایط اینترنت اهمیتی داره؟
    و این که کدوم مدل با LTE cat 6 برای ایران مناسب تره و این که کدوم مدل ۴G از ۴G ایرانسل پشتیبانی می کنه چون حتما میدونید که با توجه به ۴G بودن خیلی از مدل های نوت ۴ اما همشون با ۴G ایرانسل ساپورت نمیشن مثلا N910S (بر اساس لیست سایت رسمی ایرانسل)
    با سپاس فراوان از توجه و زحمات شما.

    • دوست عزیزم این دو از نظر سرعت آپلود یکسانن، اما سرعت دانلود کت ۶ (۳۰۰ Mbps) دو برابر سرعت کت ۴ ( ۱۵۰ Mbps) هست. خب باید ببینید با توجه به اپراتورهای مختلف و نقاط مختلف کشور، سرعت واقعا تا این حوالی میره یا نه، چون اگه سرعت به این مقدارها نرسه، عملاً کت ۴ و کت ۶ ارزش یکسانی پیدا می کنن. مدل s دارای کت ۶ هست، اما همون طور که خودتونم میدونید برای ایران بهینه نشده. مدل c دارای کت ۴ هست که تازه همین مدل هم دارای مشکلاتی هست!!

  55. با سلام خدمت خانم ریاحی
    از بردباری و پاسخ های مفصلتون بسیار سپاسگزارم.
    چندتا سئوال داشتم.
    ظاهرا مدل دو سیمکارته نوت 4 برای بازار چین تولید شده و بصورت غیر رسمی وارد ایران هم شده است.
    1- اولا آیا این مدل از نظر مشخصات فنی هم رده تک سیمکارته ها هست یا خیر؟
    2-آیا ممکنه این مدل رسما وارد ایران هم بشه؟
    3-اگر جواب منفیه و اگه دوسیمکارته بودن برامون مهم باشه آیا خرید این مدل رو توصیه میکنید؟
    4- امکان فارسی کردن کامل اون وجود داره؟
    ممنون میشم توضیح بدید.

    • سپاسگزارم دوست خوبم. ۱- بله مثل مدل اصلیه، فقط دو سیمکارته ۲- نمیشه دقیق گفت، اما احتمالش ضعیفه ۳-اگه گارانتی براتون مهم نیست، می تونید بخرید اما باتوجه به اینکه برای بازار ایران بهینه نشده، من توصیم اینه که همین مدل هایی که به دوستان دیگه پیشنهاد کردم رو بخرین یا اگه دو سیمکارته بودن براتون حیاتیه، سراغ گوشی های دیگه برین ۴- می تونید با کاستوم رام، (استفاده از رام ایران یا عربی) گوشیتونو کاملاً فارسی کنین، اما باید روت کنید و به هرحال همین اول کاری گوشیتون از حالت فابریک درمیاد و من توصیه نمیکنم

      • با سلام و عرض تشکر سئوال دیگه هم داشتم:
        ۱-با توجه به معرفی نسخه ۵ اندروید برای نوت ۴ آیا بهتره صبر کنیم تا گوشی هایی که به صورت کارخانه ای دارای این نسخه هستن بیان تو بازار یا همین موجود ها هم با آپدیتی که میشن فرقی با نسخه فابریک نخواهند داشت؟
        ۲- آپدیت به ورژن ۵ برای گوشی های موجود بدون مشکل و با دانلود فایل آپدیت توسط خودمون میتونه انجام بشه یا باید به نمایندگی مربوطه مراجعه کنیم؟ (علت این سئوالم اینه که یکی از نمایندگیهای مایکروتل در زمان یکی از آپدیتهای اندروید حدود ۲ سال پیش میگفت که آپگریدی که خودتون انجام میدید تک فایله است و ناقصه و ممکنه مثلا وای فای بپره و مشکلات دیگه ایجاد بشه و توصیه میکرد که به نمایندگی مراجعه کنید تا آپگرید ۳ فایله رو براتون انجام بدیم)

      • سلام
        ببخشید منظورتون از این روت کردن که گفتین چی بود ؟ و چه ضررهایی داره که شما توصیه نمی کنید؟
        ممنون میشم اگه جوابمو واضح بدید

  56. ایا مدل n910c از قلم فارسی پشتیبانی میکنه

    • ببخشید از کجا میشه فهمید که رام c از امارات هست یانه چون ممکنه فروشنده ها دروغ بگچیند لطفا راه صد در صد ایمنی را بگویید که مطمین شوم هم مدل سی هست هم مال امارات و هم قلم و منو ی فترسی را پشتیبانی میکند

        • ببخشید دوست خوبم، من دیروز درگیر بودم فرصت نشد کامنت ها رو چک کنم، اما اگه کمی در کامنت ها دقت میکردین، دوستان دیگه ای هم همین سوالات شما رو داشتن که بنده جواب دادم. اما برای راحتی شما دوباره میگم: برای مطمئن شدن میتونید به کارتن گوشی نگاه کنید، معمولا علاوه بر جملات عربی، کد XSG یا KSA که مخصوص اماراته، پس از سریال نامبر گوشی حک شده. همچنین می تونید این کد رو (یعنی کد CSC) با شماره گیری *#۲۷۲*IMEI# از درون گوشی هم ببینید و مطمئن بشین. دوم اینکه رام امارات، قلم و دستخط فارسی رو ساپورت میکنه.

  57. سلام ببخشید یه سوال اینکه چرا صفحه نمایش نوت ۴ زیر نورخورشید قاطی میکنه مثلا ابی رو توسی نشون میده اصلا خوشایند نیست

  58. خانم ناهید سادات ریاحی واقعا خسته نباشی من یک یا دو روز دیگه میخوام گوشی بخرم دو تا سوال داشتم اگه شما جای من بودید:
    1- اپل 5s میگرفتید یا نوت 4
    2-اگه نوت 4 میگرفتین کدوم مدلشو میگرفتین؟
    مرسی

    • سپاسگزارم دوست عزیزم. والا انتخاب بین این دو قطعا به سلیقه ی شخصی خودتون بستگی داره، مثلا خود من هیچ کدومو انتخاب نمیکنم، چون ویندوزفون رو قطعا به اینا ترجیح میدم. اما در مورد بهترین مدل نوت، اگه 4G براتون مهمه، 910c و اگه مهم نیست بهتره 910H رو بخرین که برای ایران بهینه ترین مدل هست.

  59. با سلام خدمت خانم ریاحی من ی چند وقتی هست ک میخوام note 4 بگیرم ولی بین سری ک اگزینوس هستن و سری اسنپدراگون گیر کردم .میخواستم بدونم کدومو بگیرم بهتره و آینده دار تره(برای اندروید ۵)
    وسوال دومم اینه ک آیا سری ای ک دارای سی پی یو اگزینوس هستن ۶۴ بیت هستن ؟؟ یا سامسونگ می خواد سری جدید بزنه ک اونا ۶۴ بیتی هستن؟؟

    با تشکر

    • دوست عزیزم اگه کامنتا رو خونده باشین می بینین که بسیاری از دوستان دیگه هم همین سوال رو داشتن و مثل بقیه به شما هم میگم که به نظرم اگزینوس بهتره و برای ایران بهینه تر. سامسونگ توی پرچمدارن جدیدشم داره از اگزینوس استفاده میکنه. سوال دومتون هم باز توی کامنتا پاسخ دادم، اما برای راحتی شما دوباره میگم: اگزینوس در اصل ۶۴ بیته، اما تا قبل از آپدیت به اندروید لالی پاپ، روی ۳۲ بیتیی تنظیم شده بود، اما پس از آپدیت به اندروید لالی پاپ و با آپدیتی که سامسونگ منتشر میکنه میره روی حالت ۶۴ بیتی. امیدوارم پاسخ سوالاتتون رو گرفته باشین

  60. به نظر شما کدوم تبلت بهتر خواهد بود nexus 9 & nokia n1 & galaxy tab s از لحاظ پردازنده سی پی یو و از همه لحاظ شایدم برای بازی و … کدوم برای دوام عمر بهتره ک دیگه قدیمی نشه اگه در این زمینه بهم کمکی بکنین لطف بزرگی در حق بنده قرار دادین.

    • دوست خوبم سوال شما خیلی کلیه، این سه تبلت از سه دنیای متفاوت هستند، هر کدوم چیپ متفاوتی دارن،(یکی اتم، یکی تگرا و یکی اسنپدراگون)، دوتاشون رم 2 دارن و یکی رم 3 و بسیاری ویژگی های متفاوت دیگه که عملاً مقایسه ی اونها رو بسیار سخت میکنه. هر کدوم از این تبلت ها، در یعضی زمینه ها قوی تر و در بعضی زمینه های دیگه ضعیف ترن. بهتره شما نیاز خودتون رو به طور تخصصی مشخص کنید و سپس انتخاب کنید

  61. سلام من مدل u را گرفتم چه فرقی با c و h دارد

    • تفاوت خاصی نداره دوست خوبم. چون هر سه چیپ اگزینوس دارن، اما تفاوتشون اینه که هر کدوم برای منطقه ی جغرافیایی خاصی بهینه شدن.

      • سلام خدمت خانم ریاحی .
        میخاستم بدونم مدل اگزینوس شارژدهی بیشتری داره یا اسنپدراگون?وسوال دوم اینکه کدوم پردازنده کمتر گوشی داغ میکنه.ممنون میشم جواب بدین

        • دوست خوبم اگزینوس به خاطر هشت هسته ای بودنش، سریع تر شارژ تموم میکنه و از طرفی به همین خاطر هم سریع تر داغ میکنه

  62. با سلام خانم ریاحی عزیز یه سوال داشتم می خواستم ببینم نوت 4 مدل n910-h بازی های hd مثل : asphalt 8 رو اجرا میکنه . آخه من روی گلکسی اس 5 امتحان کردم اجرا نکرد

  63. خانم ریاحی
    خواهشن راهنمایی فرمائید که آیا N910V verizon در ایران ساپورت می شود ؟

  64. سلام من میخوام نوت بخرم ولی در مورد اینکه ساخت چه کشوری خوبه تردید دارم واینکه بهترین نوع چیبست باشه لطفا راهنمایییم کنید البته من هنوز مقاله شمارودر مورد چیبست نخوندم که این سوال رو پرسیدم

  65. عجببببب ! کی گفته فرقه مدل c و h با مدل های دیگه فقط تو سی پی یو شون هست؟ چرا وقتی اینقد اطلاعاتتون کمه همرو هم راهنمای میکنین؟ لنز این سری ها لنز مدل اصلیه این گوشی که سونیه نیست !!! لنزشون ماله خوده سامسونگه که کیفیتش پایینتر از لنز سونیه !! بعد یه سوال پیش میاد که چرا مدله اسنپ دراگون که بده میره برا آمریکا اما مدل خوبه که اگزینوسه میاد ایران اونم با مدل ۳جی !! خوب میدونین حتی سنسورای دیگه ای هم مدلهای سی و اچ ندارن که مدلهای w va f دارن؟! خب چرا مردم و گمراه میکنین الکی این مدلارو بخرن؟!

  66. سلام
    خسته نباشید چه پیج خوبی شده این پیج

    سوالی داشتم.ممنون میشم اگ جواب بدین

    _ شنیدم که تفاوتهایی درمورد پشتیبانی نرمفزاری بین رامها وجود داره. مثلا همین که واسه یکی سریعتر آپدیت میاد!و شنیدم که پشتیبانی از رام تهران خیلی ضعیفه و… ( آیا واقعن همینجوره؟)

    حالا سوال من اینه که کدوم رامو بگیرم از بین این رامها که فارسی رو پشتیبانی میکنن و از طرف سامسونگ پشتیبانی بهتری میشن :

    OJV منطقه خاورمیانه
    thr تهران
    OXE
    رامهای امارات
    یا ….

  67. سلام.مهندس .به نظر شما من نوت 4 مدلn910Gبگیرم یا hیاc

    • دوست خوبم با توجه به اینکه چیپست اگزینوس، نتایج بهتری در بنچمارک ها نشون دادن، مدل h و C رو پیشنهاد می کنم، فرق این دو مدل در ۴G هست، اگه براتون این آپشن مهمه، مدل c و اگه براتون مهم نیست(که به نظرم تو ایران و با توجه به زیرساخت های نامناسب ارتباطی، مهم نیست) مدل h رو پیشنهاد می کنم. در ضمن مدل h بهینه ترین مدل برای ایرانه و مدل c حتی با داشتن ۴G ، در ایران هنوز به درستی کار نمیکنه

  68. سلام و خسته نباشید.من طبق توضیحاتتون n910c که 4g داره خرید کردم و سیم کارت 4g ایرانسل گرفتم.مشکل اینجاست که تو تنظیمات گوشی قسمت ltd ya 4g نیست .نمایندگی ایرانسل رفتم گفت از تنظیمات گوشیه.میشه بگید چجوری باید بیارم اینو؟

  69. با سلام و عرض خسته نباشی خدمت شما.
    راستش باکلی تحقیق نتیجه گرفتم موبایل نوت ۴ بخرم اما با این نسخه هایی که تو بازار هست آدم گیج میشه که کدوم مدل رو بخره.
    لطفا از لحاظ:
    ۱.مصرف باطری
    ۲.اداغ شدن
    ۳.اقدرت و کارایی
    ۴.گرافیک و کارایی بالا
    بگید کدوم مدل بهتره
    لطفا دقیق واضح بگید نسخه ی c یا نسخه ی h
    با تشکر :Sad:

  70. سلام ممنون از مطالب مفیدتون من خیلی مقایسه ها رو چک کردم و توی سایتای مختلف جستجو کردم. سرانجام مدل n 910 -g رو خریداری کردم که نسخه سنگاپوره . ]نسخه f t mobile هم بود . نسخه سی هم بود. چند تا سوال پیش اومده ممنون میشم جواب بدید. یکی اینکه من جطور میتونم زبان فارسی رو به این سری اضافه کنم ؟
    سوال دوم : یعنی الان گوشی من قلم دست خط فارسی رو نمیشناسه ؟ باید چه کرد؟ سوال سوم : آیا این درسته که اگر گوشی روت کنیم دیگه بسته ی اپدیت نمیاد ؟ و باید دستی اپدیت کرد ؟ سوال چهارم : ایا سری f و g با هم از نظر کیفیت میتونن متفاوت باشن؟ سوال پنجم : من به شخصه اسناپدراگون رو بیشتر از اپزینوس قبول دارم و اینکه شما میگید نکسوس در لالی لاپ 64 بیتی هست .. در صورتی که نکسوس 6هم مثل نوت 4 از اسناپدراگون 805 استفاده کرده پس نوت 4 هم باید 64 بیتی بشه بعد از آپدیت . و سوال اخر اینکه نسخه لالی لاپ برای نوت 4 کی میاد ؟ خیلی لطف میکنید . ممنون و سپاس خانم ریاحی منتظر جوابتون هستم . تشکر.

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم ماشالا تعداد سوالاتتون اینقد زیاده که پاسخ تفصیلی به همش، به اندازه ی یک مقاله میشه! بنابراین به طور مختصر پاسخ میدم: ۱- باید یک رام با قابلیت پشتیبانی از فارسی رو روی گوشیتون نصب کنید. ۲-خیر و برای حلش باید روش ۱ رو انجام بدین ۳- بله درسته، باید آپدیت ها رو به صورت دستی نصب کنید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله ی صفر تا صد روت که چند روز پیش نوشتم رو ببینید. ۴- خیر، تفاوت خاصی ندارن ۵- منظورم نکسوس ۹ و با چیپ تگرا بوده که ۶۴ بیتیه، وگرنه اسنپدراگون ۸۰۵ اصلا از ۶۴ بیتی پشتیبانی نمیکنه ۶- زمان دقیقش معلوم نیست، ولی قطعا باید طی یک دوماه آینده بیاد

      • سپاس از وقتی که گذاشتید یه جورایی جواب سوالارو گرفتم . من میتونم رام نسخه h رو دانلود و روی نسخه g برای فارسی شدنش نصب کنم ؟ و اینکه اگزینوس توی انروید 5 64 بیتی شدنش قطعی هست ؟ .. و خیلی تفاوت پیدا میکنه با اسناپدراگون ؟ توی مبحث سی پی یو معمولا یه 4 هسته گیگاهرتز بالا مثل 2.7 خیلی بهتر از 8 هسته یا گیگاهرتز پایین عمل میکنه . نمیدونم چجوری بنچمارک ها همه چیو به نفع سامسونگ طی می کنند؟ ..:| .. و یه سوال دیگه من csc گوشی رو تغییر دادم و یه چیزی نصب شد و گوشی کلا فرمت کارخونه شد . جریانش چیه ؟ ببخشید مشغله فکریم رو گوشی رفته بالا .. ممنون از وقتی که میزارید.

        • ناهید سادات ریاحی

          دوست خوبم از اونجایی که سوالات شما کلی هستند، توصیه می کنم حتما مباحث مربوط به روت، رام و… رو مطالعه بفرمایید تا به طور جامع با این مسائل آشنا بشین چرا که پاسخ این سوالات بسیار مفصله و نمیشه اونا رو توی یک کامنت توضیح داد، اما به صورت خلاصه ۱- بله می تونید از رام های رسمی H استفاده کنید. ۲- بله، باید اینطور باشه وگرنه ۶۴ بیتی بودن اگزینوس، زیر سوال میره و عملاً بی ارزش میشه. ۳- در مورد سرعت و قدرت CPU، به هیچ وجه تنها عامل موثر، فرکانس نیست و به هرحال ۴ هسته ی اضافه ی اگزینوس، نقش پررنگ تری رو بازی می کنن. ۴- درسته، چرا که تغییر CSC باعث ریست فکتوری میشه

  71. سلام ببخشید میخواستم بپرسم سری c دستخط فارسی که وقتتی با قلم مینویسی تبدیلش میکنه به متن تایپی،ساپورتش میکنه ؟؟(رام امارات باشه گچ پژ و ساپورات میکنه؟) یکیم این که 4g سری c رام امارات برای سیمکارت های ایرانی بدرد نمیخوره هنوز..؟؟
    ممنون و متشکر :Approve:

    • ناهید سادات ریاحی

      بله دوست خوبم رام امارات دستخط فارسی رو ساپورت میکنه، در مورد سوال دومتون هم فکر نمیکنم هنوز این مشکل هنوز حل شده باشه

  72. سلام خسته نباشید من نوت 4 مدل h خریداری کردم ولی بعد 3 هفته وقتی به اینترنت وصل میشم بعد 30 دقیقه شروع میکنه به ریست شدن .ریست فکتوریم کردم از حافظه جانبیم استفاده نمیکنم.کلانم 6 با 7 نرم افزار نصب کردم .وقعا رو عصابه لطفا راهنمای کنید نمایندگیم بردم گفتن مشکلی نداره

    • ناهید سادات ریاحی

      ببینید دوست خوبم، ریست شدن دلایل بسیار متفاوتی داره، اما با توجه به اینکه شما از کارت حافظه استفاده نمیکنید، ریست فکتوری هم کردین و برنامه های جانبیتونم زیاد نیست، چند تا این عوامل کنار میرن، با توجه به اینکه میفرمایید بعد از اتصال به اینترنت، ریست شدن اتفاق می افته، من حدس میزنم به احتمال بسیار زیاد این ریست شدن ناشی از آپدیت شدن یک برنامس. شما میتونید settings/application manager on the all tab رفته و گزینه های wifi direct و wifi direct share را غیرفعال کنید. همچنین به settings/wifi/menu /advanced رفته و گزینه ی auto network switch رو غیرفعال کنید، گوشی و مودمتون رو خاموش روش کنید. امیدوارم مشکلتون حل بشه، در ضمن یه سوال دیگه اینکه شما رام گوشیتونو عوض نکردین یا فایل های سیستمی رو پاک نکردین؟

  73. سلام. اون چیزی که این روزا خیلی میبینم اینه که دوستانی به دنبال بهترین مدل هستند. حتمن براتون جالبه که بدونید (با وجود اینکه بارها بارها تو سایت های متفاوت و اینجا گفته شده) تنها فرقشون ساپورت ۴ جی هستش.البته این رو هم اضافه کنم که هیچ چیز تو ایران معلوم نیست یه دفعه دیگه زیر ساخت ها بهتر شدن و لذت استفاده از اینترنت تو مدل سی خیلی چشمگیر شده و این رو هم اضافه می کنم که یه بخش دیگه از انتخاب بین مدل سی و اچ سلیقه است.خودم به شخصه ترجیح دادم مدل سی رو بگیرم .
    علاوه بر کدهای که خانم ریاحی برای رام امارات گفتند با توجه به اینکه منبع ایشون فیلتر بود یادآوری می کنم که کد KSA هم مربوط به رام امارات هستش.
    موفق باشید

  74. سلام خانم ریاحی میشه لطفا چند تا نرم افزار مفید معرفی کنین بخصوص واسه دوربین میخوام

  75. سلام مجدد خدمت سرکار خانم میخواستم ببینم آندروید ۵ انشاالله کی میاد واسه ۹۱۰h

  76. سلام ببخشيد من ميخوام گوشي رو بگيزم كه اگه حافظش پر هم باشه وقتي داريم فيقا درويش بازي ميكنيم گير نكنه يا هنگ نكنه به نظر شما نوت فور اين قابليت رو داره

    • ناهید سادات ریاحی

      ببینید دوست خوبم گلکسی نوت ۴، یکی از بهترین های بازاره و از لحاظ سخت افزاری هم بسیار قویه، در خریدش شک نکنید اما شما اگه قرار باشه تمام حجم گوشیتون رو پر کنید از برنامه های ریز و درشت، مطمئن باشید نه این گوشی، بلکه هر گوشی قدرتمند دیگه ای دچار کندی سرعت و هنگ میشه، اتفاقا همین امروز یکی دیگه از دوستان از کندشدن شدن گوشی نوت ۴خودشون موقع بازی گلایه داشتن که توی همین پست پرسیدن. لطفا حتما اون کامنت و پاسخ من رو به ایشون مطالعه بفرمایید تا بیشتر منظورمو متوجه بشین.

  77. سلام.مدل n910f فارسی رو ساپورت میکنه؟

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم تا جایی که من از چند نفر شنیدم از فارسی پشتیبانی میکنه، اما نمیشه ۱۰۰ ٪ اطمینان کرد، بنابراین توصیه میکنم موقع خرید، حتما همون جا این مسئله رو چک کنید.

  78. سلام من مدل 910h دارم تو بعضی بازیا سرعتش پایین میاد ودر ضمن جدیدا اینطوری شده میشه بگین مشکلش از چیه؟

    • ناهید سادات ریاحی

      ببینید دوست خوبم هنگ کردن، عوامل متفاوتی داره، اما به طور کلی دلیل هنگ یا سخت افزاریه یا نرم افزاری. در صورتی که رام فابریک گوشیتونو استفاده میکنید، این دلیل میتونه سخت افزاری باشه. اما اگه از کاستوم رام استفاده میکنید، همین میتونه دلیل هنگ باشه که جزو موارد نرم افزاری هست، اما دلیل نرم افزاری دیگه ای که در غالب موارد دلیل هنگ هست، حجم بالای برنامه های نصب شده رو گوشیه که من تقریبا مطمئنم گوشی شما هم به همین دلیل هنگ میکنه، خصوصا اینکه میفرمایید در بازی کندی سرعت پیش میاد، بنابراین توصیه ی اکید من به شما، پاک کردن برنامه های غیرضروری و به ویژه استفاده از برنامه هایی مثل Clean master یا DU speed Booster برای رفع این مشکله، امیدوارم پاسخ سوالتون رو گرفته باشین

      • بله من حدود صد و نود تا گیم و بازی دارم ممنون که راهنماییم کردین

        • ناهید سادات ریاحی

          لازم میدونم از همین تریبون یه خسته نباشید به شما عرض کنم! دوست عزیزم، اگه از گلادیاتورم اینقد کار میکشیدین، جان به جان آفرین تسلیم میکرد، گوشی که دیگه جای خود داره! حالا ایشالا با کم کردن برنامه های غیرضروری حتما سرعتش خیلی بیشتر میشه.

  79. سلام .من از فروشنده حرفه ای پرسیدم گفتند ما امتحان کردیم / مدل n910c رام امارات قابلیت تشخیص فارسی ندارد / چون عربها یه سری حروف را ندارند / یه سوال دیگه اگه حالا اینو گرفتیم بعد میشه گوشی را رامش رو عوض کرد با رام فارسی؟

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم من تقریبا مطمئنم که رام امارات از فارسی پشتیبانی میکنه، اما به هر حال شما میفرمایید امتحان کردید، حالا در صورت میتونید رام فارسی رو گوشیتون نصب کنید و برای نصب کاستوم رام، معمولا باید گوشیتونو روت کنید.

  80. برای دستیابی به csc گوشی باید چگونه عمل کرد.ممنون می شوم راهنمایی کنید.

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم یکی دیگه از گجت نیوزی های عزیز هم همین سوال رو اینجا کرده و من در همین کامنت های پایین بهش جواب دادم، یه کم باید دقیقتر نیگا می کردین، اما برای راحتی شما دوباره میگم: با این کد می تونین از CSC کد گوشیتون اطلاع پیدا کنید: *#۲۷۲*IMEI#
      برای دسترسی به کد IMEI هم میتونید از این کد استفاده کنید: *#۰۶# (در ضمن کدها رو از راست به چپ وارد کنید، چون طبق قالب سایت، راست چین شدند). امیدوارم متوجه شده باشین

  81. مدل n910c رام امارات زبان فارسی دارد ؟ یعنی زبان کلی گوشی فارسی روان هست یا نه ؟ اگر نیست چطور میشه فارسی کرد؟

    • ناهید سادات ریاحی

      ببینید دوست خوبم اینجا منظور من از پشتیبانی زبان فارسی که ویژگی بسیار مهمی شمرده میشه، در واقع پشتیبانی قلم هوشمند نوت، از دستخط فارسیه. مدل n910h که خودش این ویژگی رو داره و مدل c هم با رام های عربی، قطعا این ویژگی رو داره. زبان فارسی رو هر دو دارن.

  82. سلام / آیا در مدل note4c قابیت تشخیص دستخط فارسی هست؟ در کل مدل c همه قابلیتهای نرم افزاری مدل h رو داره ?

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم ، مدل h که برای منطقه ی ما در نظرگرفته شده همه ی امکانات لازم ، از جمله پشتیبانی از فارسی رو داره و تنها نقصش نداشتن lte هست که به نظرم نقص بزرگی نیست، اما در مورد مدل c، تا جایی که من میدونم اگه رام امارات باشه، از دستخط فارسی هم پشتیبانی میکنه.

  83. سلام
    به نظر شما من n910c بخرم یا n910h ?!? میشه کمکم کنید

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم، تنها تفاوت این دو نسخه، در داشتن lte هست. بنابراین اگه 4G براتون ضروریه، n910c و اگه براتون مهم نیست،n910h رو بخرید. اما به نظرمن اگه به c دسترسی ندارید همون h رو بخرید، چون مطمئن باشید توی ایران قرار نیست 4g تفاوتی با 3g داشته باشه، امیدوارم تو انتخاب کمکتون کرده باشم.

  84. دوستان لطفا راهنمایی کنید

    سری s گوشی باسنسور دوربین ساخت سونی یا سری c/h با سنسور دوربین ساخت سامسونگ؟؟؟!!!

    آیا اصلا کیفیت این سنسورها ی دوربین تفاوتی با هم داره؟؟؟!!!

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست عزیزم، بحث در مورد تفاوت این دو نوع سنسور مفصله، اما به طور خلاصه همون طور که میدونید نوت ۴، دو نسخه ی اسنپدراگون و اگزینوس داره که سنسور دوربین متفاوتی دارند، یعنی نسخه ی اگزینوس از سنسور ISOCELL ساخت خود سامسونگ و نسخه ی اسنپ دراگون از سنسور IMX135 ساخته ی سونی برای دوربین ها بهره می برند که ویژگی های متفاوتی وجود دارن. به طور کلی در عکس برداری در روز، تفاوت فاحشی بین دو سنور وجود نداره، اما در مورد شب، قضیه کمی فرق می کنه. به طور کلی نتایج بنچمارک ها نشون میدن که نسخه ی اگزینوس دارای کیفیت بهتری هست. برای مقایسه ی بهتر، این دو عکس رو که در شب گرفته شده براتون گذاشتم، عکس بالایی مربوط به اگزینوس و عکس پایینی مربوط به اسنپ دراگونه. همون طور که می بینید تفاوت معنی داری بین دو عکس وجود داره و اگزینوس بهتر عمل کرده.

  85. دستتون درد نکنه خانم مهندس خیلی امیدارم کردی .مرسی

  86. سلام خانم مهندس.خسته نباشی.من الان note 4 n910 H خریدم.الان فهمیدم 4G نداری پشیمکنم. بنظر شما عوضکنم مدل C بخرم.مرسی جواب سوالمو بدین

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست عزیزم اگه تنها مشکلتون، نداشتن ۴G هستش، به نظر من اصلا گوشیتونو عوض نکنید، تو کشور ما متاسفانه زیرساخت های اینترنت مشکل اساسی دارن،این اسامی ۳G،۴Gکه دارن پشت سرهم میان و فقط عددشون بالاتر میره، به نظرم هیچ تفاوتی ایجاد نمی کنند، چون زیرساخت کشورما گنجایش چنین افزایشی رو نداره. حالا گوشی شما ۱۰G هم داشته باشه، باز سرعتش تفاوتی با نسلای قبلی نداره. پس با همون ۹۱۰H خوش باشید!

  87. وقت بخیر.برخی موارد دادها بر روی کاغذ با خروجی و نتیجه متفاوت هستش.پردازندهای اگزینوس به زبان ساده زبل تر و خنکتر عمل میکنند.و انگار هماهنگ تر با سیستم عامل اندروید کار میکنند.
    فقط یک سوال راه حلی برای اسکن حافظه داخلی گوشی اس 3 توسط انتی ویروس هست.چون میس استور نداره.

  88. با سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون .
    لطفا یه مقایسه بین تبلت های mipad 7.9 , tablet shield و nexus 9 که از تگرا k1 بهره میبرند
    بزارین و دلیل برتری یکی نسبت به دیگری رو بفرمایین
    با تشکر

  89. به نظر شما note 3 n9005 میتونه کار یه نوت4 مدل n910-h رو واسم انجام بده؟ یعنی نظر شما چیه که نوت3 رو بگیرم؟

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم به هر حال نوت 4 یه سری ویژگی های برتر نسبت به نوت 3 داره، مثلاً :نمایشگر QHD ، رزولوشن 2560 × 1440، تراکم پیکسلی بالاتر، دوربین 16 مگاپیکسلی و کیفیت بهتر فیلمبرداری. با توجه به اینکه نوت 4 مدل 910H الان حدود 2 و دویسته و نوت 3 مدل 900 حدود یک و هفتصد، باید ببینید اگه این ویژگی هایی که گفتم براتون اندازه ی 500 تومن می ارزه، نوت 4 بخرید، والا با همون نوت 3 هم عملا همه ی کارهاتون راه میفته!!

      • اگه نوت 4 مدل n910c رو تهیه کنم برای استفاده از 4G باید گوشی روت شه ؟؟

        • ناهید سادات ریاحی

          نه دوست خوبم

          • تشکر از پاسختون ولی من نظرات سایت های دیگه که در مورد نوت 4 گذاشته شده رو میخوندم بعضی ها رام امارات رو گوشیشون نصب کردند علت نصب رام رو گوشی چیه؟
            در واقع سوال من اینه که نوت4 مدل C بخرم دیگه کار خاصی واسه استفادش نمیخواد راحت مثل گوشی های دیگه کارمیکنه؟

            • ناهید سادات ریاحی

              دوست عزیزم، گوشی های مدل c که توی ایران به فروش میرسن معمولا رام امارات دارن، چون این رام به خوبی، فارسی رو ساپورت میکنه، برای مطمئن شدن میتونید به کارتن گوشی نگاه کنید، معمولا علاوه بر جملات عربی، کد XSG که مخصوص اماراته، پس از سریال نامبر گوشی حک شده. اما چیزی که برخی رو نگران کرده اینه که نوت ۴ مدل c که در اصل دارای lte هست، با سیمکارت های ایرانی فاقد این آپشن هست و همین باعث شده یه عده به اشتباه گوشیشون رو روت کنن، اما در اصل مشکل از سیمگارت های ایرانیه و گفته میشه پس از آپدیت اندروید لالی پاپ، این مشکل برطرف بشه. بنابراین پس از خرید گوشی، نیاز به انجام کار خاصی نیست. امیدوارم متوجه شده باشبن دوست خوبم

  90. سلام.ایا اسنپدراگون زود داغ میکنه یا ایگزینوس؟عیبهای هر دو رو میشه با توضیح کامل بدین و مدل c از کجا میشه پیدا کنم.خانم ریاحی خواهش میکنم تقاضا میکنم جواب سوال ها رو کامل بدین.منتظرم

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم، به نظر میرسه اسنپدراگون سریع تر داغ میکنه، اما گفته میشه چون تعداد هسته های اگزینوس بیشتره، بیشترم داغ میکنه. اما در مورد عیوب، توی همین مقاله، تاحدودی توضیح داده شده و نمیشه توی یه کامنت توضیح مفصل داد. در مورد مدل c هم تا چند روز پیش میدونم که موجود بود، ولی تازگی یه سری از بچه ها گفتن پیدا نکردن.

  91. سلام خانم مهندس ، آیا مدل note 4 n910 fd که به نطر دوسیم کارته مدل اسنپ سفارش امارات ، داخل ایران جواب میده و با فرکانسهای ایران همخوانی داره . آیا این مدل لاک امارات ؟

  92. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار
    ناهید خانوم من کل مطالبو خوندم توی سایتتون و متاسفانه نتونستم به نتیجه ای برسم من نوت 3 داشتم که اون موقع هم سامسونگ با این مسخره بازیاش سردرگم کرده بود همرو که در آخر به این نتیجه رسیدم و نسخه اسنپدراگون رو گرفتم و حالا هم تو نوت 4 به این مشکل برخوردم که این بار مشکل پیچیده تره و واقعا گیج کننده لطفا کمی راهنمایی کنید
    در کل توی این چند مدلی که نوت 4 داره میخواستم یه مدل رو بهم معرفی کنین و اونم بهترین مدلشه
    مدلی که از لحاظ //سرعت //کیفیت//عملکرد//پشتیبانی از نسل 4G LTE //دوربین//و در کل بهترین مدلش رو بهم معرفی کنین و اگه به دوستانی که مشابه سوال من رو پرسیدن و پاسخشونو دادین من احتمالا بازم متوجه نشدم میخواستم خواهش کنم یه بار دیگه بهم بگید واقعا ممنون میشم ازتون .اگه کمی دلایل هم بیارید که عالی میشه.
    :THANK-YOU: :THANK-YOU: :THANK-YOU:
    :Happy: :Happy: :Happy:

    • لطفا این رو هم بگید که نسخه اسنپ دراگون هم از معماری 64 بیتی بهره میبره یا فقط مخصوص نسخه اگزینوسه ؟؟؟؟

      • ناهید سادات ریاحی

        ممنون دوست خوبم. من از شما یه گله دارم و اون اینکه مقاله و کامنتا رو با دقت نخوندین! این کامنت دومتون که خیلی واضح توی جدول مقایسه ی چیپست ها اومده: اسنپدارگون، ۳۲ بیتی هست.
        —————————————————-
        اما در مورد بهترین مدل نوت، اگه بحث پردازنده ها رو بذاریم کنار، هیچ یک از مدل های نوت، برتری چندانی برهم ندارند.
        برای اینکه بهتر متوجه بشین، توضیح میدم:
        به نظر بنده اگزینوس بهتره، حالا کدوم مدل های اگزینوس دارن؟
        مثلاً N910H و N910C
        حالا ازین دو مدل، کدوم ۴G هم داره؟
        N910C
        پس این میتونه مدل مورد نظرما باشه
        —————————————————
        در مورد عملکرد هم سوال کردین، از اونجایی که مدل های مختلف نوت، تنها در چیپست ها متفاوت اند، پس تفاوت در عملکرد، در واقع به تفاوت چیپست ها برمی گرده، متاسفانه بازم معلومه بنچمارک های مقایسه ی این دو چیپست رو رو نیگا نکردین!!! :Pondering:
        پس دعوت میکنم برای جواب سوالتون، بنچمارک ها رو ببینین.
        ————————————————–
        لازمه بگم که نوت ۴ اگزینوس فعلاً تا بروزرسانی به اندروید لالی پاپ، روی ۳۲ بیتی تنظیم شده، ولی پس از اومدن لالی پاپ، طی یک آپدیت، روی ۶۴ بیتی تنظیم میشه
        ————————————————–
        دوست عزیزم امیدوارم به پاسخ سوالاتون رسیده باشین و البته از این به بعد کمی دقیق تر مطالعه کنید :Wink:

        • :Pleasure: سلام بانو یه خورده معذرت خواهی :Yes-Sir:

          حق با شماست آخه یه خورده به هم پیچیده شد این مدل ها آخه یه گوشی رو با شصت تا ورژن میسازن :Sad:

          :Wink: الان من و شما میدونیم کدوم به کدومه شاید یکی ندونه :Happy-Grin:

          خلاصه ممنونم ازتون از اینکه به یه جواب جامع و مشترک رسیدیم N910C

          من همینو میخرم یکی برای خودم یکی برای شما به پاس قدردانی :Pleasure: :Pleasure: :Roses-are-red: :Roses-are-red: :Love-Gift: :Roses-are-red:

  93. سلام.
    چند جا دیدم که نوشتن متاسفانه چیپ 5433 نوت ،قراره روی 32 بیت تنظیم شه و64بیتش غیر فعال شده (منبع:www.tomshardware.com).وقتی که اعلام شد گوشی S6 اولین پرچم‌دار ۶۴ بیتی سامسونگ خواهد بودبیشتر شک کردم.مگه نوت4 قرار نبود 64 بیت باشه؟
    ماجرا چیه؟!!!

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم، ماجرا از این قراره که نوت 4، پردازنده ی 64 بیتی داره، اما چون فعلا با اندروید کیت کت کار میکنه و بنابراین هنوز برنامه هایی که از این قابلیت 64 بیتی استفاده کنند، زیاد وجود ندارن، پس سامسونگ اونو روی 32 بیت تنظیم کرده، اما گفته شده وقتی نوت4 به اندروید لالی پاپ آپدیت شه، سامسونگ یک آپدیت منتشر میکنه و با گرفتن این آپدیت، گوشی میره روی حالت 64 بیتی. امیدوارم متوجه شده باشین

  94. این کار سامسونگ واقعا انتخاب رو سخت کرده و باعث سردرگمی میشه
    هنوز مرجع درستی هم نداره

  95. خانم ریاحی ببخشید من با اینکه از سال 84 تا الآن در زمینه گوشیهای موبایل تحقیق میکنم و اطلاعاتم از خیلی از این موبایلیها هم بیشتره اما آخرش نگرفتم مدل H این گوشی 4G ساپورت میکنه یا نه؟!!!من شنیدم 4G داره اما 4GLTE نداره،درسته؟
    یه سوال دیگه هم داشتم،مدل اگزینوس که با معماری 64 بیتی هست بعد آپدیت به لالی پاپ 64 بیتی کار میکنه یا همچنان 32 بیتی؟
    ممنون میشم اگه جواب بدبد

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست عزیز مدل H، نه ۴G ونه LTE 4G نداره. در مورد آپدیت لالی پاپ قاعدتاً باید ۶۴ بیتی کارکنه، نکسوس ۶ هم لالی پاپ داره و دارای پردازنده ی ۶۴ بیتی

  96. مطلب مفید و جامعی بود خانم ریاحی،با خوندنش هم به مطالب شما هم به مطالب سایت علاقه مند شدم

  97. دستتون درد نکنه واقغا.خیلی عالی و قشنگ توضیح دادین.فقط اگه براتون امکانش بود بقیه تستایی که انجام شده مثل Sunspider و Browsermark و 3D Mark هم برامون بزارین و همینجور توضیح بدین.ممنون از زحماتتون.

    • ناهید سادات ریاحی

      لطف دارین دوست عزیزم، خوشحالم که این اطلاعات به دردتون خورده. باشه، ایشالا سعی میکنیم بنچمارک های دیگه رو هم پوشش بدیم. موفق باشید

  98. wowwwwwwwwwwwww salam miss Riahi miciiii az matalebe tooopppetooon , im really impressed, i hope your success in your life… im borned in 1987, good luck 😉

  99. سلام
    اطلاعاتتون خیلی کامل و مفید بود ،ممنون

    من می خوام مدل C کشور امارات رو بگیرم شما میدونید کد رژیون کشور امارات چیه؟

    هر کی یه چیز میگه (MID,AFR,XSG و…) میخواستم دقیقشو از شما بپرسم.

    ممنون

    • ناهید سادات ریاحی

      ممنونم دوست خوبم، خوشحالم که مفید واقع شده. کدهای CSC برای امارات، در واقع شامل هر سه کدی که شما گفتین و چندتای دیگه میشه. یعنی کل کدهای امارات عبارتند از: AFR, ARB, ITO, MID, OXE*, XSG. برای دیدن لیست کامل کدهای CSC کشورها،اینجا کلیک کنید. در ضمن باید با قند شکن وارد شین.

      • سلام
        ببخشید موقع خرید چجوری بدونیم که کد CSC گوشی چیه؟ روی جعبه نوشته یا توی تنظیمات باید پیداش کرد؟

        • ناهید سادات ریاحی

          دوست خوبم شما با این کد می تونین از CSC کد گوشیتون اطلاع پیدا کنید: *#272*IMEI#
          برای دسترسی به کد IMEI هم میتونید از این کد استفاده کنید: *#06# (در ضمن کدها رو از راست به چپ وارد کنید، چون طبق قالب سایت، راست چین شدند)
          در ضمن داغ داغ پیروزی پرسپولیس رو هم تبریک میگم
          :Congratulations:

  100. سلام و خسته نباشید
    این تفاوت چیپست ها که در نوت ۴ هستند آیا در اس ۵ هم هست ؟ و ما از کجا بدونیم که گوشیمون ( اس ۵) از چه نوع سخت افزاریه ؟
    ممنون

    • ناهید سادات ریاحی

      سلام و مرسی. بله این تفاوت ها در گلکسی S5 هم وجود داره، برای تشخیص سخت افزار گوشیتون، کافیه نام مدلش رو بدونید و خیلی راحت توی یکی از سایت ها، مشخصاتش رو ببینید. مثلا برای رفتن به سایت devicespecifications کلیک کرده و نام و مدل گوشیتون رو در قسمت سرچ بالای صفحه وارد کنید تا ریز مشخصات گوشیتون نمایش داده بشه.

  101. سلام.
    ممنون از مطلبتون.
    میخواستم بدونم بهترین مدل NOTE4 کودوم مدل هستش
    با قید دلیل لطفا

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست خوبم، بین مدل های مختلف نوت۴، فارغ از تفاوت پردازنده، تفاوت چشمگیر دیگه ای وجود نداره، بنابراین نمیشه به یک مدل، لقب بهترین رو داد، ولی اگه پردازنده های اگزینوس رو ترجیح بدیم، مدل N910C و N910H میتونه مدل های مناسبی باشه.

      • ممنون از راهنماییتون
        میشه مدل های snapdragon رو هم معرفی کنید

        • ناهید سادات ریاحی

          خواهش میکنم.ببینید دوست خوبم، همون طور که گفتم، بین مدل هایی که چیپست یکسانی دارند، عملا تفاوت چندانی وجود نداره، به نظر من برای ایران، اگزینوس بهتر جواب میده، اما اگه اسنپدراگون رو ترجیح میدین میتونین N910F رو انتخاب کنید

  102. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
    سلام خیلی ممنون انشاءالله سربلند باشید

  103. ممنون خيلي مفيد بود فقط سايتتون خيلي طول ميكشه.تا بالا بياد.

  104. سلام .خسته نباشید.ممنون از از زحماتتون. من دقیقا نمیفهمم اینا که گفتید یعنی چی خیلی سخته درکش … فقط سوالم این هست که کدوم یکی از مدل های نوت چهار واسه بازی کردن بهتر هست و سرعت بیشتری رو داره واسه بازی ؟ ممنون از مطالبتون… نوت چهار واسه بازی کردن کدوم مدلش بهتر هست سوالم اینه …بازم ممنون.

    • ناهید سادات ریاحی

      سپاسگزارم از لطفتون دوست خوبم. خب برای فهم این موارد به اندکی دانش در مورد پردازنده ها نیازه، البته در هر مورد مقایسه، فارغ از اسامی و مدل ها، نتیجه ی کلی در عملکرد دیوایس بیان شده. در مورد بهترین مدل نوت 4 برای گیمینگ، بازم تفاوت به چیپست های اونها برمیگرده و چون اگزینوس، عملکرد بهتری در GPU داشته و البته fps بالاتری داره ،به نظر میرسه مدل های دارای این نوع چیپست، برای بازی مناسب تر باشن

  105. سلام.میشه لطفا بگین که مدل N910C بهتره یا مدل N910H ؟
    مدل C واسه اروپایی ها ساخته شده و H واسه آسیا.معمولا مدل هایی که واسه اروپا ریلیز میشه کیفیت ساخت بهتری داره اما من با نمایندگی سامسونگ تماس گرفتم و گفتن که کیفیت ساختشون یکیه و فقط تفاوتشون در ساپورت 4G هست که مدل H نداره.یعنی میشه به این نمایندگی ها اطمینان کرد؟ پس چرا الان قیمت مدل C توی بازار 300 تومن بالاتره؟ (البته خیلی کم گیر میاد) . یعنی این اختلاف قیمت فقط واسه ساپورت 4G هست؟
    اگر کسی در این مورد اطلاعاتی داره راهنمایی کنه

    • ناهید سادات ریاحی

      دوست عزیز اگر در جدول هم مشاهده کنید این دو تفاوتی ندارند. ولی علاوه بر ساپورت 4G (نداشتن LTE)، احتمالاً اسم محل عرضه گوشی (اروپا) هم در این اختلاف قیمت تاثیر داره