مدیر مالی هواوی

افزایش تنش ها میان چین و آمریکا بعد از دستگیری مدیر مالی هواوی

مدیر مالی هواوی چندی پیش به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کشور کانادا دستگیر شد. این اقدام خشم دولت چین را برانگیخت و به گلاویز شدن دولت آمریکا و چین ختم شد. مدیر مالی هواوی دختر بنیان‌گذار این غول چینی است!

چین بعد از دستگیر شدن مدیر مالی هواوی در کانادا، دولت آمریکا را به انجام اقدامات بیشتر در صورت عدم آزادی وی تهدید کرد. این مدیر به علت زیر پا گذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و فروش تجهیزات به آن، دستگیر شده است.

وزیر امور خارجه چین، سفیر آمریکا در این کشور را چندی پیش فراخواند تا اعتراض شدید دولت نسبت به این اقدام آمریکا را به وی اعلام کند. وزیر امور خارجه چین به سفیر آمریکا اعلام کرد مقدمات آزادی مدیر مالی هواوی می‌بایست هر چه زودتر فراهم شود. از آنجایی که دلیل دستگیر شدن این مدیر هواوی نقض تحریم‌های آمریکا است، اقدامات و اتفاقات بعدی همگی به تصمیمات دولت این کشور بستگی دارند.

مدیر مالی هواوی، دختر بنیان‌گذار، در زندان است!

وانژو منگ در روز اول دسامبر (دهم آذر) در کانادا دستگیر و قرار شد به عنوان متهم به آمریکا فرستاده شود. به ادعای آمریکا وی با انجام اقداماتی در تلاش بوده از طریق یک شرکت، تجهیزاتی را به ایران بفروشد. قضیه زمانی بغرنج می‌شود که بدانید فرد دستگیر شده، دختر بنیان‌گذار هواوی است! وی هفته گذشته را در حبس به سر برده و منتظر است تا دادگاه برایش حکم صادر کند.

مدیر مالی هواوی

بعد از دستگیری مدیر مالی هواوی شوکی بزرگ به بازار وارد شد، چرا که همگان تصور می‌کنند این اقدام آمریکا سبب افزایش جنگ تجاری میان آمریکا و چین خواهد شد. هواوی اکنون بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در دنیا تلقی شده و مدتی پیش توانست در بازار گوشی های هوشمند، با کنار زدن اپل رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا را به دست بیاورد. بعید نیست دستگیری مدیر مالی هواوی از موفقیت غیر قابل توقف این شرکت ریشه گرفته باشد.

بنیان‌گذار هواوی، پیشتر در ارتش چین یک مهندس بوده است. با توجه به این موضوع، برخی جوامع بین‌المللی از افزایش قدرت هواوی احساس خطر می‌کنند، چرا که ممکن است وسایل مخابراتی و گوشی های هوشمند آن به منظور جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرند. البته هواوی همیشه در پاسخ به تهمت‌ها درباره درخواست دولت چین از آن به منظور جاسوسی کردن، پاسخ منفی داده است. به عبارتی شرکت مدعی است دولت هرگز درخواست کمک به آن به منظور جاسوسی کردن نداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. شما چگونه متوجه شدی این بنده خدا دوجنسه هست ؟!!! چنانچه در پاسخ دادن کمی تامل و تفکر کنید ، خیلی بهتر هست

  2. دستگیری چرا اخه بیچاره چیکار کرده مگه

  3. بابا طرف ارزش نداره،قیافه ش مثل دو جنسه هاست…بهتر که بمیره…خخخ