گلکسی F سامسونگ

برخی از مشخصات گوشی منعطف گلکسی F سامسونگ افشا شد

تحلیلگران یک شرکت، برخی از مشخصات گوشی منعطف گلکسی F سامسونگ را افشا کرده‌اند. علاوه بر این، ما می‌دانیم رقبای این گوشی خمیده چه زمانی از سوی شرکت‌های اپل، هواوی و غیره نیز عرضه خواهند شد.

شرکت کره‌ای به نام CGS-CIMB Group، مطلبی را در ارتباط با آینده‌ی گوشی‌های انعطاف پذیر منتشر کرده است. تحلیلگران این شرکت پیش‌بینی می‌کنند که فرم طراحی گوشی منعطف، بازار کم رونق گوشی‌های هوشمند را بهبود می‌بخشد که برای رشد، به شدت به آن نیاز دارد. این تحلیلگران انتظار دارند سال 2019 حدود 4 میلیون دستگاه گوشی منعطف در جهان به فروش برسد. این عدد تا سال 2022 میلادی باید تا 39 میلیون تومان برسد. همچنین سهم گوشی‌های خمیده در سال 2022، از 1.3 درصد در سال 2019، به 9.2 درصد خواهد رسید.

سی‌آی‌ام‌بی انتظار دارد که گلکسی F سامسونگ ، به عنوان نخستین گوشی منعطف با تولید انبوه، ارائه کننده‌ی قیمت 1800 دلاری باشد. با چنین قیمتی، حاشیه سود سامسونگ به 65 درصد می‌رسد؛ این مشابه با سودی است که آیفون 10 اس مکس نصیب اپل کرد، اما 10 درصد کمتر از حاشیه سود فروش گلکسی اس 9 پلاس برای سامسونگ است. تحلیلگران می‌گویند در سال 2022، میانگین قیمت گوشی‌های منعطف در فروشگاه‌ها به 1300 دلار می‌رسد.

گلکسی F سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی F سامسونگ

تحلیلگران همچنین عنوان می‌کنند که گلکسی F سامسونگ از دو باتری بهره می‌برد که هر یک در هر طرف دیوایس قرار می‌گیرند. این دو به صورت ترکیبی می‌توانند 5000 تا 6000 میلی‌آمپر ساعت را ارائه کنند. یک ماژول دوربین دوگانه (12 + 12 مگاپیکسلی) بر روی قاب پشتی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در جلویی این گوشی تاشو قرار خواهد داشت. این اطلاعات توسط تأمین‌کنندگان قطعات به سی‌آی‌ام‌بی ارائه شده است. گفته می‌شود زیر قاب نسخه‌ی آمریکایی این گوشی، تراشه‌ی اسنپدراگون 8150 کوالکام قرار خواهد داشت، در حالی که نسخه‌ی بین‌المللی از اگزینوس 9820 قدرت می‌گیرد. 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز دیگر جزئیات مشخصات فنی این گوشی را تشکیل می‌دهند؛ البته ما انتظار عرضه‌ی نسخه‌های دیگری را نیز داریم.

ما گوشی‌های خمیده‌ای را مشاهده خواهیم کرد که از نمایشگر 7 اینچی استفاده می‌کنند و وقتی آن‌ها را باز کنید، یک نمایشگر 12 اینچی که خود متشکل از 3 نمایشگر جداگانه است، روبروی شما قرار می‌گیرد. تحلیلگران می‌گویند سامسونگ تا سال 2020 پیشرو در صنعت نمایشگرهای خمیده است و ال جی دیسپلی پس از آن، با تأخیر وارد این حوزه خواهد شد. در حالی که سامسونگ 1 میلیون نمایشگر انعطاف پذیر در سال آینده تولید خواهد کرد، سی‌آی‌‌ام‌بی معتقد است که ال جی دیسپلی نمی‌تواند تا سال 2020 به این حجم تولید برسد.

گلکسی F سامسونگ

گلکسی F سامسونگ

جزئیاتی از گوشی منعطف اپل

در مورد گوشی انعطاف پذیر اپل هم جزئیاتی به دست آمده است. نخستین آیفون های خمیده را می‌توانیم در سال مالی 2020 ملاقات کنیم. البته اپل تا سال 2020 نمی‌تواند این محصولات را به تولید انبوهی برساند و به صورت محدود عرضه خواهد شد. یک جدول زمانبندی توسط تحلیلگران منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ، هواوی و ال جی نخستین گوشی انعطاف پذیرشان را در نیمه نخست سال 2019 عرضه خواهند کرد. به دنبال آن‌ها، شرکت‌های اوپو، شیائومی، ویوو و موتورولا هم در نیمه‌ی دوم همین سال گوشی‌های خمیده‌ی خود را عرضه خواهند کرد.

گلکسی F سامسونگ

همچنین در نیمه‌ی نخست سال 2020 ما می‌توانیم دیوایس خمیده‌ای از سوی مایکروسافت را ملاقات کنیم و در نیمه‌ی دوم همان سال، گوشی منعطف اپل به عرضه می‌رسد.