بررسی اولیه هواوی نوا 4

بررسی اولیه هواوی نوا 4 ؛ گوشی جدید هواوی چه در چنته دارد؟

گوشی جدید Nova 4 سرانجام با یک طراحی کاملا جدید و دوربین سلفی درون صفحه‌ای از راه رسید. در بررسی اولیه هواوی نوا 4 قصد داریم نگاهی دقیق و عمیق به طراحی، امکانات، مشخصات و دوربین این موبایل جدید داشته باشیم.

به نظر می‌رسد رفته‌رفته به پایان زبان طراحی ناچ نزدیک می‌شویم و بعد از گذشت حدود دو سال از عرضه گوشی های ناچ استایل، حالا بزرگترین تولیدکنندگان تلفن های هوشمند در جهان، از یک طراحی کاملا جدید و منحصربه‌فرد در محصولات جدید خود استفاده کرده‌اند تا آغازگر این راه باشند. بعد از معرفی گلکسی ای 8 اس به عنوان اولین گوشی دنیا با نمایشگر Infinity-O، حالا هواوی با برگزاری مراسمی رسمی در چین، از اولین اسمارت فون خود با دوربین سلفی درون صفحه‌ای پرده برداشته است.

بررسی اولیه هواوی نوا 4

هواوی نوا 4 علاوه بر بهره‌گیری از صفحه نمایشی بسیار کم‌حاشیه، برای اولین بار به دوربین پشتی سه گانه با حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی نیز مجهز شده است تا شاهد عرضه یکی از متفاوت‌ترین محصولات سال 2018 باشیم. شکی نیست که دوربین 48 مگاپیکسلی هواوی توانایی بالایی در عکاسی خواهد داشت؛ اما باید دید که این دوربین در کنار طراحی کاملا جدید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری فراوان می‌تواند به موفقیت هواوی نوا 4 منتهی شود یا نه.

در بررسی اولیه هواوی نوا 4 ، شما را با مشخصه‌های اصلی این موبایل تازه‌نفس آشنا خواهیم کرد.

بررسی اولیه هواوی نوا 4

طراحی و صفحه نمایش

شاید بهتر باشد بررسی اولیه هواوی نوا 4 را با زیر ذره‌بین بردن طراحی و صفحه نمایش این اسمارت فون آغاز کنیم. برجسته‌ترین مشخصه Nova 4، صفحه نمایشی کشیده با حاشیه‌های جزئی در طرفین است. سازندگان برای حل مشکل کاهش حاشیه‌های بخش بالایی، رویکردی متفاوت از ویوو و اوپو داشته‌اند و به جای استفاده از دوربین‌های پاپ آپ یا مکانیزم اسلایدی، دوربین را داخل یک حفره در صفحه نمایش تعبیه کرده‌اند. اندازه این سوراخ در گلکسی A8s برابر 6.5 میلی‌متر بود، ولی حفره تعبیه‌شده در Nova 4 چیزی در حدود 4.5 میلی‌متر عرض دارد. با این طراحی، اسپیکر eapiece با عرض 10 میلی‌متر در حاشیه بالایی قرار گرفته و تداخل آن با اپلیکیشن ها کمتر می‌شود.

بررسی اولیه هواوی نوا 4

اگرچه این طراحی به هواوی اجازه داده تا ضخامت حاشیه بالایی را به 0.85 میلی‌متر برساند، ولی هم‌چنان حاشیه‌ای جزئی را در پایین صفحه می‌توان مشاهده کرد. همانند نسل قبلی، صفحه نمایش از نوع IPS LCD است؛ با این تفاوت که حالا اندازه آن به 6.4 اینچ رسیده و وضوح صفحه برابر 1080×2310 پیکسل است. با توجه به اینکه محصولات سری Nova از گوشی های میان رده هواوی محسوب می‌شوند، نوا 4 فاقد پوشش محافظ گوریلا گلس خواهد بود.

در گذشته، بسیاری از محصولات با بدنه‌ای از جنس پلاستیک یا فلز عرضه می‌شدند؛ ولی در بخش پشتی هواوی نوا 4 باز هم می‌توان پنلی از جنس شیشه‌ را پیدا کرد. به علاوه، اسکنر اثر انگشت نیز در همین بخش تعبیه شده است تا بتوان قفل دستگاه را در کسری از ثانیه باز کرد. سازندگان با طراحی مشایه P20 Pro، از ماژولی عمودی با دوربین سه گانه بهره برده‌اند. در این قسمت لوگوی “48MP AI Camera” نیز خودنمایی کرده و به دوربین 48 مگاپیکسلی دستگاه با قابلیت‌های هوش مصنوعی اشاره دارد. چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و سفید برای این گوشی در نظر گرفته شده است که با ترکیب با افکت سه‌بعدی، یک محصول مدرن با ظاهری جذاب در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد.

مشخصات سخت افزاری

علی‌رغم معرفی کایرین 980 و تجهیز پرچمداران اخیر هواوی به این تراشه، هواوی نوا 4 از چیپست کایرین 970 که در پرچمداران قبلی چینی‌ها به کار گرفته شده بود، قدرت می‌گیرد. این سیستم روی چیپ به پردازنده‌ای متشکل از چهار هسته پردازشی Cortex-A73 و چهار هسته پردازشی Cortex-A53 مجهز شده و به واسطه واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU)، دستگاه وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی را مدیریت خواهد کرد. Mali-G72 MP12 هم نقش پردازشگر گرافیکی را در این نوا 4 ایفا می‌کند.

بررسی اولیه هواوی نوا 4

سازندگان دو نسخه مختلف از هواوی نوا 4 را با 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین‌های متفاوت در نظر گرفته‌اند. در حقیقت، نسخه استاندارد با دوربین 20 مگاپیکسلی به فروش خواهد رسید و مدل پیشرفته‌تر هم از دوربین 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. هواوی با این اقدام تلاش کرده قیمت نوا 4 را پایین نگه دارد.

از برجسته‌ترین ویژگی‌های Huawei Nova 4 هم می‌توانیم به پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD تا حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت، فناوری های GPU Turbo و CPU Turbo برای عملکرد بهتر در اجرای بازی‌ها، پشتیبانی از 4G VoLTE، دو سیم‌کارت هم‌زمان، بلوتوث 5.0، دستیار هوشمند “Xiaoyi”، اندروید 9.0 پای و رابط کاربری EMUI 9.0.1 اشاره داشته باشیم.

بررسی اولیه هواوی نوا 4

باتری هواوی نوا 4

نیروی مورد نیاز محصول جدید چینی‌ها همانند Nova 3 به وسیله یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. از طریق USB-C و به واسطه فناوری شارژ سریع 18 وات نیز می‌توان باتری را در مدت زمانی کوتاه شارژ کرد. متاسفانه در بررسی اولیه هواوی نوا 4 فرصت کافی برای سنجش عملکرد باتری نداشتیم و باید منتظر انتشار تست‌های رسمی باشیم.

رد پای هوش مصنوعی در هر بخش از دستگاه دیده می‌شود و باتری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت، به لطف بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، مدیریت مصرف باتری به صورت هوشمند بهینه شده و با یک بار شارژ، کاربران می‌توانند شاهد طول عمر بالاتر باتری باشند.

دوربین هواوی نوا 4

بررسی اولیه هواوی نوا 4

هواوی برای اولین بار حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با لنز f/1.8 را در قالب سیستم دوربین سه گانه پیش روی کاربران قرار داده است. در بررسی اولیه هواوی نوا 4 نمی‌توان در مورد عملکرد دوربین اظهار نظر کرد، ولی سازندگان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا محصولی تمام‌عیار را عرضه کنند. در کنار دوربین اصلی، از یک دوربین ثانوی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده شده و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 هم مسئولیت ثبت اطلاعات عمق را بر عهده دارد.

بررسی اولیه هواوی نوا 4

اینجا خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست، ولی به نظر می‌رسد دوربین‌های 48 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی هم با قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز همراه شده‌اند. همچنین علی‌رغم اینکه ما با نسل جدید گوشی های میان رده یا شاید بتوان گفت یک پرچمدار اقتصادی روبه‌رو هستیم، اما سازندگان قابلیت فیلم‌برداری 4K را هم به تلفن هوشمند خود اضافه کرده‌اند. این در حالی‌ست که محصولات سامسونگ در این بازه قیمت چنین قابلیتی ندارند. به این موارد باید هوش مصنوعی و قابلیت‌های مهمی مثل تشخیص صحنه، تصاویر برجسته HDR Pro Shots و بهینه‌سازی تصاویر را هم اضافه کرد.

نسخه ارزان‌تر این گوشی نیز با دوربین 20 + 16 + 2 مگاپیکسلی به فروش می‌رسد.

بررسی اولیه هواوی نوا 4

دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با حسگر IMX576 سونی و پشتیبانی از حالت اچ دی آر، یکی دیگر از نقاط قوت این اسمارت فون محسوب می‌شود. این دوربین جدید ضمن ثبت تصاویر باکیفیت، با قابلیت‌های نرم افزاری فراوانی همچون زیباسازی مبتنی بر هوش مصنوعی همراه شده است تا بتوانید سلفی‌هایی جذاب از خود بگیرید. لازم به ذکر است که هواوی میت 20 پرو به دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی مجهز شده بود.

انتظارات

هواوی قصد دارد موبایل جدید خود را در دو نسخه مختلف با دوربین‌های اصلی 20 و 48 مگاپیکسلی روانه بازار کند. این اختلاف سخت افزاری سبب شده تا مدیران بتوانند قیمت نسخه پایه را تا حد ممکن کاهش دهد. با این رویکرد، علاقه‌مندان به طراحی جدید دوربین سلفی درون صفحه‌ای هم می‌توانند از فناوری روز برخوردار شوند.

موبایل جدید هواوی با قیمت‌های 449 و 492 دلار در بازار چین به فروش خواهد رسید. هنوز زمان عرضه نوا 4 در بازار سایر کشورها مشخص نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یعنی اگه 490 دلار بوشه تو ایران 490 دلاره یا بیشتر?? اگه چهارصدونود دلار باشه میشه تقریا 5 میلیون . اگه همچین قیمتی باشه خوبه