تولید پراید

وزیر صنعت: اگر تولید پراید زیان‌ده است خودروی دیگری جایگزین کنند

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با این موضوع که سایپا اعلام کرده پراید را با 10 میلیون تومان زیان عرضه می‌کنیم، گفت اگر واقعا تولید پراید زیان‌ده است خودروی دیگری جایگزین کنند.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه اجلاس ماهیانه اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد از وقتی که مسئولیت وزارت صنعت را بر عهده گرفته‌ام، فضای کاری این وزارتخانه را به جهتی سوق داده‌ام که در حال حاضر تمامی زیرمجموعه‌های وزات صنعت می‌دانند که می‌بایست کار ارباب‌رجوع تسهیل پیدا کند. وی خطاب به برخی از اعضای اتاق گفت من از شما انتظار دارم به جای بیان مشکل‌ها برای حل آن‌ها راه‌حلی پیدا کنید. رضا رحمانی افزود دفاع از سیاست‌های دولت جزو وظایف من است. من در سمت وزیر صنعت فعالیت می‌کنم و رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد نیز مسئولیت‌های دیگری دارند که اقتضای کار من این است تا از فعالان حوزه دفاع کنم، اما دغدغه‌های سایر بخش‌ها را هم باید در نظر بگیریم.

وظیفه وزارت صنعت حفظ اشتغال است

رضا رحمانی در ادامه افزود حفظ اشتغال موجود به عنوان مهم‌ترین وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود. در شرایط فعلی استراتژی اصلی ما حفظ میزان تولید است که به همراه آن اشتغال کارکنان صنعت خودرو نیز حفظ می‌شود. نباید اجازه دهیم واحد‌های تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه یا مشکل‌های ارزی با تعطیلی روبرو شوند. در همین رابطه من و معاونانم با بانک مرکزی و وزارت جهاد برای حفظ وضعیت موجود هر هفته جلسه برگزار می‌کنیم.

تولید پراید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه عنوان کرد هر واحد تولیدی که قادر است محصولاتی را تولید و به فروش برساند، اگر زمانی با مشکل نقدینگی مواجه شد باید نقدینگی مورد نیازش تامین شود. این استراژی مورد تایید رئیس‌جمهور هم هست. به همین منظور در بودجه سال آینده در ردیف 18 وظایف جدیدی برای نظام بانکی تعیین شده است تا چنین منابعی تامین شود. ما نیز در تبصره 18 با مشورت اتاق بازسازی و نوسازی، اتمام واحدهای نیمه‌تمام را بر مبنای شرایطی در اولویت قرار دادیم.

تولید پراید زیان‌ده را متوقف کنند

رضا رحمانی همچنین اظهار کرد هنگامی که من به عنوان وزیر صنعت منصوب شدم، خودروسازان حدود 200 هزار دستگاه تعهد داشتند و تولید آن‌ها کاهش پیدا کرده بود، اما در حال حاضر با کمک به قطعه‌سازان این مشکل‌ها در حال برطرف شدن هستند. ما باید این اطمینان را در مردم ایجاد کنیم که شرایط تولید همانند گذشته شده است و به همین منظور به خودروسازان داخلی اعلام کردیم تا 80 درصد از محصولات تولیدی خود را به تعهدهای معوقه اختصاص دهند. البته برخی می‌گویند پراید را با 10 میلیون تومان ضرر عرضه می‌کنیم. اگر واقعا تولید پراید زیان‌ده است، تولید آن را متوقف و خودروی دیگری را جایگزین کنند. در حال حاضر ما در کشور از نظر مدیریت نیز با بحران مواجه شده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. شرکت سایپا و ایرانخودرو نتوانستید نمیتونید تعطیل کنید

  2. این همه زیان دیگه بس نیست

  3. بزک نمیر بهار میاد😂😂 چ خیالاتی دارنا

  4. اینجا همه کالا را زیر قیمت و با ضرر میفروشند!؟
    اینجا [برعکس همه‌جا] حق با فروشنده است نه مشتری!
    اینجا مشتری، هم باید چندلا پول بده و هم باید منّت بکشه و هم باید از ضرر فروشنده، معذرت بخواد! و… آش اونقد شور شده که صدای آشپز دراومده؛
    سایپا جون! ملّت راضی به ضررت نیستند [من] بجای همه خواهش میکنم دیگه این ضرضرکو مونتاژ نکن!

  5. مگ معجزه شه که همچین اتفاقی عملی شه

  6. یه ددصد فک کن پراید تولید نشه …اقتصاد کشور کلا میخابه😁😂

  7. ما ک هیچ نفعی توش نمیبینم از روز اول زیان بوده