گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

همه چیز در مورد گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ؛ قیمت، زمان عرضه و شایعات

هرآنچه از گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10)٬ شامل مدل اصلی٬ مدل اس ۱۰ ای و اس ۱۰ پلاس می‌خواهید بدانید را در این پست گنجانده‌ایم. هیچ چیز پنهانی از این محصولات پنهان نمانده است.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ٬ یکی از قابل انتظارترین محصولاتی هستند که در نیمه‌ی نخست سال 2019 شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود. ما انتظار داریم قدرت این غول مستقر در کره جنوبی در فضای اندروید٬ از هر جنبه‌ی کلیدی٬ نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند. با قابلیت‌های جدید که امیدواریم افزایش طول عمر باتری٬ بهبود کلی عملکرد و کیفیت دوربین را نیز شامل شود٬ ما امیدواریم که سامسونگ در سال جدید میلادی قدرتمندتر از همیشه ظاهر شود.

اما چطور می‌توانیم این را بفهمیم؟ خیلی ساده با نگاه کردن به تصاویری که از این گوشی به بیرون درز پیدا کرده٬ تام جزئیات هر سه گوشی خانواده Galaxy S10 مشخص است. سامسونگ سه نسخه‌ی مختلف از S10 را عرضه خواهد کرد. این گوشی‌ها با کدنام “Beyond” در دست تولید هستند.

نسخه اقتصادی گلکسی اس 10 ای با کدنام Beyond 0

  • نمایشگر 5.8 اینچی مسطح
  • اسکنر اثر انگشت کناری
  • دوربین تک لنزی
  • دوربین سلفی تک لنزی

گلکسی اس 10 با کدنام Beyond 1

  • نمایشگر 6.1 اینچی Infinity خمیده
  • اسکنر اثر انگشت درون صفحه
  • دوربین سلفی تک لنزی
  • دوربین پشتی دوگانه (معمولی٬ تله فوتو)

گلکسی اس 10 پلاس با کدنام Beyond 2

  • نمایشگر 6.4 اینچی Infinity خمیده
  • اسکنر اثر انگشت درون صفحه
  • دوربین سلفی دوگانه
  • دوربین پشتی سه گانه (معمولی٬ تله فوتو٬ عریض)

گلکسی اس 10 5 جی (گلکسی اس 10 ایکس)

  • نمایشگر 6.7 اینچی سوپرآمولد
  • 4 دوربین پشتی و 2 دوربین جلویی
  • رم 10/12 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 512GB / 1TB
  • مودم Exynos 5100 5G
  • باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی
  • زمان عرضه 29 مارس
  • قیمت 1400 تا 1600 دلار

تمام شایعات گوشی های خانواده گلکسی اس 10

طراحی

طراحی و اندازه

در پنل جلویی٬ سامسونگ بار دیگر از نمایشگر خمیده‌ی لبه گرد خود ر روی گوشی گلکسی اس 10 پلاس استفاده خواهد کرد. گرچه برخلاف نسل پیشین٬ آن از یک حفره روی نمایشگر برخوردار است که از دوربین سلفی دوگانه میزبانی خواهد کرد. حاشیه‌های جانبی به نظر می‌رسد تقریبا ناپدید شده‌اند٬‌ در حالی که حاشیه‌های بالا و پایین نیز کاهش محسوسی داشته‌اند تا قاب جلویی شکل یکنواخت‌تری به خود گیرد.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از طراحی مشابهی با یکدیگر برخوردارند که با نمایشگر دارای حفره‌ی سامسونگ و دوربین اصلی پشتی تکمیل می‌شود. عمده تفاوت این گوشی‌ها علاوه بر اندازه‌ی کلی٬ حفره‌ی روی صفحه‌ی مدل پلاس به خاطر میزبانی از دو دوربین به جای یک دوربین سلفی٬ بزرگ‌تر از دیگر مدل است.

مدل پلاس از یک نمایشگر 6.4 اینچی برخوردار است و ابعاد آن برابر با 157.7 در 75 در 7.8 میلی‌متر خواهد بود. در حالی که مدل اصلی از یک نمایشگر 6.1 اینچی با ابعاد 148.9 در 70.9 در 7.8 میلی‌متر بهره می‌برد.

به قاب پشتی می‌رویم٬ دوربین‌های افقی شبیه به گلکسی نوت 9 را می‌توانیم ببینیم. این مرتبه٬ یک دوربین سوم 16 مگاپیکسلی را می‌توانیم ببینیم که با یک لنز عریض همراه است. این دوربین را یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو کامل می‌کنند. یکی دیگر از تغییرات٬ حذف اسکنر اثر انگشت پشتی است که حالا جای خودش را به یک راه حل درون صفحه داده است.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

در انتها٬ باید به یک فریم آلومینیومی اشاره کرد که بین دو پنل شیشه‌ای در پشت و جلو٬ ساندویچ شده است. در زیر قاب٬ سامسونگ یک درگاه USB نوع C را به همراه یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار داده است. یک جفت میکروفون در جلو است و یک اسلات سیم کارت نیز در کنار گوشی به چشم می‌خورد. همچنین٬ همانطور که در گوشی‌های پرچمدار اخیر گلکسی دیدیم٬ این مدل‌ها نیز به یک کلید تنظیم کننده‌ی ولوم صدا٬‌ یک دکمه‌ی پاور و یک دکمه‌ی اختصاصی برای بیکسبی تجهیز خواهند بود.

اسکنر اثر انگشت

حالا در مورد اسکنر اثر انگشت در گوشی های خانواده گلکسی اس 10 صحبت خواهیم کرد. در هر سه مدل٬ سنسور بیومتریک متفاوت خواهد بود. احتمالا مدل اقتصادی گلکسی اس 10 به یک سنسور اثر انگشت معمولی تجهیز خواهد بود که زیر کلید پاور٬ در کنار گوشی جای می‌گیرد. این دقیقا مشابه با آنچیزیست که سونی در گوشی اکسپریا زد 5 به کار برده بود. علاوه بر این٬ شایعات ادعا می‌کنند که مدل 6.1 اینچی گلکسی اس 10 و مدل 6.44 اینچی آن٬ مشابه گوشی ویوو نکس٬ از یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه بهره‌مند خواهند بود. اینطور به نظر می‌رسد که دیگر سال 2019 آماده است تا شاهد ظهور بیش از پیش فناوری اسکنر زیر صفحه در گوشی‌ها باشیم و چه چیزی است از گوشی‌های پرفروش سری سری اس سامسونگ؟

مقاومت در برابر آب

انتظار می‌رود تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک٬ یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کلیدی گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس 10 باشد.

نمایشگر

همانطور که گفتیم٬ سه نسخه‌ی گلکسی اس ۱۰ یکم اسفند معرفی می‌شوند. مقرون به صرفه‌ترین عضو گوشی های خانواده گلکسی اس 10 از یک نمایشگر 5.8 اینچی برخوردار است که به جای یک نمایشگر خمیده٬ از نمایشگر مسطحی بهره می‌برد. وضوح آن می‌تواند +FHD یا +QHD باشد٬ اما به نظر می‌رسد سامسونگ برای مهار هزینه‌ها از یک پنل +FHD در این گوشی استفاده کند. نسبت ابعاد آن همچنان مشابه پنل‌های آمولد٬‌ 18.5:9 خواهد بود. در هر صورت٬ آنچه که از آن مطمئنیم٬ این است که سامسونگ همیشه ارائه کننده‌ی بهترین نمایشگرها در گوشی‌هایش است.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

مدل اصلی گلکسی اس 10 نیز به نظر از یک نمایشگر 6.1 اینچی +QHD برخوردار خواهد بود٬‌ در حالی که گلکسی اس 10 پلاس به یک نمایشگر دو لبه خمیده‌ی 6.44 اینچی Super AMOLED با وضوح +QHD و نسبت ابعاد 18:9 تجهیز می‌شود. این دیوایس همچنین از یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌ی کوچک‌تر از اس 10 تجهیز خواهد شد.

بزرگ‌ترین تفاوت بین نمایشگر اس 10 و اس 10 پلاس٬ اندازه‌ی حفره‌ی روی نمایشگر است. سامسونگ در این گوشی‌های پرچمدار٬ حفره‌ی روی صفحه را جایگزین ناچ کرده است.

سخت افزار

مطابق معمول٬ تمام نسخه‌های گلکسی S10 در بازارهای متفاوت٬ با تراشه‌های مختلفی عرضه خواهند شد. مدل‌های آمریکایی این خانواده از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 قدرت خواهند گرفت٬ در حالی که سامسونگ نسخه‌ی جهانی این گوشی‌ها را با تراشه‌ی اگزینوس ساخت خود روانه‌ی دیگر بازار می‌کند. گفته می‌شود نسخه‌ی بین‌المللی این گوشی‌ها٬ به تراشه‌ی اگزینوس 9820 تجهیز می‌شوند. البته پردازشگر گرافیکی این تراشه ساخت خود سامسونگ نیست٬ احتمالا آن ARM Mali G76 خواهد بود.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

در بخش رم٬ حدس این آسان است که نسخه‌های 6 و 8 گیگابایتی اس 10 و اس 10 پلاس و نسخه‌های 4 و 6 گیگابایتی مدل مقرون به صرفه گلکسی اس 10 ای عرضه خواهند شد. در آن سمت مدل 5G گلکسی اس 10 نیز با یک رم 10 و 12 گیگابایتی به فروش می‌رسد. رم تمام این دیوایس‌ها از نوع LPDDR5 خواهد که سرعتی 1.5 برابر بیشتر نسبت به نسل پیشین رم‌ها را ارائه می‌کند. این به معنای سرعت انتقال 51.2 گیگابایت در ثانیه‌ای است.

از نظر حافظه٬ مدل پایه‌ی تمام این گوشی‌ها 64 گیگابایت خواهد بود. همچنین نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی آن‌ها نیز قابل انتظار هستند٬ اما مدل 512 فقط مختص نسخه‌های پرچمدار گوشی های خانواده گلکسی اس 10 خواهد بود. احتمالا پشتیبانی از کارت میکرو اس دی نیز در این گوشی‌ها موجود خواهد بود. در آن سمت شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهند٬ نسخه‌ی 5G گلکسی اس 10 با یک حافظه‌ی 1 ترابایتی به فروش می‌رسد.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

و اما اندازه‌ی باتری. گلکسی اس ۱۰ پلاس٬ اس ۱۰ و اس ۱۰ ای (یا لایت) به ترتیب به باتری‌هایی با ظرفیت ٬4000 3500 و 3100 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز خواهند بود. اما در آن سمت٬ نسخه‌ی ۵ جی این گوشی از یک باتری با ظرفیت بیشتر 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند.

دوربین

یک٬ دو٬ سه یا حتی چهار؛ فرقی نمی‌کند چه تعداد دوربین می‌خواهید٬ سامسونگ می‌خواهد تمام نیازهای شما را در این بخش برطرف کند. گزارش شده که غول کره‌ای به سختی در حال کار بر روی بهبود قابلیت‌های عکاسی است که در گذشته در آن‌ها ضعف‌هایی وجود داشته است. علاوه بر این٬ تولید رنگ‌ها نیز اصلاح خواهد شد. می‌توان انتظار داشت مدل‌های سری Galaxy S10 رنگ‌ها را واقع‌گرایانه‌تر منتشر کنند.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

اگر شایعات پیشین درست باشد٬ گوشی‌های سال 2019 سامسونگ از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر در پشت (همانند گلکسی اس 9) برخوردار خواهند بود. با این حال٬ پیشرفت‌هایی در هر دو عکاسی روزانه و شبانه دیده خواهد شد. سنسور اصلی با یک سنسور ثانویه‌ی 16 مگاپیکسلی همراه است که شامل یک لنز زاویه عریض نیز می‌شود. این نخستین باریست که چنین دوربینی در یک گوشی پرچمدار سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت و زمان عرضه

قیمت

هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در مورد قیمت این گوشی نشده است و ما فقط می‌توانیم در این مورد پیش‌بینی کنیم. با کوچک‌ترین مدل این خانواده شروع می‌کنیم که یک دیوایس مقرون به صرفه خواهد بود. گرچه عرضه چنین دیوایسی از سوی سامسونگ بی‌سابقه است٬ اما ما فکر می‌کنیم که این محصول برای رقابت با اپل٬ با قیمتی بین 600 تا 650 دلار عرضه خواهد شد.

گوشی های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

نسخه اصلی گلکسی اس 10 با رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی٬ با قیمت 850 دلاره به فروش خواهد رسید٬ در حالی که اس 10 پلاس با همین پیکربندی٬ با قیمت 950 دلار عرضه می‌شود.

زمان عرضه

گوشی‌های جدید سامسونگ قرار است 20 فوریه (1 اسفند ماه) معرفی شوند و احتمالا برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2019) در معرض دید همگان قرار خواهند گرفت. به نظر می‌رسد پیش‌فروش این محصولات دو تا سه هفته پس از رونمایی رسمی٬ آغاز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه