تحقیقات بر روی داروی آلزایمر منجر به کشف اکسیر جوانی شد !

گروهی از محققان انیستیتوی سالک (Salk Institute) در کالیفرنیا که در حال انجام تحقیقات برای ساخت داروی بیماری آلزایمر می باشند ، به طور اتفاقی موفق به کشف اکسیر جوانی شدند !

این دانشمندان هنگامی که موش ها را با دارویی خاص بنام J147 تحت آزمایش قرار می دانند کشف کردند که این دارو آنها را جوان تر می کند. این اکسیر جوانی، هنگامی که بر روی داروی آلزایمر در حال تحقیق بودند به عنوان یک اثر جانبی شگفت آور این دارو دیده شد که موش های پیر را جوان می کرد.

آزمایش این دارو در آزمایشگاه بر روی جوندگان با موفقیت همراه بود و آزمایشات انسانی آن قبل از رسیدن سال آینده برنامه ریزی شده است. دانشمندان موسسه سالک کالیفرنیا پس از این کشف، هدف تحقیقات خود را بر روی بزرگترین فاکتور عامل خطر ابتلا به این بیماری، یعنی افزایش سن قرار دادند. هنگامی که موش ها با داروی J147 تحت درمان قرار می گرفتند حافظه و ادراک آنها افزایش می یافت و رگ های خونی مغزشان سالم تر می شد. آنها حتی در ظاهر فیزیکی شان نیز بهبود حاصل می شد در یک کلام ؛ آنها جوان تر شده بودند. محققان هرگز توقع نداشتند که این دارو کلیدی باشد برای کم کردن سرعت زمان زندگی بلکه آنها پیری را جنبه مهمی از زندگی می دانند و آن را مورد ستایش قرار می دهند آنها بدنبال یک مزیت بودند که این دارو بتواند در مقابل بیماری آلزایمر ما را مصون نگاه دارد.

دکتر Antonio Currais از موسسه Salk گفت:

ما پیش بینی نمی کردیم که این نوع از اثر ضد پیری را در این دارو مشاهده کنیم اما به نظر می رسد که J147 موش های پیر را بر اساس شماری از پارامتر های فیزیولوژیکی جوان کرده است.

آنها موش ها را در سه گروه مجزا با داروی J147 مورد آزمایش قرار دادند و فهمیدند موش های پیرتری که این دارو را دریافت کرده اند حافظه و تست های ادراکی انها بهتر شده و حتی نمایش حرکات آنها نیز قوی تر شده است و همچنین در موش تحت درمان با J147 علائم کمتری از آلزایمر مشاهده شد. شایان ذکر است حالت های ژن و سوخت و ساز (متابولیسم) موش های پیری که تحت درمان با J147 بودند بسیار شبیه به موش های جوان بود.

اثر قابل توجه دیگر دارو J147 جلوگیری از خونریزی مویرگ های مغزی موش های پیر بود. دکتر Currais گفت:

آسیب دیدن رگ های خونی به طور معمول یکی از ویژگی های مشترک سالخوردگی است و این امر در بیماران آلزایمری بسیار حاد تر است.

محققان در حال حاضر کشف کرده اند که J147 می تواند جلوگیری و یا حتی حافظه از دست رفته در موش هایی که یک نسخه از آلزایمر را به ارث برده اند، بازسازی نماید.تخمین زده می شود که فقط در انگلستان ۸۵۰,۰۰۰ نفر مبتلا به زوال عقل هستند که دو سوم آنها بیماری آلزایمر دارند.

منبع: mirror

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*