کاهش شدید تقاضا برای تبلت های استاندارد : بازار در تسخیر تبلت های هیبریدی

تحقیقات موسسه IDC  نشان می دهد که تقاضا برای تبلت های استاندارد به شدت روبه کاهش بوده و بازار به تسخیر تبلت های هیبریدی یا ۲ در ۱ در آمده است.البته چیز عجیبی هم نیست ، این محصولات که یکی از بهترین نمونه های حال حاضر آنها در بازار ، تبلت سرفیس پرو ۴ مایکروسافت می باشد ، قادر هستند به صورت هم زمان نقش لپ تاپ و تبلت را برای کاربر خود بازی کنند.

چندین سال قبل و پیش از عرضه تبلت ها، نوت بوک ها بازار رایانه های همراه را در دست داشتند، این محصولات توانایی پردازش فعالیت های روزمره را داشتند و در کنار آن نسخه کامل سیستم عامل ویندوز XP را اجرا می کردند، مدت زمان شارژ دهی زیاد و همچنین طراحی و سبک بودن آن ها نوت بوک ها را به محصولاتی ایده آل برای دانشجویان و دانش آموزان تبدیل کرده بود.

با این حال با ورود نخستین نسخه تبلت iPad در سال ۲۰۰۹، شرایط به کلی تغییر کرد و سازندگان به ساخت تبلت روی آوردند و در نهایت تقاضا برای نوت بوک ها نیز با کاهش چشمگیری روبرو شد. از سوی دیگر نیز شرکت گوگل با کروم بوک های خود به خوبی توانست جای نوت بوک ها را پر کند.

hp-pailion-x2

بر اساس آخرین تحلیل های بازار و پیش بینی های صورت گرفته توسط مؤسسه تحقیقاتی IDC بار دیگر نشانه هایی مبنی بر تغییر علاقه بازار به چشم می خورد، که بر اساس آن روند تقاضا برای تبلت های استاندارد به شدت رو به کاهش است و از سوی دیگر تبلت های هیبردی که به همراه صفحه کلید ارائه می شوند و تبلت Surface Pro مایکروسافت نیز به عنوان شاخص ترین محصول از میان آن ها به شمار می رود، با محبوبیت فزاینده ای روبرو شده اند.

همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم تبلت های Surface Pro مایکروسافت به محبوبیت بسیار زیادی در بخش تبلت های هیبریدی رسیده اند و گزارش ها نیز حاکی از آن است که این محصولات رفته رفته جای تبلت های اندرویدی را خواهند گرفت با این حال تبلت های شرکت اپل به خوبی توانسته اند سهم بازار خود را حفظ نمایند.

موفقیت های محصولاتی نظیر Surface Pro مایکروسافت، iPad Pro اپل و Pixel C گوگل سایر شرکت های تولید کننده را بر آن داشته تا محصلاتی مشابه و با قیمت های رقابتی تر ارائه دهند و همین امر موجب پویاتر شدن این بازار شده است و در نهایت این تبلت های هیبریدی هستند که جایگزین نوت بوک ها خواهند شد.

منبع : businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*