نگاهی به دوربین ال‌ جی جی ۵

امروز روزی تاریخی برای علاقه مندان به گوشی های هوشمند است. کنفرانس ها یکی پس از دیگر انجام می‌شوند و گوشی های هوشمند جدید پا به میدان می‌گذارند. ساعاتی پیش ال‌جی به  گمانه زنی ها پایان داد و بالاخره ال‌جی جی ۵ معرفی شد. اما در حال حاضر قصد داریم کند و کاوی در تکنولوژی تصویر برداری جدید موجود در ال‌جی جی ۵ داشته باشیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

امروز ال‌جی از جی ۵ پرده برداری کرد و قابلیت های ویژه‌ی این گوشی آشکار شد؛ با اینکه نوآوری های جی ۵ بسیار بودند اما می‌توان گفت اصلی ترین ویژگی که به چشم می‌آید تکنولوژی به کار برده شده در دوربین این دستگاه است. توانایی بالای گوشی های هوشمند ال‌جی در حوزه دوربین در جی ۳ معرفی شد، در جی ۴ بهبود پیدا کرد و نهایتا به ال‌جی V10 انتقال پیدا کرد. اما در حال حاضر، با معرفی جی ۵ همه چیز تغییر کرده؛ سیستم دوربین به دوگانه تبدیل شده و بهبود های زیادی در نرم افزار آن شاهد هستیم. اما این نوع آوری ها تا چه حد اثر بخش بوده؟ سوالی که پاسخ آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با یک نگاه با تصویر گرفته شده از دوربین این گوشی می‌توان به راحتی تشخیص داد که ال‌جی از سیستم کاملا متفاوتی استفاده کرده است. همانطور که گفتیم دو دوربین در پشت جای گرفته، یکی از آنها زاویه دید ۷۸ درجه دارد و دیگری لنزی با زاویه‌ی ۱۳۵ درجه را در خود جای داده است. به گفته خود کمپانی، با استفاده از این دو لنز بیشتر از یک عکس گرفته می‌شود و از این طریق زاویه دید دوربین بسیار گسترده تر خواهد شد. اچ‌تی‌سی نیز پیش از این از دوربین دو گانه استفاده کرده بود، اما چندان موفقیتی کسب نکرد. البته با توجه به نوآوری هایی که در دوربین جی ۵ وجود دارد نباید دوربین این دو تولید کننده را در یک سطح قرار داد. گفتنی است که دو دوربین پشتی ۱۶ و ۸ مگاپیگسلی هستند؛  گذشته از بخش سخت افزای دوربین، نرم افزار آن نیز بهبود های زیادی یافته و موجب عملکرد بسیار خوب جی ۵ در حوزه دوربین شده است.

استفاده از سیستم دوربین دوگانه یک پیشرفت بزرگ در سری G به حساب می‌آید اما باید توجه داشت که به جز گسترده شده زاویه عکس برداری به لطف دوربین های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی، نمی‌توان گفت که حسگر جی ۵ در مقایسه با جی ۴ یک پیشرفت خارق العاده است. البته نباید فراموش کرد که ال‌جی وسیله‌ی جانبی را به اسم LG 360 CAM برای پرچمدار جدید خود تدارک دیده که تجربه‌ی استفاده از دوربین ها را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. با سلام
    دوستان تا وقتی که با گوشی کار نکردید نگید رشته چون از روی عکس نمیشه گفت که رشته
    من پیشنهاد میکنم بعد از معرفی تو ایران حداقل واسه یکبار باهاش کار کنید
    روز خوش

    • سلام
      دوستان تا وقتی که با گوشی کار نکردید نگید زشته چون از روی عکس نمیشه گفت که زشته
      من پیشنهاد میکنم بعد از معرفی تو ایران حداقل واسه یکبار باهاش کار کنید
      روز خوش

  2. واقعااااااااااااااااااااااا گند زده

  3. این چه مسخره بازیه در اورده ال جی این همه صبر کردم g4 نخریدم اخه اگه دوتا دوربین خوب بود که کنون و نیکون تو دورببن های dslr ازشون استفاده میکردن

  4. به این میگن نو آوری . دمش گرم

  5. موافقم پشتش زشته

  6. عنوان زشت ترین گوشی جهان رو از آنه خودش نکنه خوبه