کمپانی سازنده گوشی ۴دلاری Freedom 251 به کلاهبرداری متهم شد !

چندی پیش، خبر عرضه موبایل ۳.۶۰ دلاری Freedom 251 توسط شرکت هندی Ringing Bells، شور و غوغای زیادی بین کاربران اینترنت به‌پا کرد و عرضه این گوشی با استقبال بی‌نظیری مواجه شد؛ به‌طوری که وبسایت فروشنده قادر به تحمل این میزان بالای خریدها و بازدیدکنندگان را نداشته و از دسترس خارج شد. حالا کمپانی سازنده گوشی ۴دلاری Freedom 251 به کلاهبرداری متهم شده و ظاهرا قرار نیست اسمارت فونی با این قیمت جود خارجی داشته باشد.

قیمت بسیار نازل ۴دلاری این اسمارت‌فون، بازخورد سایر شرکت‌های تکنولوژی، ژورنالیست‌های دنیای تکنولوژی و گروه‌های دفاع از حقوق مشتریان را درباره احتمال کلاهبرداری شرکت Ringing Bells را برانگیخته است، چرا که تولید یک تلفن هوشمند آن هم با این قیمت بسیار پایین، نه تنها سودی در بر نخواهد داشت بلکه سازنده متحمل ضررهای بسیاری خواهد شد و در بازار موبایل‌های امروزی، این عمل کاری به‌دور از اندیشه و تفکر به‌حساب می‌رود. دولت‌مردان هندی هرگونه ادعا درباره دست داشتن دولت در اتهامات این کمپانی را مردود اعلام می‌کنند. مدیر ارشد این کمپانی نیز در واکنش به اتهامات وارده به شرکت از سمت خود استعفا داد.

Ringing Bells حالا با چالش‌های دیگری روبروست. یک شرکت پردازش برون سپاری تجارت (BPO)، سازندگان موبایل ۴ دلاری را به دلیل ارائه سرویس‌های رایگان به کلاهبرداری متهم می‌سازد. Anuj Bairathi، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت مرکز تماس Cyfuture، بیان می‌کند:

مرکز تماس این کمپانی طی روزهای پس از معرفی این موبایل ارزان‌قیمت، صدها هزار تماس دریافت کرده و پس از ارائه توضیحات به مشتریان درباره شرایط پرداخت، به اشتباه ما را متهم کرده و سبب قطع شدن ناگهانی سرویس‌های ما شدند.

متوقف ساختن ناگهانی سرویس‌های Ringing Bells بدون هیچ اخطار قبلی و متهم ساختن آن‌ها به کلاهبرداری، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، خصوصا اگر فاصله بسیار کم Ringing Bells با شرکت‌های رقیب در این بازه از سال را درنظر بگیریم.

مقامات شرکت Ringing Bells دست روی دست نگذاشته‌ و به دفاع از اتهامات وارد شده به خود می‌پردازند. طبق گفته‌های Ashok Chaddha، مدیرعامل این کمپانی، سرویس‌های Cyfuture به‌خاطر عدم توانایی شرکت BPO در پاسخ‌دهی به حجم بالای تقاضاها و جلب رضایت مشتریان متوقف شده‌اند. او اذعان به تلاش شرکت خود برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مشتریان دارد و وعده افزایش کیفیت در این عرصه را به مشتریان می‌دهد.

شرکت BPO فردا شکایتی علیه Ringing Bells در پایگاه پلیس هند تنظیم خواهد کرد. Ringing Bells در شرایط سختی گرفتار شده و علاوه بر توجیه کردن دادگاه بایستی به اعاده حیثیت خود در بازارهای بین‌المللی بپردازد، چرا که Freedom 251 به یک جعبه توخالی مشهور شده است.

منبع : AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من از اولم شک داشتم به این گوشی و قیمتش :Thinking: