لامبورگینی سنتاریو ۲۰۱۷ معرفی شد؛ گاو وحشی ایتالیایی با ۷۵۹ اسب بخار قدرت

زمانی که مردم عادی فوت می‌کنند، یاد آنها در قاب عکس و یا حکایات شخصی گفته شده توسط عزیزانشان گرامی داشته می‌شود. اما اگر شما یک ایتالیابی باشید که در ابتدا تراکتور می‌ساختید و در ادامه یک سوپر اسپرت را بنیان گذاشته باشید، در تولد ۱۰۰ سالگیتان برای ادای احترام  به شما، خودرویی نظیر لامبورگینی سنتناریو معرفی خواهد شد؛ و چه کسی لایق تر از فروچو لامبورگینی که پس از یک قرن زندگی، اکنون لامبورگینی سنتناریو LP-770 به احترام وی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ حضور پیدا کرده است.

این یاد بود از موسس لامبورگینی همچنین با ساگرد ۵۰ سالگی میورا یکی شده و به این ترتیب سنتناریو از دو جهت حائز اهمیت است. این خودرو که به عنوان آخرین سری لامبورگینی در نمایشگاه ژنو حضور پیدا کرده است، به اصطلاح ” یکی کردن نسخه های محدود” خوانده می‌شود. خودرویی که باید آن را یک پیرو برای سستو المنتو و خودرو دیدنی و جذاب وننو بر شمرد. همانند مدل های پیش، سنتناریو یک ویترین از استعداد های لامبورگینی است که مهندسان و صنعتگران و طراحان آن را پدید آورده اند. همچون لامبورگینی وننو، خودرو جدید سنتناریو نیز از یک موتور V12 مشترک با اونتادور استفاده می‌کند. یک خودرو تماما اسپورت که به سختی با کلمات وصف می‌شود. یک ابر خودروی سریع و خشن !

طراحان لامبورگینی نسل به نسل خطوط را شکسته تر می‌کنند و آن ظاهر تهاجمی افراط گرایانه یکی از اصلی ترین مشخصه هایی است که سنتناریو در آن غرق شده است. میراث این خودرو مشخص است، شیشه های شش وجهی، چراغ‌های جلو افقی، ورودی های بزرگ هوا، و طراحی جسورانه، همگی از خصوصیاتی هستند که آن را شایسته‌ی برند گاو وحشی لامبورگینی ساخته اند.

۲۰۱۷-Lamborghini-Centenario-LP770-4-1051-876x535ورودی های هوا در مقابل شیشه جلویی، باله‌های عمودی، و دریچه های مثلثی شکل برای خنک کردن ترمز در هر چهار گوشه، همگی از مواردی هستند که  این سوپر خودرو را از طراحی عجیب غریب وننو  دور نگه داشته است. اما شما هم فقدان سپر عقب را حس کردید؟ در واقع، ظاهر مثلثی  سنتناریو از جلو کشیده شده در نهایت به دیفیوزر های غول پیکری می‌رسد  که دیگر هیچ جایی برای سپر پشتی نمی‌گذارند. این دیفیوزر متشکل از شش باله‌ی عمودی است که سه لوله اگزوز به طور منظمی در مرکز آن واقع شده اند. طراحی Y مانند چراغ های عقب، در این خودرو بسیار کشیده‌تر و طولانی تر شده‌اند و خشونت لازمه را فراهم می‌آورند. اما در فاصله‌ی اندکی با آنها، فضایی جهت اسپویلر جای قرار دارد که در سرعت های بالا به جهت حفظ نیروی رو به پایین خارج خواهد شد و در زوایه‌ی ۱۵ درجه تنظیم می‌شود.

لامبورگینی در این نسخه‌ی به نمایش گذاشته شده، رنگ کاملی را استفاده نکرده و از رنگ سیاه مات بدنه‌ی فیبر کرینی اش، به منظور رنگ کلی بدنه بهره برده است. همچنین در جلو پنجره،پره‌های دیفیوز، و دو خط نازک بر روی سقف، اثاری از رنگ زرد به چشم می‌خورد که بی دریغ این نوع رنگ آمیزی، ظاهر فوق العاده‌ی را به آن ارزانی داشته است.  البته رنگ به کار برده شده می‌تواند بنا بر سفارش مشتری تغییر پیدا کند. همچنین ما بسیار خوشنود هستیم که بگویم این خودرو رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب خود دارد که توسط لاستیک  پیرلی پی ( Pirelli P ) پوشیده شده اند و بر روی آنها نواری از رنگ زرد دیده می‌شود. یکی از ویژگی های این چرخ ها، عملکردی شبه فن است که برای خنک نگه داشتن ترمز ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲۰۱۷-Lamborghini-Centenario-LP770-4-1081-876x535همانند طراحی بدنه، داخل سنتناریو نیز تماما از فیبر کربن ساخته شده است که موجب شده این خودرو در مجموع ۱۵۲۰ کیلوگرم وزن  ( در صورتی که اونتادور ۱۸۵۳ کیلوگرم وزن داشت ) داشته باشد. یک موتور V12 تنفس طبیعی وظیفه‌ی تامین انرژی سنتناریو را عهده دار است که توانایی تولید ۷۵۹ اسب بخار را دارد. گفتنی است که این مقدار قدرت تولیدی ۱۹ اسب بخار از  اونتادور سوپرولاچه بیشتر است. در نتیجه باید گفت که این موتور، قدرتمندترین پیشرانه‌ای است که لامبورگینی تا کنون تولید کرده. دور موتور نیز از ۱۰۰ تا ۸۶۰۰ دور بر دقیقه مطرح شده است. سنتناریو برای این که به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲۳.۵ ثانیه زمان صرف کند.

هنگامی که یک خط مستقیم برای رانندگی در دسترس نیست، سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب با زاویه بخشیدن به چرخ ها، دایره چرخش را کاهش خواهند داد. نوع اثر و عملکرد این سیستم در کنار رفتار سیستم هایی نظیر انتقال قدرت، کنترل پایداری،و فرمان، با توجه به انتخاب حالت های Strada، Sport، و Corsa تغییر می‌کند.

۲۰۱۷-Lamborghini-Centenario-LP770-4-1041-876x535در بخش داخلی سنتناریو  به طور عمده‌ای از فیبر کربن و مقادیر زیادی چرم استفاده شده است.  شبکه های سرگرمی  نسبت به اونتادور به روز شده اند که از این جمله امکانات می‌توان به صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی لمسی با کیفیت بالا، اپل CarPlay، اتصال به وای فای و برخی از ویژگی های دیگر اشاره کرد که فروچو در طول زندگی اش احتمالا تصورش را هم نمی‌کرد. همچنین باید اشاره کرد که سنتناریو می‌تواند عملکردش را در طول پیست به صورت داده های مختلف به ثبت برساند.

لامبورگینی قصد دارد در مجموع ۴۰ نسخه از سنتناریو تولید کندو این تعداد به طور مساوی بین مدل های کوپه و رودستر تقسیم خواهد شد. این خودرو بدون احتساب مالیان ۱.۷۵ میلیون دلار قیمت خواهد داشت که البته با محاسبه مالیات و هزینه های دیگر، به ۱.۹ میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. این کمپانی قصد دارد خودرو جدیدش را از پاییز همین سال در اختیار خریداران قرار دهد.

ما کاملا مطمئن هستیم که مرد تراکتور ساز قدیمی هیچگاه تصور را هم نمی‌کرد که قرار است در صدمین سالگرد تولدش چنین ابر خودوریی را هدیه بگیرد. یک تولد باشکوه که تنها در خور شخصی چون فروچو لامبورگینی است.

منبع: caranddriver

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تنها خودرویی که از برلیانس h230 خوشگل تره همین لامبورگینی هست