با پاگانی هوایرا BC آشنا شوید؛ سوپر اسپرت ایتالیایی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶

اگر لامبورگینی برترین خودرو را برای پوستر ها بسازد، مطمئنا پاگانی در جایگاه دوم قرار خواهد داشت. تا کنون شاهد سریع ترین خودروی جاده‌ای بوگاتی و لامبورگینی سنتناریو، یک ایتالیایی ۷۵۹ اسب بخار بودیم،  حال نوبت آن رسیده که به نسخه‌ی جدید پاگانی هوایرا ( Huayra ) که در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۶ معرفی شده است نگاهی بیندازیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

این اولین به روز رسانی است که پاگانی هوایرا بعد از معرفی در سال ۲۰۱۱ تجربه می‌کند. این خودروی به روز شده در قالب یک مدل ویژه از پاگانی طراحی شده که تنها ۲۰ نسخه از آن تولید خواهد شد. این خودرو، هوایرا BC نام گذاری شده که مخفف عبارت Benny Caiola است.

Caiola سال ۲۰۱۰ و در ۷۹ سالگی در گذشت. او در ایتالیا به دنیا آمده بود اما  زمانی که ۱۷ سال داشت به ایالات متحده نقل مکان کرد. وی با توسعه کسب کارش در حوزه املاک به ثروت زیادی دست یافت اما علاقه‌ی قلبی اش به اتومبیل، به خصوص خودرو های وطنی بود. Benny Caiola سوا از خرید اولین خودرو پاگانی،  الهام بخش بزرگی برای بنیانگذاری هوایرا بوده است.

pagani-huayra-bc_100546418_hبی شک اگر او هم اکنون زنده بود، از تلاش پاگانی برای توسعه هوایرا متاثر می‌شد. برای شروع، باید گفت که هوایرا جدید، قدرتمندترین ماشین جاده‌ای این شرکت است. اصلی ترین ویژگی های این خودرو به پیشرانه‌ی قدرتمند توئین توربو شارژ ۶ لیتری V12 مربوط می‌شود که یکی از محصولت تولیدی شرکت AMG مرسدس است. اما در مورد خروجی، باید به قدرت حیرت آور ۷۲۰ اسب بخار و ۷۳۸ پوند فوت گشتاور برای مدل قدیمی اشاره کرد، که در حال حاضر به لطف تغییرات لحاظ شده توسط پاگانی، این قدرت به ۷۸۹ اسب بخار و ۸۱۱ پوند فوت گشتاور رسیده است.

این خودرو از یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته جدید تولیدی شرکت  Xtrac نفع می‌برد که موجب بهبود چمشگیری در انتقال دنده شده است. در این سیستم جدید، با توجه به سینکرونایزر های فیبر کربنی و عملگر های الکتروهیدرولیکی، روند تغییر دنده دو برابر سریع تر از نمونه‌ی اولیه صورت می‌گیرد. به طوری که  هوایرا  عملکرد تعویض دنده را تنها در زمان ۷۵ میلی‌ثانیه به ثمر می‌رساند. البته با وجود اینکه جعبه دنده های دو کلاچه کار کرد سریع تری دارند و تنها در عرض ۵۰ میلی ثانیه دنده را تغییر می‌دهند، اما با توجه به گفته‌ی پاگانی، این سیستم انتقال قدرت به طور قابل توجهی سبک‌تر است. خودرو جدید پاگانی به لطف استفاده از قطعات سبک‌تر، اکنون وزنش به ۱۲۱۸ کیلوگرم رسیده است؛ در حالی که نسخه‌ی قدیمی هوایرا، ۱۳۶ کیلوگرم سنگین‌تر بود.

pagani-huayra-bc_100546409_mدر اینچ به اینچ طراحی بدنه‌ی هوایرا، هوش و ظرافت به کار برده شده و پک های آیرودینامیکی موجود، به این خودرو جلوه و توانایی‌های ویژه‌ای عطا کرده اند. تغییرات لحاظ شده عدمتا تولید نیروی روی به پایین ( downforce )  را هدف قرارداده اند. ضمایم این فهرست شامل اسپلیتر های جدید، کانال های وروی هوا، و بال غول پیکیری در عقب خودرو می‌شود. پاگانی برای اعمال تغییراتی این‌چنینی، با یک کمپان ایتالیایی به اسم دالارا ( Dallara ) همکاری کرده که زمینه فعالیتش در تولید خودرو های مسابقه‌ای معطوف است. به طور کلی مطابق سایر سوپر اسپرت های امروزی، هوایرا نیز مقادیر زیادی فیبر کربن در قطعات بدنه‌اش دارد. بر اساس گفته‎ی این تولید کننده، هوایرا جدید ۵۰ درصد سبک‌تر و ۲۰ درصد قوی‌تر  از نمونه های استاندارد است.

pagani-huayra-bc_100546438_hبا توجه به ترکیبی شکوهمند از قدرت بیشتر، نیروی رو به پایین تاثیر گذارتر، و وزن کمتر، هوایرا BC عملکرد چشمگیری را به جا خواهد گذاشت. گفتنی است که نمونه‌ی استاندارد هوایرا، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۲ ثانیه زمان نیاز داشت و حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت را در بر می‌گرفت. حال، انتظار می‌رود به واسطه‌ی تغییرات ایجاد شده در هوایرا BC، این اعداد ارقام به طور چشمگیری صعود کنند.

هوایرا BC تنها در ۲۰ نسخه تولید  و با قیمت سرسام آور ۲.۵۵ میلیون دلار به فروش خواهد رسید. این خودرو در هفته‌ی جاری طی نمایشگاه موتور ژنو ۲۰۱۶، رسما معرفی شد.

منبع: motorauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*