ماشین‌های بدون راننده ولوو

ماشین‌های بدون راننده ولوو به‌زودی در لندن خواهند بود

ماشین‌های بدون راننده ولوو در حال سفر به پایتخت بریتانیا هستند. این کمپانی خودروسازی تایید کرد که پروژه‌ی تحقیقاتی ماشین‌های خودران Drive Me را در لندن بر عهده خواهد داشت. این پروژه‌ای است که در کنار برنامه‌های مشابهی در چین و سوئد به‌صورت موازی انجام خواهد شد.

پروژه‌ی Drive Me یک تست ایمنی در ابعاد بزرگ با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت در حومه شهر است، منطقه‌ای بدون عبور و مرور در نظر گرفته می‌شود که فواصل بین خطوط آن نیز مناسب باشد. در این تست، 100 خودروی خودران اس یو وی مدل XC90 که زیر دست خانواده‌های معمولی ساکن همان مناطق رانده می‌شوند، تکنولوژی رانندگی خودران ولوو را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

در این تست، یک بزرگراه انتخاب شده و طرحی از نقشه‌ برداری بزرگراه‌های لندن به ماشین‌های خودران ولوو داده می‌شود، این خودروها قادر خواهند بود تا به‌صورت تمام اتوماتیک خود را برانند یا در حالت «بدون ناظر» قرار گیرند. رانندگان در این پروسه‌ی مورد آزمایش درگیر نخواهند بود. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در همان زمان کتاب یا روزنامه بخوانند تا ماشین خودش را به مقصد برساند. اتفاقی که شاید تا چند سال گذشته بیشتر جنبه‌ی فانتزی داشت، اکنون در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است. آزمایشی با این ابعاد، برای اولین بار در جهان است که انجام می‌شود.

ماشین‌های بدون راننده ولوو در لندن نیز آزمایش می‌شوند

حالت خودران برای تمامی موقعیت‌هایی که ممکن است یک ماشین در جاده با آن مواجه شود، برنامه ریزی شده است. به‌عنوان مثال اگر ماشین در حال حرکت از موقعیت پیش‌فرض شناخته شده‌ای در حال حرکت به موقعیت دیگری باشد که برای ماشین ناآشنا بوده و نیازمند است راننده آن را براند، ماشین بدون راننده ولوو به‌طور خودکار مسئولیت پذیری خود را نشان می‌دهد، این خودرو در کنار جاده توقف می‌کند تا راننده پیش فرضی از نقشه‌ی محل جدید را به خودرو بدهد و آنگاه دوباره به حرکت خود ادامه خواهد داد.

ماشین‌های بدون راننده ولوو در پروژه Drive ME که در بریتانیا انجام خواهد شد (یادتان باشد، این پروژه در چند کشور دیگر از جمله چین نیز به اجرا درخواهد آمد، چندی پیش در گجت نیوز درباره‌ی آزمایش 100 ماشین خودران ولوو در چین خبری را منتشر کردیم) به دنبال راحت‌تر رانندگی کردن و آزاد شدن وقت بیشتری برای افرادی است که اکثر زمان خود را در حال رانندگی در پشت ماشین به سر می‌برند. این زمان خسته کننده‌ای است که شاید بتواند در آینده‌ای نه‌چندان دور با ماشین‌های بدون راننده ولوو از آن استفاده‌ی بهتری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*