چه رازی در دل آیکون های اپل نهفته است؟

 

دقت اپل در طراحی محصولاتش، حتی در ریزترین و نامرئی‌ترین اجزای آن، گاه شکلی وسواس‌گونه به خود می‌گیرد. این میزان توجه حتی شامل حال آیکون‌های اپ‌های اصلی و پیش‌فرض هم می‌شود.
شاید تصور کنیم این آیکون‌ها به خودی خود، تفاوتی با آیکون‌های مشابه دیگر ندارند، اما اگر دقت کنیم، می‌بینیم که هر یک آنها به تاریخچه اپل و محصولات و ارتباطات این شرکت، اشاره دارند.
در اینجا ۱۰ آیکون را که در محصولات اپل از آنها استفاده می‌شود، انتخاب می‌کنم تا با بررسی آنها متوجه شوید که هر یک از آنها چه رازی را در خود پنهان کرده‌اند.

 

۱- آیکون اپلیکیشن یادداشت یا Notes در نگارش شیرکوهی سیستم عامل مک: ظاهرا این آیکون یک برگ یادداشت معمولی است. اما نه! این آیکون حاوی قسمتی از متن آگهی مشهور «متفاوت بیندیش» است.

2- آیکون TextEdit که از نگارش لئوپارد به بعد مک از آن استفاده می‌شود با وضوح بیشتری متن آگهی «متفاوت بیندیش» اپل را نشان می‌دهد.

۳- آیکون All My Files در نگارش شیر کوهی مک هم در لبه‌های کاغذها، قسمت‌هایی از متن آگهی متفاوت بیندیش را نشان می‌دهد.

۴- آیکون Find My Friends، به شکل چرم دوخته‌ای است که بافت آن خیلی خوب، بافت چرم را تداعی می‌کند. چرا اپل این آیکون را با بافت چرم طراحی کرده است؟ این کار چه لزومی داشته است؟
بحث‌های زیادی در مورد این آیکون در میان علاقه‌مندان اپل صورت گرفت، اما به طور خلاصه می‌توان گفت که هدف اپل، ایجاد یک حس و حال خوب، توأم با آسایش و رفاه برای کاربران در هنگامی است که قصد دنبال کردن دوستان خود را دارند.

۵- اپلیکیشن موسیقی آی‌فون و آی‌پاد تاچ را که دیده‌اید؟ هیچ می‌دانستید که آیکون هنرمندان در این اپلیکیشن در واقع نیمرخ «بونو»، خواننده گروه U2‌ است؟

۶- آیکون اپلیکیشن کی‌نوت Keynote: در این آیکون، سندی روی میز دیده می‌شود که آدم تصور می‌کند که مربوط به گزارش مالی سه ساله چهارم شرکتی باشد، اما این سند در واقع به ترانه‌ای اشاره دارد که هنرمندی به نام دونکان شیک اجرا کرده و نسخه موزیکال یک نمایشنامه آلمانی بود.

علت توجه اپل به این هنرمند خاص این است که او این نمایشنامه را در یکی از اپل استورها در سال ۲۰۰۷ اجرا کرده بود.
یکی از سیاست‌های تبلیغاتی اپل این است که نشان بدهد هنرمندان و دانشمندان چگونه از محصولات اپل استفاده می‌کنند
۷- آیکون نقشه، نشاندهنده موقعیت ساختمان مرکزی اپل در کاپرتینو است.

۸- در سیستم عامل مک، آیکون شبکه ویندوز، با شیطنت انتخاب شده است، چرا که صفحه آبی مرگ ویندوز را نشان می‌دهد!

۹- این هم آیکون برنامه iCal است، اما چرا این آیکون هفدهم جولای را نشان می‌دهد؟ به خاطر اینکه این برنامه در تاریخ ۱۷ جولای سال ۲۰۰۲ در جریان رونمایی از نسخه ۱۰٫۲ مک موسوم به جگوار معرفی شد.

۱۰- در آیکون برنامه میل روی تمبر مهر شرکت اپل را می‌بینیم.


منبع : The Next Web

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممنون.

    این مطلب زیبا بود.

    این ریزه کاری ها نشان میده اپل به فکر همه چیز هست حتی طراحی ایکون ها….so fun