نمایشگر رول شونده

نمایشگر رول شونده سامسونگ به نمایش گذاشته شد

هفته نمایشگرهای SID سال 2016 هم‌اکنون در شهر سان فرانسیسکو در حال برگزاری است و بزرگ‌ترین سازندگان صفحه نمایش جهان نظیر سامسونگ و ال‌جی در آن دعوت شده‌اند تا جدیدترین دستاور‌دهای خود در این بخش را در معرض نمایش قرار دهند. حالا در این رویداد، سامسونگ شانس دیگری برای نمایش نمایشگر رول شونده خود را به دست آورده است.

نمایشگر رول شونده سامسونگ در هفته نمایشگرهای 2016

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کمپانی سامسونگ با دست پر به رویداد نمایشگرهای سال 2016 آمده و جدیدترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده است. با این حال یکی از جالب‌ترین تکنولوژی‌های این رویداد، نمایشگر رول شونده سامسونگ بود که در یک تیوب با شعاع 10 میلی‌متری رول می‌شود.

بخش نمایشگر‌های کمپانی سامسونگ سال‌هاست که در زمینه صفحات انعطاف‌پذیر فعالیت می‌کند و نتیجه برخی تلاش‌های مهندسان این شرکت را می‌توان در محصولات خمیده سامسونگ مشاهده کرد. با این حال به نظر می‌رسد مهندسان کره‌ای، مفهوم صفحات انعطاف‌پذیر را گسترش داده‌اند و حالا نسخه اولیه از نمایشگر رول شونده این کمپانی طراحی شده است. این پنل‌ها هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند، اما به هر حال کمپانی سامسونگ از هر فرصتی جهت نمایش جدیدترین دستاوردهای خود بهره می‌برد.

در هفته نمایشگرهای سال 2016، سامسونگ صفحه رول شونده 5.7 اینچی خود با رزولوشن 1920 در 1080 و تراکم پیکسلی 386 را نیز در معرض نمایش قرار داد. شعاع رول شوندگی این پنل 10 میلی‌متر است و در یک تیوب با این ابعاد قرار می‌گیرد. وزن این نمایشگر رول شونده 5 گرم بوده و عرض مقطعی 0.3 میلی‌متری دارد. با این حال خبری از لایه لمسی در این پنل نیست؛‌ بنابراین نمایشگر رول شونده سامسونگ در حال حاضر لمسی نیست. لازم به ذکر است که این پنل در محیط غیر قابل دسترسی محصور شده بود و یک باتری اکسترنال آن را تغذیه می‌کرد. هنوز مشخص نیست آستانه رول شوندگی این نمایشگر تا چه میزان است و سامسونگ از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه امتناع می‌کند.

گذشته از این نمایشگر رول شونده ، کمپانی سامسونگ صفحه انعطاف‌پذیر 4.7 اینچی خود با رزولوشن 2560 در 1440 و تراکم پیکسلی 551 را در این رویداد برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت؛‌ این صفحه انعطاف‌پذیر به نسبت نمایشگر رول شونده آن‌چنان جذابیت خاصی ندارد، اما شانس رسیدن آن به تلفن‌های هوشمند این شرکت بیشتر از پنل رول شونده است. علاوه بر این گفته می‌شود، مهندسان کره‌ای هم‌اکنون حداقل بر روی یک مدل تلفن هوشمند تاشو کار می‌کنند؛ این مدل جزء پروژه Valley است. البته به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ تا تولید انبوه تلفن‌ تاشوی خود راه بسیار طولانی را در پیش داشته باشد. در ادامه توجه شما را به ویدیو مربوط به نمایشگر رول شونده سامسونگ جلب می‌نماییم:


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*