چگونه گوشی اندرویدی خود را فلش یا آپدیت کنیم؟

اینروزها تلفن های همراه از جمله وسیله هایی تبدیل شده است که مردم روزانه با آن سر و کار دارند اما در میان این دنیای شلوغ اسمارتفون ها، سیستم عامل اندروید و گوشیهای اندرویدی توانسته اند درصد بالایی از بازار را در ایران و در سراسر جهان نسبت به رقبا در اختیار بگیرند بطوری که اگر در بازارهای موبایل بروید حجم عظیمی از مردم در حال خرید را میبینید و یا رفع عیب گوشی اندرویدی خود هستند.

اما اگر صاحب یک دستگاه اندرویدی هستید قطعا تا به حال در اثر گذشت زمان و نصب اپلیکیشن های مختلف به مشکلاتی نظیر باگ های نرم افزاری متعدد و یا کندی و لگ و یا مشکلات نرم افزاری جدی تر دچار شده اید و یا شاید اصلا مشکلی نداشتید و میخواستید اسمارت فون اندرویدی خود را آپدیت کنید. اما همیشه تغییرات کمی نگران کننده و سخت هستند و یا شاید وقتی منبع موثقی برای آموزش و ارائه رام های معتبر وجود نداشته باشند ترجیح بدهیم دستگاه خود را به تعمیرات موبایل بدهیم و درازای پرداخت هزینه بالا گوشی خود را آپدیت و یا تعمیر کنیم.

اما در اینجا روشهای آپدیت نرم افزاری دیوایس های اندرویدی را به طور خلاصه بیان میکنیم و سعی داریم تعدادی منبع معتبر برای دانلود فایل های فلش و دانلود رام رسمی بهمراه آموزش به شما معرفی کنیم تا شاید بتوانید اسمارتفون خود را خودتان تعمیر و رفع مشکل کنید و به آخرین ورژن اندروید بروزرسانی کنید.

Android-M

روشهای فلش و یا آپدیت یک دستگاه اندرویدی

آپدیت و بروزرسانی محلی از طریق خود گوشی (OTA)

در این روش شما دارای هر گوشی یا تبلتی که داشته باشید میتوانید با رفتن به منوی تنظیمات و از قسمت درباره دستگاه با انتخاب گزینه بروزرسانی به آخرین ورژن آپدیت کنید اما این روش مزایا و معایبی دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم :

مزایا

  • عدم درگیری با نرم افزارهای نصب
  • حفظ اطلاعات خود بعد از آپدیت

معایب

  • معمولا حجم آپدیت ها بالاست و برای نصب و دانلود احتیاج به اینترنت پرسرعت و بدون وقفه و قطعی داریم.
  • ممکن است نتوانید با آی پی ایران آپدیت را دریافت کنید. (تحریم)
  • آپدیتهای OTA معمولا بسیار دیر ارائه میشوند به خصوص برای مدلهای خاورمیانه وآسیایی گوشی ها بنابراین ایرانیان تقریبا بسیار دیر آپدیت ها را دریافت میکنند و بعضا هم دریافت نمیکنند
  • اگر دیوایس شما مشکل نرم افزاری داشته باشید با این روش حل نمیشود. زیرا دستگاه مجددا راه اندازی نمیشود و فقط آپدیت نصب میشود.

آپدیت و فلش رام رسمی به صورت دستی

اما این روش در مقابل معایب روش بالا قرار میگیرد به طوری که شما ابتدا باید رام رسمی مخصوص دستگاه خود را دانلود کنید و سپس با روشهای منحصر به فرد برای هر برند اقدام به فلش یا نصب فایل مربوطه بروی دستگاه خود کنید و دستگاه خود را به آخرین ورژن اندروید بروزرسانی کنید و یا اگر مشکل نرم افزاری دارید با این روش برطرف کنید:

مزایا

  • حل تمامی مشکلات نرم افزاری دستگاه
  • بروزرسانی به آخرین ورژن اندروید (شما میتوانید رام ارائه شده برای هر کشوری را دستی فلش کنید)
  • با یکبار دانلود فایلها میتوانید چندین بار از آنها استفاده کنید و در صورت مشکلات نرم افزاری برای حل مشکل از آنها استفاده کنید

معایب

  • اطلاعات شما پاک میشود (حتما باید فول بکاپ بگیرید)
  • در صورت استفاده از رام غیر رسمی و یا نامعتبر دیوایس شما را دچار مشکل میکند.

روش یافتن رام رسمی مخصوص گوشی و طریقه فلش کردن

در اینترنت سایت های مختلفی نظیر فروم معتبر XDA برای آموزش روشهای نصب و یا sammobile برای ارائه رام های سامسونگ موجود هستند، در اکثر غریب به اتفاق آنها با مشکلاتی مواجه هستیم که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم اطمینان از مطمئن و رسمی بودن فایل رام
  • نداشتن آموزش فلش گام به گام
  • مشکلات دانلود فایل های حجیم رام از سرور های خارجی
  • عدم پشتیبانی در صورت بروز مشکلات احتمالی

اما به عنوان روشی مطمئن برای یافتن فایل فلش و رام رسمی گوشی خود میتوانید در 3 حرکت گوشی یا تبلت اندرویدی خود را فلش یا آپدیت کنید

1- وارد بخش رام رسمی سایت اندرویدزوم شوید

2- در باکس زیر مدل دستگاه خود را جستجو کنید.

search-box3- آموزش آپدیت و فلش مخصوص دیوایس خود را دنبال کنید.

همچنین میتوانید رام های رسمی را به تفکیک برند و یا به تفکیک ورژن اندروید از قسمت منوی سایت انتخاب کنید و به عنوان مثال اگر دارنده یک گوشی گلکسی s7 هستید و میخواهید آخرین رام و آپدیت موجود را برای گوشی خود دریافت کنید میتوانید از طریق منو > رام رسمی > رام رسمی سامسونگ وارد شوید مدل دقیق را در باکس بالای صفحه سرچ کنید و آخرین ورژن اندروید رلیز شده برای دیوایس خود را به همراه آموزش نصب مشاهده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. من گوشیم مدل سامسونگ g355 هست موقعی ای که در تلگرام یا واتساپ دارم باش کار میکنم خودبخود خاموش روشن میشه بنظرتون مشکلش چیه؟

  2. مدل گوشی من ونوسه جدیدا با ی مشکل به روزرسانی برخوردم
    برنامهام خود به خود متوقف میشه ، چندبارم بازنشانی کارخانه زدم ، آپدیت کردم ولی بازم حل نشد مدام error میده فلان برنامه متوقف شد ، تا واردش میشم میپره بیرون حتی فروشگاه پلیمم همینطوری شده‌
    لطفا بگین چیکار کنم!!!!

  3. من گوشیم وایذفای و بلوتوث اش کار نمی کنه LG k10 lit

  4. سلام خیلی ممنون از بابت راهنمایی ها و خدماتی انجام دادید. الآن من بعد اینکه این رام رو نصب کردم گوشیم آپدیت شد آیا هنگام فروش گوشیم افراد متخصص نمیگن که این گوشی نمیدونم روت شده یا امنیت از کار افتاده دیگه ارزش نداره ؟ این مشکل بوجود نمیاد که؟ از ین بابت خیالمون راحت باشه؟

  5. سلام خسته نباشین گوشی من سامسونگ j3110است و من در باکس می زنم ولی پیدا نمی کنه چرا؟

  6. گوشی ال جی k10مدل2016 دارم بعضی ازبرنامه ها نصب نمیشه یعنی نوشته نصب کمرنگه . چه کنم درست شه؟

  7. سلام گوشیم نیاز به فلش داره مدلش هم GLX LUSTERIIاست

  8. گوشیم نیازب فلش داره مدلش هاوای ٣۶٠هست

  9. با سلام
    من یک گوشی lg g4 h815 دارم رو ارم اوله قفله رامشو دانلود کردم بانرم افزار ال جی فلش تول میخوام بزنم نمیخوره ارور میده کابل رو از سیستم جداکنید اصلا بدون وصل کردن گوشی به سیستم هم امتحان کردم همین ارور رو میده انگار اصلا گوشی کانک نمیشه چندتا درایور هم گرفتم نصب کردم رو حالت دانلود مود هم نمیره روحالت ریکاوری مود میره دانلود مود نمیره چون همش گوشی ریستارت میشه تا میخواد به سیستم کانک بشه باز قطع میشه چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
    اصلا گوشیم کانک نمیشه چون رویه ارم اول ال جی قفله چیکارکنم که کانک شه چندتا درایور گرفتم نصب کردم گوشی رو هم باز کردم مدار یو اس بی شو هم چک کردم درسته خواهش مکنم راهنماییم کنید ممنون میشم
    باتشکر