آتش

تماشا کنید: ویدیوی صحنه آهسته‌ی شعله‌های رنگارنگ آتش

تا به حال پیش آمده که ویدیویی ببینید و با خود بگویید اگر پخش آن را به‌صورت آهسته می‌دیدید عالی می‌شد؟ مثلا حرکت آهسته‌ی پرش یک اسکیت باز از مانع یا برق زدن آسمان هنگام رعد و برق و یا صحنه‌ی آهسته‌ی زبانه کشیدن شعله‌های آتش آن‌هم در رنگ‌های مختلف!

با تماشای حرکت آهسته‌ی متحرک‌ها، می‌توان به قدرتی که در سرعت نهفته است پی برد، انرژی و قدرتی که از سرعت ایجاد می‌شود بسیار شگفت‌انگیز است که ما با چشم غیرمسلح نمی‌توانیم آن را ببینیم و یا حس کنیم. همچنین تغییراتی که در مواجهه‌ی مواد باهم به وجود می‌آیند را با این شگرد تشخیص می‌دهیم. برای مثال در ترکیب شدن رنگ‌ها چشم انسان تنها نتیجه نهایی را می‌بیند و فرایند ترکیب شدن آن‌ها و رنگ‌هایی که ممکن است در این بین تولید شوند را تشخیص نمی‌دهد. در کل تجربه‌ی جالب و هیجان‌انگیزی است.

امروزه با دوربین‌هایی که در دسترس هستند می‌توان تمام لحظات را ثبت کرد و با نمایش آن‌ها به‌صورت صحنه‌های آهسته رفتار واقعی متحرک‌ها را مشاهده کرد. حال اگر شما سرعت را دوست دارید می‌توانید از متحرک‌های پرسرعت فیلم بگیرید و نمایش قدرت در سرعت را به‌صورت آهسته ببینید ولی اگر به خلق شگفتی‌های جدید علاقه دارید در ادامه با ترکیب رنگ‌ها در شعله آتش همراه گجت نیوز باشید.

گروه SlowMoGuys که کارشان ضبط حرکات آهسته است این بار دست به کار جالبی زدند. آنها توانستند با شعله آتش و به کمک چند رنگ مختلف آتشی رنگین کمانی درست کنند و این رنگین کمان آتشین را با حرکت آهسته‌ی پخش رنگ در شعله‌ی آتش برای ما به نمایش گذاشتند. آن‌ها چند رنگ را در شعله‌ی آتش اسپری می‌کنند و … بهتر است خودتان فیلم این تجربه‌ی رنگین را در ادامه ببینید و لذت ببرید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*