اپل آیفون

همه چیز در مورد اپل آیفون 7 ؛ از تغییر جای سنسور‌ها تا دوربین بزرگ‌تر

از اوایل سال جاری همه‌ی ما منتظر اپل آیفون 7 و 7 پلاس بودیم. مدتی بعد مشخص شد که کوپرتیونیتی‌ها این نام را برای سال 2017 حفظ خواهند کرد و پرچم‌داران امسال چیزی جز آیفون 6X و آیفون 6X پلاس نخواهد بود. در این مطلب قصد داریم تمامی حواشی این سری را بررسی کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

گزارش‌های پیشین گفتند که رونمایی سری 7 آیفون به سال آینده و مصادف با دهمین سالگرد عرضه اولین آیفون موکول شده است. چیزی که میان همه شایعه جالب‌توجه بود، تعداد زیاد آن‌ها و نقض شدن پی‌درپی شایعات قبلی است. درهرصورت، نخستین حرفی که در مورد ویژگی‌های تازه‌ی اپل آیفون 7 زده شد، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و وجود پورت لایتینگ بود.

پس‌ازآن نیز شایعات بسیار جدی‌تر دنبال شدند و گزارشی مبتنی بر وجود دوربین دوگانه در آیفون 7 پلاس با ضمیمه‌ی تصویر این دوربین منتشر شد؛ اما در فاصله‌ای کوتاه از انتشار چنین ادعایی، منبع دیگر از «مشکلات فنی» خبر داد و دوربین دوگانه را مطلقا تکذیب کرد. حال پس‌ازآن برای بازهم صحبت‌ها راجع دوربین دوگانه به محافل بازگشته است.

اپل آیفون 7در همین میان، آخرین گزارش منتسب به اپل آیفون 7، از یک وبلاگ چینی منشأ می‌گیرد. ظاهرا منابع جمهوری خلق چین اعتقاد دارند نسل هفتم آیفون دارای اسپیکر (مخصوص مکالمه تلفنی) بزرگ‌تری از نسل قبل خواهد بود.

همچنین از طرف دیگر، اعلام‌شده که حسگر سنجش نور محیط، بر سر جای قبلی خود نخواهد بود و احتمالا به سمت چپ دستگاه نقل‌مکان می‌کند. بر اساس همین گزارش، حسگر مجاورت نیز دچار تغییرات اساسی می‌شود. حسگر یادشده وظیفه‌ی اندازه‌گیری فاصله تلفن با سر کاربر در هنگام تماس تلفنی را بر عهده دارد.

نکات عنوان‌شده، هرچند تغییر بسزایی نسبت به نسل قبل به‌حساب نمی‌آیند و بسیار جزئی هستند اما همین تفاوت‌های ساده نیز بسیاری از تولیدکنندگان لوازم جانبی را به دردسر خواهد انداخت و بر سر میز طراحی می‌نشاند. برای مثال، به دلیل جابجایی سنسورها، لوازمی نظیر محافظ صفحه‌نمایش باید بازطراحی شوند و همین موضوع نیز تولیدکنندگان را مجاب کرده تا قطعی شدن تغییرات دست از کار بکشند.

اپل آیفون 7به گفته‌ی وبلاگ چینی Mac Otakara، برخی از تولیدکنندگان لوازم جانبی گوشی‌های آیفون، در حال حاضر به دلیل شایعاتی که در خصوص تغییر مکان سنسورها و دوربین دوگانه در پشت آیفون 7 پلاس وجود دارد، از دریافت سفارش‌ها مرتبط معذور هستند.

شایعه‌ی دیگری که از همین منبع اعلام‌شده، به وجود ماژول دوربین بزرگ‌تری در آیفون 7 اشاره دارد. وسیع‌تر شدن دوربین، موضوعی است که پیش‌ازاین هم وجود داشت و حتی در برخی از تصاویر و مدل‌های مفهومی که به بیرون درز کرده‌اند قابل‌تشخیص است. جدا از این، گزارشی که جدیدا منتشرشده، بار دیگر وجود دوربین دوگانه در اپل آیفون 7 پلاس را تایید می‌کند.

اپل آیفون 7آنچه نهایتا دستگیرمان می‌شود، تائیدی بر حرف‌های قبلی وال‌استریت ژورنال است. طبق گفته‌ای این خبرگزاری، ازآنجایی‌که آیفون‌های شرکت اپل هر سه سال یک‌بار دچار تغییرات اساسی در طراحی می‌شوند، آیفون‌های سال آینده نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. اگر شایعات همگی درست از آب درآیند، باید سال 2017 را انقلاب آیفون عنوان کرد چراکه گفته می‌شود این سری از گوشی‌های اپل دکمه هوم ادغام‌شده با صفحه‌نمایش، دوربین دوگانه و گسترده‌تر، بلندگو‌های قوی‌تر و حسگر‌های متفاوتی خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*