تبلت ۱۰۰ دلاری XO-3 برای کودکان فقیر

پروژه «یک لپ تاپ برای هر کودک» امسال با یک ایده جدید در نمایشگاه CES حاضر شده است: «یک تبلت برای هر کودک.» این پروژه قرار است تبلتی ۸ اینچی با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار تولید کند و آن را در اختیار کودکان در کشورهای فقیر قرار بدهد تا به توسعه آموزش کمک کند.
پروژه یک لپ تاپ برای هر کودک با لپ تاپ مدل OLPC's XO-1 معرفی شد. اما این پروژه در مسیر اجرا با مشکلات متعددی مواجه شد و در نهایت هزینه تمام شده برای هر لپ تاپ در آن زمان به ۲۰۰ دلار رسید و سازندگان نتوانستند قیمت نهایی را به صد دلار برسانند.
حالا چند سال گذشته. مدل XO-3 قرار است یک تبلت باشد و قیمت سخت افزارها کاهش چشمگیری یافته است. این تبلت از یک پردازشگر ARM با سرعت 1GHz استفاده می کند و سیستم عامل آن احتمالا اندروید خواهد بود.


 

همانطور که در تصاویر می بینید این تبلت طراحی باریکی ندارد و دلیل اش این است که آن را برای کار در شرایط سخت و مناطق محروم طراحی کرده اند. می بینید که حتی یک محافظ پوشاننده هم برای تبلت طراحی شده تا از آن در مقابل ضربه محافظت کند.
به نظر میرسد تبلت صد دلاری XO-3 دارای پورت USB، دوربین و ورودی کارت میکرو SD نیز باشد این طور بر می آید که پشت محافظ تبلت هم دارای سلول های خورشیدی برای شارژ آن است و باطری آن نیز قرار است ۱۰ ساعت انرژی لازم را تامین کند.
البته با وجود قیمت ۱۰۰ دلاری آنها، معمولا دولت کشورهای خریدار، هزینه آنها را پرداخت خواهد کرد و در نهایت تبلت به رایگان در اختیار کاربران نهایی اش قرار داده می شود. این تبلت ها قرار است در اختیار کودک های فقیر ۳ تا ۸ ساله در کشورهایی مانند هند، تانزانیا و سیرالئون قرار داده شود.
نرم افزارهای کمک آموزشی ویژه ای هم برای کمک به آموزش این کودکان روی این تبلت نصب خواهد شد. سازندگان این تبلت می گویند هدف اصلی آنها کمک به بهبود «توانایی خواندن» در کودکان است و برای رسیدن به این هدف بررسی های زیادی روی تبلت انجام داده اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*