هایپر لوپ

هایپر لوپ روسیه می‌تواند به جاده ابریشم قرن 21 تبدیل گردد

هایپر لوپ در روسیه به‌زودی وارد فاز اجرایی شده و این پروژه می‌تواند تبدیل به جاده‌ی ابریشم جدیدی برای بازرگانان گردد. سفر در امتداد مسیرهای باستانی جاده ابریشم می‌تواند علاوه بر خطراتی که برای مسافران این مسیر به همراه دارد، ماه‌ها نیز به طول انجامد؛ اما گویا جاده ابریشم جدیدی بین اروپا و چین ممکن است به‌زودی راه‌اندازی شود که بسیار امن‌تر بوده و رفت و آمد کالا و مسافر در آن تنها یک روز زمان خواهد برد. چند روز قبل اعلام شد که این هدف‌ گذاری ایده‌آل از همکاری بین هایپر لوپ وان (Hyperloop One) و یک کمپانی روسی به‌نام Summa Group شکل خواهد گرفت.

هایپر لوپ یکی از سریع‌ترین وسایل حمل و نقل جهان است که توسط ایلان ماسک بنیانگذار تسلا موتورز مطرح شده است. در این نوع حمل و نقل، کپسول‌هایی درون لوله‌هایی که در آن شرایط خلا برای جلوگیری از اصطکاک فراهم شده، با سرعت 1220 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند.

شایعات تائید می‌کنند که روند اجرایی و مراحل آغازین این پروژه از ماه مه استارت خواهد خورد. این دو سازمان اعلام کرده‌اند که قصد دارند با ساخت یک هایپرلوپ در روسیه زیرساخت‌های حمل و نقل موجود شهری را ارتقا دهند.

شروین پیشه ور که یک ایرانی‌الاصل بوده و یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی شرکت هایپر لوپ وان است می‌گوید:

همکاری بین شرکت ما و گروه Summa و دولت روسیه برای ساخت هایپر لوپ مسکو برای ما بسیار هیجان انگیز است. هایپر لوپ می‌تواند به‌طور قابل توجهی زندگی 16 میلیون نفر از شهروندانی که در مسکو و یا مناطق حومه آن زندگی می‌کنند را بهبود بخشیده و زمان مسافرت‌های شهری را به کسری از زمان وجود داشته در حال‌ حاضر تبدیل کند.

شروین پیشه ور در ادامه می‌افزاید:

چشم‌انداز بلند ما برای همکاری با دو لت روسیه، ایجاد و احداث یک جاده‌ ابریشم جدید است. هایپر لوپ می‌تواند زمان انتقال کالاهای تجاری بین چین و اروپا را به یک روز کاهش دهد.

Hyperloop One همان شرکتی است که اوایل امسال و در صحرای نوادا این تکنولوژی در حال پیشرفت را به نمایش گذاشت. آنها با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی توانستند سورتمه‌ی ساخت خود را با سرعت 185 کیلومتر بر ساعت در طول یک مسیر ویژه به حرکت درآورند.

هدف نهایی از سیستم هایپر لوپ ساخت یک لوله خلا مانند است که می‌تواند کپسولی از مسافر یا بار را با سرعت زمینی غیر قابل باوری در طول این مسیر به‌حرکت درآورد. این کمپانی هم‌اکنون در حال کار بر روی کپسولی است که با استفاده از نیروی رانش مغناطیسی بتواند با سرعتی در حدود 700 مایل بر ساعت (1126 کیلومتر بر ساعت) جا به جا شود.

بر اساس انتشار جزئیاتی در برخی از منابع خبری، کمپانی هایپر لوپ وان در حال حاضر مشغول مطالعات امکان سنجی برای ساخت هایپر لوپ در هلند، سوئیس، دبی، لس آنجلس، بریتانیا، فندلاند و سوئد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*